تمدید مهلت ثبت نام متقاضیان تسهیلات کرونایی تا پایان آذر

تمدید مهلت ثبت نام متقاضیان تسهیلات کرونایی تا پایان آذر

اعطای تسهیلات به کسب‌وکار‌های آسیب دیده از کرونا تا پایان آذر ماه تمدید شده است و بانک‌ها تا پایان بهمن باید تسهیلات را به آسیب دیدگان پرداخت کنند.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/09/28 | 00:09

نظری ثبت نشده

تمدید مهلت ثبت نام متقاضیان تسهیلات کرونایی تا پایان آذر

به گزارش گلدنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حسین محمودی سفیدکوهی» افزود: از اسفند 98، ستاد ملی مبارزه با کرونا برای کسب‌وکار‌هایی که به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده بودند حمایت‌هایی را در نظر گرفته بود.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه متناسب با محدودیت‌های در نظر گرفته شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، دو گروه اصلی مشمول دریافت حمایت‌های دولت بودند، افزود: گروه اول مشاغل و کسب و کار‌هایی بودند که مدت فعالیت شان محدود شده بود و گروه دوم مشاغل و کسب و کار‌هایی بودند که فعالیت‌شان به طور کامل تعطیل شد مانند؛ باشگاه‌های ورزشی، هتل‌ها، گردشگری‌ها، مراکز و مجتمع‌های آموزشی و فرهنگی.

محمودی با بیان اینکه این دو گروه در مرحله نخست مورد حمایت قرار گرفتند، ادامه داد: مبنای حمایت از بنگاه‌ها و کسب و کار‌های آسیب دیده، بانک اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی بوده است. یعنی تمام بنگاه‌هایی که در سازمان تامین اجتماعی کد بیمه‌ای و کارگاهی داشتند، به ازای تعداد شاغلان مورد حمایت قرار گرفتند.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌ها اضافه کرد: برای بنگاه‌هایی که فعالیت‌شان به طور کامل تعطیل شده بود به ازای هر شاغل، 16 میلیون تومان و برای بنگاه‌هایی که فعالیت‌شان محدود شده بود به ازای هر شاغل 12 میلیون تومان و برای رانندگان 6 میلیون تومان در نظر گرفته شد.

برای شناسایی مشمولان، از بین رسته فعالیت‌های کسب و کاری، 14 رسته اصلی که براساس محاسبات بیشترین آسیب را دیده بودند انتخاب و متناسب با آن 14 رسته بیش از 850 زیر رسته شناسایی و جهت برخورداری از حمایت‌های دولت به تصویب ستاد ملی کرونا رسید.

وی گفت: اطلاعات و داده‌های مربوط به کسب و کار‌ها و شاغلان از سازمان تامین اجتماعی اخذ و در سامانه کارا-کرونا بارگذاری شده است و طی اطلاع رسانی و فراخوان‌های مختلف از طریق رسانه‌ها از مشمولان خواسته شده در سامانه کارا- کرونا ثبت نام و تسهیلات دریافت کنند.

محمودی با اشاره به اینکه در فرآیند پرداخت تسهیلات به کسب‌وکار‌ها 14 دستگاه ملی و 19 بانک و موسسه عامل همکاری کردند، افزود: با مدیریت بانک مرکزی و همکاری کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و دستگاه‌های بخشی این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌ها اضافه کرد: 20 هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به مشاغل در نظر گرفته شده بود و استقبال متوسطی از این تسهیلات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: 15 هزار کاربر در سامانه کارا در سطح ملی، استانی و شهرستانی داشتیم و سعی بر این بوده است این تسهیلات به صورت سیستمی با حداقل دخالت منابع انسانی پرداخت شود. به صورت روزانه توسط وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و هفتگی در کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا پیشرفت کار، چالش‌ها و مسائل بررسی و تصمیم گیری می‌شد.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

کرونا

تسهیلات

تسهیلات کرونایی

وزارت تعاون

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت