اجرای همدلانه و آزمایشی برای رفع نواقص قانون مالیات بر ارزش افزوده

اجرای همدلانه و آزمایشی برای رفع نواقص قانون مالیات بر ارزش افزوده

ابراهیم محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: نباید از ابتدای شروع کار سخت گیری صورت گیرد و اجرای آزمایشی قانون برای آسیب شناسی ضروری است.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/09/20 | 00:09

نظری ثبت نشده

اجرای همدلانه و آزمایشی برای رفع نواقص قانون مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز ؛ ابراهیم محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بحث مالیات بر ارزش افزوده پس از سالها پیگیری مصوب و به تازگی ابلاغ شد که در 13 دی ماه اجرایی شود و  9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا برداشته شود.

وی افزود: با ابلاغ اجرایی شدن حذف مالیات بر ارزش افزوده از طلا باید کلیه فعالان این صنعت در چهار چوب این قانون حرکت کنند و همه فاکتور ها و  همه داد و ستد ها در سامانه انجام شود و اگر کسی در این سامانه آنگونه که باید عمل نکند قانون به سازمان مالیاتی اجازه داده که با فردی که در چارچوب قانون عمل  نکرده به صورت علی الارس عمل نماید.

اصناف در انتظار آموزش برای اجرای صحیح قانون

محمدولی  ادامه داد: در اجرایی شدن این قانون یکی دیگر  از وظایف سازمان مالیاتی این است که با کمک اصناف بحث آموزش را برای فعالان صنعت طلا داشته باشد که متاسفانه در حوزه آموزش تنها در حدود 20 تا 30 کار پیش رفته است. ایشان با اشار به اینکه در برخی اتحادیه ها همراهی ها و صحبت هایی شده است ولی در خصوص اینکه فراگیر شود و همه صنعت طلا آموزش های لازم  را دیده باشند هنوز  اتفاق صددرصدی نیفتاده است.

رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران اظهار داشت: در بحث آموزش در اتحادیه تهران  تنها برخی افراد که در کمیسیون های بند 3 شرکت می کنند آموزش های اولیه ای را دیده اند.

اجرای بدون سختگیری برای رفع نواقص قانون مالیات بر ارزش افزوده

وی با بیان اینکه با یک یا دو بار آموزش، استفاده از سامانه سازمان امور مالیاتی تسهیل نمی شود و نیازمند ورود به فاز اجرایی است تا در روند اجرا اشکالات و ایرادها مشخص شود گفت:  امید می رود سازمان مالیاتی همکاری لازم در این زمینه را طبق گذشته داشته باشد تا بعد از اجرا ایرادهای استقرار این سامانه را از همان ابتدای اجرا رفع کنند.

محمد ولی تصریح کرد: در ابتدای اجرای طرح با توجه به اینکه سازمان امورمالیاتی کار جدیدی رامیخواهد اجراکند نباید از ابتدای شروع کار سخت گیری صورت گیرد و اجرای آزمایشی قانون برای آسیب شناسی ضروری است و باید اجازه دهند اصناف کار را در اجرا لمس کنند تا مشکلات را متوجه بشوند.

حذف رسته دست دوم فروشی برای حمایت از تولید

رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران با تاکید بر اینکه باید دست دوم فروشی کلا ممنوع شود بیان داشت: فلز طلا و صنف طلا فروشی با خیلی از صنوف دیگر فرق می کند چرا که در  خرید و فروش اجناسی همانند: لوازم خانگی ، فرش و .. هر فرد عادی هم می تواند وسیله و ابزار نو و دست دوم را تشخیص دهند و  بر اساس دست دوم بودن آن ، وارد معامله شود ولی برای خرید و فروش فلز طلا تنها افراد اهل فن می توانند تشخیص بدهند و  اغلب خریداران قادر به تشخیص طلای نو از دست دوم نیستند. به همین دلیل اگر بعضی افراد خطاکار در این امر شیطنت کنند این خطا همه صنعت طلا را زیر سوال می برد و بر این اساس از سازمان صنعت و معدن خواسته ایم که با نبود رسته دسته دوم فروشی در طلا موافقت کنند چراکه اگر ادامه پیدا کند ضربه به تولید کنندگان می خورد و تولید کنندگان رغبتی برای کار ندارند و تقاضایی برای کار آنها وجود نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران بیان داشت:  وزارت صمت باید  با توجه به پیشنهادات و نظرات ارائه شده از سوی صنعت طلا از شهرستان ها و تهران و ایرادات اعلام شده درخصوص دست دوم فروشی،  به صورتی رسمی به صنعت طلا و اتحادیه ها بخشنامه کنند که دست دوم فروشی برای صنعت طلا ممنوع است.

وی با بیان اینکه اگر وزارت صمت این کار را انجام دهد، اتحادیه طلا و جواهر نیز بنا به وظیفه خود اقدام به جمع آوری  دست دوم فروشی در این صنف می کند افزود: این ضرورت وجود دارد که وزارت صمت فقط قانون را اعلام کند تا اتحادیه بر مبنای قانون به صورت رسمی اجازه جمع آوری این موضوع را داشته باشد.

مخالف خرید و فروش  طلا در فضای مجازی نیستیم

محمد ولی در ادامه در مورد فعالیت و فروش آنلاین طلا و جواهر نیز گفت: ما به عنوان صنعت طلا و اتحادیه طلا هیچ وقت مخالف فضای مجازی نیستیم و  امروزه در همه دنیا  همه افراد در فضای مجازی فعالیت دارند و ما نمی توانیم دیوار بکشیم  وبگوییم مطلقا نه، چرا که ما مخالف فروش مجازی نبودیم و نیستیم و در آینده هم نخواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات فروش آنلاین طلا و جواهر این است که اغلب ما عکسی که  از یک گوشواره ، انگشتر یا گردنبد یا النگو در فضای مجازی می بینیم و زمانی که به دست ما میرسد آن کیفیتی که در مانیتور دیده ایم را ندارد و طلا آن کیفیتی که مد نظر خریدار بوده است را ندارد.

تکمیل زیرساخت ها برای کنترل فضای مجازی

رئیس اتحادیه طلاوجواهرتهران با تاکید بر اینکه در فروش جواهرات به دلیل اینکه سنگهای جواهرات از قیراطی یک میلیون تا 40 میلیون وجود دارد و تشخیص آن  ها سخت است و اگر یک نفر هم در این بین خطایی کند همه صنعت جواهر زیر سوال میرود اظهار داشت: به نظر ما در ابتدا باید زیرساخت های لازم برای خرید و فروش طلا و جواهر در فضای مجازی آماده شود به گونه ای که بتوان رصد کرد که بعد از معامله در فضای مجازی و دریافت پول از مشتریان به ازای پول دریافتی به تعهدات عمل می شود و اگر به تعهدات عمل نشد، اهرم کنترلی بتواند جلوی خرید و فروش آن را بگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در واحد های صنفی به عنوان یک فضای فیزیکی وقتی تخلفی مانند گران فروشی ، فروش جنس بی کیفیت  و ... انجام شود در صورت شکایت اتحادیه و اتاق اصناف به دلیل دسترسی به مکان، سریع  موضوع را رصد و پیگیری می کنند و در صورت لزوم اخطار و جریمه می کنند ولی در فضای مجازی هنوز این  زیر ساخت وجود ندارد تا ایرادات و اشکالات رفع بشود

وی ادامه داد:  اگر صدور مجوز فعالیت در فضای مجازی در اتحادیه مربوطه صورت بگیرد، اتحادیه ها به دلیل اینکه زیر مجموعه صنف خود را می شناسند بهتر می توانند کنترل کنند و در هنگام صدور مجوز با توجه به ظرفیت و توان مالی  هرفرد یا واحد تولیدی مجوز فعالیت در فضای مجازی  را برای آن ها صادر می کنند.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

اتحادیه طلاوجواهر تهران

محمدولی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت