اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا‏؛ به سود خریدار

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا‏؛ به سود خریدار

کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت:قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا به نفع مردم است و آن‌ها هزینه کمتری در زمان خرید پرداخت خواهند کرد.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/09/15 | 00:09

نظری ثبت نشده

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا‏؛ به سود خریدار

گلدنیوز :محمدکشتی آرای در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما  در خصوص اصلاح قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا گفت:این قانون که سال‌ها برای آن زحمت کشیده شده در نهایت نتیجه داد و این اتفاق به نفع مردم خواهد بود و قطعا با این اتفاق در زمان خرید طلا مردم هزینه کمتری پرداخت خواهند کرد.

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا‏؛ به سود خریدار

وی افزود:مردم تا پیش از این باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده روی کل رقم فاکتور پرداخت می‌کردند، اما حالا قرار است این ۹ درصد فقط از اجرت و سود دریافت شود که با این حساب میزان مالیات پرداختی طلا کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد:با شرایط فعلی دیگر مردم به سمت خرید طلا دست دوم، کم اجرت و آبشده نخواهند رفت و شاهد خرید بیشتر طلای نو در بازار خواهیم بود و باعث رونق در بازار طلا می شود.

وی در خصوص آثار این قانون جدید در رونق کسب و کار‌های مرتبط به طلا و جواهر اشاره کرد و گفت: قطعا با اجرای این قانون واحد‌های تولیدی که روزی به خاطر برخی تصمیمات اشتباه بسته شده بودند حالا دوباره به چرخه تولید برخواهند گشت.

کشتی آرا در خصوص زمان اجرای این قانون گفت: این قانون از سوی رئیس اتاق اصناف ایران به روسای اتاق اصناف استان‌ها اعلام شده و آن‌ها هم به اتحادیه‌های شهرستان‌ها اعلام خواهند کرد و قرار است از ۱۳ دی ماه به طور رسمی اجرا شود.

منبع :خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

طلا

برتر

مالیات

مالیات برارزش افزوده طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت