5 راه تشخیص طلای اصل ایتالیا

5 راه تشخیص طلای اصل ایتالیا

راه های مختلفی برای علامت گذاری طلا وجود دارطلای اروپایی و طلای ایتالیایی ممکن است از سیستم خاص خود برای نشان دادن خلوص استفاده کنند

حسین راشدی(مترجم)

1400/09/20 | 00:09

نظری ثبت نشده

5 راه تشخیص طلای اصل ایتالیا

گروه بین الملل گلدنیوز: خرید جواهرات طلا می تواند برای افرادی که تازه کار هستند کمی استرس زا باشد. اصطلاحات و دانش درون صنعتی زیادی وجود دارد که باید قبل از خرید واقعی با آنها روبرو شوید. این امر ممکن است برای برخی طاقت فرسا باشد و منجر به بعضی تصمیمات اشتباه شود.

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم - اصطلاح 14عیار  به این معنی است که یک قطعه جواهر دارای 14 جزء طلا از 24 قسمتی است که 100 درصد آن را تشکیل می دهند. بنابراین ده قسمت دیگر فلزات یا آلیاژهای دیگر هستند.

همچنین مقایسه علامت‌ها با یکدیگر که روی طلا یافت می‌شوند مفید است. به این ترتیب می‌دانید که طلای 14 عیار ایتالیا چگونه با سایرین مقایسه می‌شود و از نظر کیفیت چه چیزی به دست می‌آورید. رایج ترین علامت هایی که می توانید پیدا کنید عبارتند از: 8، 10، 12، 14، 20، 22 و 24 عیار. مانند طلای 14 عیار ایتالیا این اعداد به درجه خلوص طلا اشاره دارد.

طلای 8 عیار این روزها به ندرت دیده می شود زیرا بیشتر بازارها از آن خارج شده اند، اما هنوز هم می توانید آن را در برخی از بازارهای قدیمی پیدا کنید و معمولاً در برخی از کشورهای جهان استفاده می شود، اما به ندرت در غرب استفاده می شود.

راه های دیگر علامت گذاری

راه های مختلفی برای علامت گذاری طلا وجود دارد و طلای اروپایی و در نتیجه طلای ایتالیایی ممکن است از سیستم خاص خود برای نشان دادن خلوص استفاده کند. به عنوان مثال، طلای ایتالیایی 14 عیار نیز می تواند به عنوان طلای 585 علامت گذاری شود.

به عبارت ساده، درصدی از طلا در یک جواهر وجود دارد. بنابراین، اگر طلا از 14 قسمت طلا و 10 قسمت از فلزات دیگر تشکیل شده باشد، خلوص آن 58.5 درصد است. علامت متداول دیگری که متوجه آن خواهید شد طلای 750 ایتالیا است – که به عنوان طلای 18 عیار نیز شناخته می شود.

چرا طلای ایتالیا گرانتر است؟

بسیاری می بینند که طلای ایتالیا گرانتر از طلای سایر مناطق است و به اشتباه فکر می کنند که کیفیت طلای 14 عیار ایتالیایی به نوعی بهتر از سایر انواع طلای موجود است.

این در حالی است که قیمت بالاتر معمولاً نتیجه مقررات تجاری و سایر عوامل بازار است. به عنوان مثال، هزینه حمل و نقل طلا از ایتالیا که در نهایت توسط مصرف کننده نهایی پوشش داده می شود.

همچنین مالیاتی از سوی ایالات متحده برای واردات طلای ایتالیایی وضع شده است. این امر به منظور حفاظت از استخراج طلا و صنعت تولید جواهرات ایالات متحده انجام شده است. مالیات های مشابهی بر طلای آمریکا در اروپا وجود دارد. این هزینه نیز در نهایت توسط خریدار طلا پرداخت می شود.

چگونه بفهمیم که جواهرات 14 عیار اصل است؟

جعل‌هایی در دنیای جواهرات و طلا وجود دارد و یاد گرفتن اینکه چگونه یک طلای تقلبی را تشخیص دهید مهم است. این کاری است که هر کسی می تواند انجام دهد، اما به کمی آموزش نیاز دارد، همانطور که در مورد بیشتر چیزها همینطور است.

با جستجوی علائم ذکر شده در بالا شروع کنید. اگر هیچ علامتی وجود نداشته باشد، طلای مورد نظر قطعا جعلی است و شما نباید آن را بخرید. با این حال، این واقعیت که علامت‌هایی روی آن وجود دارد به این معنی نیست که حتما معتبر است زیرا اکثر جاعلان تمایل دارند علامت ها را نیز درج کنند.

1.گاز گرفتن طلا

چند سنت قدیمی در مورد بررسی کیفیت طلا وجود دارد و حتی اگر علمی نباشند، ثابت شده است که برای مدت زمان طولانی جواب داده اند. رایج ترین آنها گاز گرفتن طلا است.

سعی کنید 14 عیار را به آرامی گاز بگیرید و متوجه فرورفتگی دندان های خود در آن خواهید شد. طلای تقلبی نمی‌تواند چنین فرورفتگی داشته باشد و حتی اگر کیفیت پایینی داشته باشد می‌شکند. این 100 درصد دقیق نیست، مخصوصاً در مورد جواهرات با روکش طلا، که ممکن است در هر دو مورد دارای فرورفتگی باشند.

2.تغییر رنگ

سرنخ دیگری که باید برای اطمینان از اصالت طلای خود به دنبال آن باشید، تغییر رنگی است که گاهی ممکن است با طلاهای تقلبی اتفاق بیفتد، اما برای طلاهای واقعی این اتفاق نمی افتد.

پس از مدتی، اگر طلای 14 عیار ایتالیایی واقعی نباشد، ممکن است یک رنگ سبز روی سطح طلا ظاهر شود. مشکل این تکنیک این است که بعد از مدتی متوجه خواهید شد که فریب خورده اید و ممکن است خیلی دیر شده باشد.

3.وزن و حس طلا

یکی دیگر از راه های رایج برای فهمیدن اینکه آیا طلای ایتالیایی 14 عیار که خریده اید واقعی است یا خیر این است که آن را بردارید و وزن و احساس کلی آن را احساس کنید. باز هم، این یک روش علمی نیست و می توان اشتباه کرد، اما کسانی که چند بار آن را امتحان کرده اند، معمولاً از آن استفاده می کنند.

طلای واقعی محکم تر و سنگین تر از طلای تقلبی است و اگر آن دو را در دو دست خود همزمان بگیرید، تفاوت را متوجه خواهید شد. دلیلش هم این است که طلای واقعی ساختاری متراکم‌تر از تقلبی دارد و این چیزی است که قابل کپی کردن نیست.

4.تست مغناطیسی

یکی دیگر از تست های رایج استفاده از آهنربا برای مشاهده مقدار طلا در یک زنجیر طلای 14 عیار ایتالیایی است. طلا مغناطیسی نیست و زنجیر یا انگشتری که می‌خرید اگر از طلای خالص باشد اصلاً به سمت آهنربا کشیده نمی‌شود.

وقتی صحبت از طلای 14 عیار ایتالیا به میان می‌آید، نتایج متفاوت است، زیرا این طلا تنها 58 درصد کل را تشکیل می‌دهد و ممکن است تعیین اینکه چگونه این آهنربا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، دشوار باشد.

5.مشاوره با کارشناسان

در پایان، همیشه امکان استخدام یک متخصص برای آزمایش طلا برای شما وجود دارد. آنها از علمی ترین و اثبات شده ترین روش برای این کار استفاده خواهند کرد و می توان به نظر آنها اعتماد کرد. بدیهی است که توجه داشته باشید که این امر به هزینه خرید اضافه می کند، اما در عین حال آرامش خاطر را نیز خریداری می کنید.

جواهرساز با خراشیدن جواهرات، تکه کوچکی از طلا را برمی دارد. سپس قطعه کوچک با اسید نیتریک پوشانده می شود و جواهرساز نحوه تعامل این دو را مشاهده می کند. بخش‌هایی از قطعه که طلا نیستند حل می‌شوند و نشان می دهد چقدر طلا در آن وجود دارد.

مطلب مرتبط: پیش بینی بازارهای جهانی طلا

منبع: somethingborrowedpdx.com

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

طلا

ایتالیا

طلای ایتالیایی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت