پیریت (FOOL’S GOLD)

پیریت (FOOL’S GOLD)

فیلم سینمایی پیریت (FOOL’S GOLD) محصول سال 2008 به کارگردانی اندی تنانت

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/09/17 | 00:09

نظری ثبت نشده

پیریت (FOOL’S GOLD)

به گزارش سرویس هنری گلدنیوز این فیلم توسط دونالد دی لاین، برنی گلدمن و جان کلن تهیه و با مدت زمان 1 ساعت و 52 دقیقه، توسط استدیو برادران وارنر منتشر شده است.

در جستجوی گنج پنهان

بن فینیگان (فین) با بازی متیو مک کانهی، شکارچی گنج است.  او سرنخی پیدا می کند که در نهایت ممکن است مکان گنجی را مشخص کند. اما فین تنها کسی نیست که به طلا علاقه دارد. مو فیچ (ری وینستون) مربی سابق او که اکنون تبدیل به دشمنش شده است، برای شکست دادن او دست به هر کاری می زند.

پنج سال پیش از تولید این فیلم، کیت هادسون و متیو مک ‌کانهی در یک فیلم کمدی رمانتیک با هم همراه شدند که درآمدی بیش از 100 میلیون دلار برای فیلمسازان آن به ارمغان آورد. امید این بود که اتحاد مجدد این دو بازیگر، موفقیت مشابهی را رقم بزند.

شخصیت سازی

فیلمنامه و انتقال آن به صفحه نمایش توسط کارگردان اندی تنانت (که در فهرست نویسندگان هم قرار دارد) در 75 دقیقه اول به شخصیت سازی می پردازد. اکشن پایانی که 30 دقیقه آخر را شامل می‌شود، با اکشنی که در یک بازی کوچک به سبک جیمز باند به اوج خود می ‌رسد، بسیار سرگرم‌ کننده است.

به نظر می ‌رسد که هر یک از شخصیت‌ های فرعی فیلم، زمان زیادی را در اختیار دارند. جما و پدرش حتی زمان بیشتری از شخصیت ‌های اصلی که به طور کلی بر سر طلاق اخیر خود با هم درگیر هستند، را با همدیگر تجربه می ‌کنند. حماقت جما اغلب خنده را بر می انگیزد.بنابراین اختصاص این زمان طولانی در داستان فیلم سرگرم کننده است.

پیریت، تلاش می‌ کند ماجراجویی های عاشقانه را از طریق توسعه شخصیت ‌ها برای بازیگران فرعی خود تقویت کند. همچنین مجموعه‌ ای طولانی از رویدادها را نشان می ‌دهد که تا حدی غیرقابل درک هستند. با این وجود، پیریت احتمالاً سود پیش‌ بینی‌ شده ‌اش را بر اساس ستاره‌ های بزرگش به دست می‌آورد.

کشتی گنج

در سال 1715، یک کشتی حامل گنج و انبوهی از پول برای جهیزیه ملکه در بادهای طوفانی ناپدید شد. داستان پیریت جایی در کارائیب با نمایش فین و دستیارش آلفونز (ایوان برمر) در حال غواصی برای یافتن گنج شروع می شود. تصادف کوچکی رخ می دهد و قایق آنها غرق می شود. اما آنها سرنخی بسیار مهم پیدا می کنند که می تواند پایانی بر تلاش های آنان برای یافتن گنج باشد. فین به همسر سابقش، تس (هادسون) در مورد این یافته می گوید.

او همچنین یک مولتی میلیونر ثروتمند به نام نایجل هانیکات (دونالد ساترلند)، و دخترش جما (الکسیس دزینا)، را با داستان های کشتی های قدیمی و گنج غرق شده مجذوب خود می کند. تس، در حال حاضر برای نایجل کار می کند. اندکی بعد آنها در رقابتی برای یافتن کشتی غرق شده در برابر یک رقیب قدیمی قرار می گیرند. مو فیچ (ری وینستون) که زمانی مربی فین بود، قصد دارد همه چیز را برای خودش تصاحب کند.

عناصر سه گانه در فیلم

پیریت از سه عنصر متمایز تشکیل شده است: داستان رقابت بر سر یافتن گنج که علیرغم طولانی بودن بیش از حد، جذاب است. پیوند پدر دختری بین نایجل و جما و عاشقانه بین فین و تس در حالی که دوباره در زیر آب و در خطر به هم نزدیک می شوند.

آیا پیریت بر اساس یک داستان واقعی است؟

خیر، این فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته نشده است. نه شخصیت مک کانهی و نه شخصیت هادسون بر اساس یک فرد واقعی نیست. اما ناوگان گنج 1715 واقعی است. همچنین شخصیت مو فیچ، که مربی فین است و توسط ری وینستون به تصویر کشیده شده است. ظاهرا بر اساس شخصیت مل فیشر افسانه ‌ای است که لاشه ‌های Nuestra Senora de Atocha را که در سال 1622 در نزدیکی فلوریدا غرق شد، کشف کرد.

شمش نقره

فیشر که بومی ایندیانا است به کالیفرنیا نقل مکان کرد و یک فروشگاه غواصی در آنجا راه اندازی کرد. او و همسرش دولورس آنجا را با هم اداره می کردند و از پیشگامان غواصی بودند. در سال 1973، فیشر شمش های نقره را در لاشه آتوچا کشف کرد. اندکی بعد، فاجعه ای برای خانواده فیشر اتفاق افتاد. زمانی که قایقشان به دلیل خرابی پمپ آبگیری غرق شد، همسر و پسرش کشته شدند.

آتوچا

فیشر پس از دهه‌ ها با کمک خدمه ‌اش لاشه اصلی آتوچا را پیدا کرد. ارزش محموله کشف شده بین 200 تا 400 میلیون دلار تخمین زده می شود که شامل 24 تن شمش نقره و سکه و بیش از هزار پوند ظروف نقره، صلیب و سایر موارد بود. صدها زمرد با کیفیت بالا؛ بیش از دو هزار سنگ قیمتی و بیش از 250 پوند شمش طلا، تنها نیمی از چیزی است که آتوچا در زمان غرق شدن در کشتی داشت.

ایالت فلوریدا شرکت فیشر را مجبور کرد 25 درصد از گنجینه ای را که به سطح زمین آورده بود به آنها تحویل دهد. شرکت فیشر از دولت شکایت کرد و حکم دادگاه به نفع شرکت صادر شد. درست مانند موزه دریایی فیچ-فینگان در فیلم، جایی که گنجینه های یافت شده در لاشه اورلیا به نمایش گذاشته می شود، اکتشافات فیشر در موزه گنج مل فیشر در سباستین، فلوریدا، و موزه دریایی مل فیشر در کی وست، فلوریدا نگهداری می شود. بنابراین اگر کسی فکر کند که پیریت بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است، قابل درک است، اما واقعاً اینطور نبوده است.

https://thecinemaholic.co

m/is-fools-gold-based-on-a-true-story/

https://www.rottentomatoes.com/m/fools_gold_2008

https://thecinemaholic.com/is-fools-gold-based-on-a-true-story/

https://www.reelviews.net/reelviews/fool-s-gold

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

معرفی فیلم

پیریت

گنج پنهان

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت