اونس طلا در بازی موش و گربه ی تیپرینگ و تورم

اونس طلا در بازی موش و گربه ی تیپرینگ و تورم

اگر تورم طبق پیش بینی فدرال رزرو عمل کند ، تنها عامل موثر بر اونس طلا همان تیپرینگ است ولی اگر تورم بیش از پیش بینی ها باشد ، میتواند باعث بازگشت طلا به مدار صعودی شود.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/09/22 | 00:09

نظری ثبت نشده

اونس طلا در بازی موش و گربه ی تیپرینگ و تورم

دکتر مهرناز سلطانی کارشناس بازارهای مالی به گلدنیوز گفت: در بازارهای جهانی هفته گذشته شاهد روند درجا در قیمت اونس جهانی بودیم .

 به گونه ای تمام معامله گران در ابهام به سر میبردند. از 13 تحلیلگر وال استریت دو بخش نزدیک 45 درصدی نظراتی کاملا متعارض دارند، یک گروه معتقد به روند افزایشی و یک گروه بازار را کاهشی ارزیابی می‌کنند.  8 درصد باقی مانده نیز روند بازار را تا حدودی ثابت و کم‌نوسان می بینند. اعلام نرخ بیکاری و تورم و تضاد این دو شاخص باعث شد که تمام معامله گران منتظر جلسه چهارشنبه این هفته فدرال رزرو بنشینند. در این جلسه قرار است در مورد نحوه تیپیرینگ و زمان شروع آن تصمیم گیری شود.

تیپرینگ و فراز و فرود طلا

سلطانی افزود: اگر افزایش دو برابری سرعت خرید دارایی ها تصویب و در نتیجه تیپرینگ از اواسط سال آینده میلادی آغاز شود ، شاخص دلار تقویت شده و باعث روند نزولی در طلای جهانی خواهد شد. در مقابل نرخ تورم نیز در تقویت و تضعیف دلار تاثیر گذار است.

اگر تورم طبق پیش بینی فدرال رزرو عمل کند ، تنها عامل موثر همان تیپرینگ است ولی اگر تورم بیش از پیش بینی ها باشد ، میتواند باعث بازگشت طلا به مدار صعودی شود.

اونس جهانی

این کارشناس در ادامه گفت: در نمودار زیر میبینیم که قیمت اونس جهانی به زیر 1791 دلار رسیده و مقاومت قوی تشکیل شده است. حمایت 1764 دلاری نیز کمی پایینتر مشاهده میشود ، در صورت از دست رفتن حمایت 1764 دلاری احتمال نزول تا 1720 و سپس 1690 دلار وجود دارد.

بازار داخلی

این کارشناس در تحلیل بازار داخل به گلد نیوز گفت:

بازار داخل اما همچنان تحت تاثیر دلار است ، افزایش قیمت دلار در هفته گذشته باعث رشد قیمت طلا و سکه شد ، در هفته جاری با توجه به شایعات پیرامون مذاکرات دلار کمی عقب نشینی کرد و این امر باعث شد شاهد افت جزئی در قیمت طلا هم باشیم ، هرگرم طلای 18 عیار تا 1.290.000 تومان افت کرد و سکه نیز در مرز 13 میلیون تومان و کمی پایینتر قرار گرفت.

هیجان در قیمتها

سلطانی در ادامه گفت: البته امروز در الجزیره خبری پخش شد مبنی بر اینکه مذاکرات به نتیجه رسید و موفقیت آمیز بود که ساعاتی بعد صحت آن تکذیب شد ، ولی همین شایعه برای افت هیجانی قیمتها کافی بود ، که در ادامه با رد این شایعه شاهد بازگشت قیمت دلار و طلا به ارقام بالاتر بودیم.

تحلیل تکنیکال

وی افزود: در چارت تکنیکالی گرم 18 عیار در نزدیکی حمایت 1.284.000 تومانی قرار دارد ، از دست رفتن این حمایت موجب ریزش تا 1.230.000 تومان خواهد شد ، در صورت رشد نیز نزدیکترین مقاومت 1.335.000 تومان میباشد.

برای قیمتهای دلار و سکه با توجه به دستور دولت مبنی بر حذف قیمت از سایتها ، داده و نمودار دقیقی موجود نیست و از ارائه تحلیل تکنیکال برای آن معذوریم.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

برتر

قیمت سکه

قیمت طلا

تحلیل بازار

قیمت دلار

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت