فناوری جدید ساخت الماس

فناوری جدید ساخت الماس

ساخت الماس شناور به یک نوآوری تاریخی برای صنعت جواهرات الماس بین المللی تبدیل شده است.

حسین راشدی(مترجم)

1400/09/21 | 00:09

نظری ثبت نشده

فناوری جدید ساخت الماس

به گزارش گلدنیوز به نقل از جولر مگزین، چیزی که قبلاً تصور می شد برای طراحی و ساخت جواهرات سنتی یک شاهکار غیرممکن است، برای بنیانگذار The Village Goldsmith، ایان داگلاس، که راه اندازی الماس شناور را اعلام کرد - مجموعه جواهرات الماس بدون بست یا پنجه فلزی، به واقعیت تبدیل شده است.

جواهرات الماس شناور که با استفاده از شیارهای ریز برش لیزری در اطراف سطح زیرین الماس در جای خود محکم شده اند، تنها از سنگ های باکیفیت برای دستیابی به استحکام و ظاهر مطلوب برای مجموعه خود استفاده می کنند.

داگلاس به استاف گفت: «مفهوم اصلی تقریباً 20 سال پیش به ذهن من خطور کرد، اما در واقع تنها پیشرفت در بسیاری از فناوری‌ها، در متالورژی، در توسعه فلزات عصر فضایی، علم مهندسی با لیزر است که این برش را قادر ساخته است.»

تخمین زده می شود که ارزش فروش جواهرات الماس در سراسر جهان سالانه 90 میلیارد دلار است که نیمی از آن در ایالات متحده هزینه می شود. داگلاس امیدوار است که تا پنج سال آینده 2 درصد از بازار آمریکا را که حدود 1.8 میلیارد دلار است، به دست آورد.

یک نوآوری تاریخی

از سال 1886 که روش استاندارد تنظیم الماس شش پنجه ای اختراع شد، برای اولین بار الماس شناور به یک نوآوری تاریخی برای صنعت جواهرات الماس بین المللی تبدیل می شود.

داگلاس میلیون‌ها دلار برای توسعه این تکنیک پیشرو سرمایه‌گذاری کرد و چندین الماس آزمایشی در طول این فرآیند نابود شدند.

داگلاس گفت: «ما با یکی از شرکت‌های برجسته الماس‌تراشی جهان تماس گرفتیم و با آنها برای نمونه‌سازی و آزمایش این مفهوم توافق کردیم، و آنها کاملاً آن را خراب کردند. من هزینه این دسته از الماس‌هایی که به تازگی قصابی شده‌اند، را پرداخت کردم.»

داگلاس به بیان اینکه این سفر هرگز آسان نبود، افزود که لحظات «دلخراشی» در مرحله توسعه وجود داشت که او با «صورتحسابی عظیم» روبرو می شد، به خصوص زمانی که «جعبه کوچکی از الماس های تراش خورده و صیقلی با شیار کاملاً نادرست انجام شده بود که ویژگی های نوری آنها را از بین برده بود.» بنابراین این ایده برای چند سال در انبار باقی ماند.

او توضیح داد: «این کاملا وحشتناک بود. ده سال، سفرهای دور دنیا به هر جایی که تصورش را بکنید، صحبت با همه جور آدمی، این مؤسسات، هزینه‌های آزمایش، خود مواد.»

داگلاس ادامه داد: «می توانید تصور کنید که باید الماس ها را آزمایش کنید و چیزهایی در این روند اشتباه پیش می روند؛ ما به معنای واقعی کلمه الماس ها را از بین می بردیم.»

پس از 20 سال آزمایش دقیق، الماس شناور به واقعیت تبدیل شد و از یک آلیاژ تیتانیوم مهندسی ویژه استفاده می‌کند که 20 برابر مقاوم‌تر در برابر ضربه و 10 برابر بادوام‌تر از الماس‌های سنتی فلزات گرانبها است.

داگلاس گفت که این الماس ها در حال حاضر توسط رقبای صنعتی تحت نظارت هستند و افزود: «من فکر می کنم احتمالاً افراد زیادی امیدوارند که ما شکست بخوریم، اما اگر موفق شویم آنها به سرعت به این فناوری ملحق می شوند.»

منبع: jewellermagazine.com

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

الماس

الماس شش گوشه

پفناوری ساخت الماس

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت