واکنش قیمت طلا به تعطیلات سال نو

واکنش قیمت طلا به تعطیلات سال نو

تحلیل‌گران معتقدند قیمت طلا تحت فشار برنامه‌های انقباضی فدرال قرار دارد، اما اگر با افزایش مسافرت‌ها در تعطیلات سال نو میلادی، کنترل اومیکرون از دست خارج شود، فلز گرانبها شانسی برا صعود خواهد یافت.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/09/30 | 00:09

نظری ثبت نشده

واکنش قیمت طلا به تعطیلات سال نو


به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در نیمه دوم معاملات روز گذشته مسیر نزولی را دنبال کرد و در نهایت روی 1791 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در ساعت 12 و 12 دقیقه عصر امروز به وقت ایران افت روز گذشته را جبران می‌کرد و روی 1797 دلار قرار داشت. به اعتقاد برخی تحلیل‌گران موضع فدرال رزرو در مورد تسریع تیپرینگ و آغاز افزایش نرخ بهره قیمت طلا را به نوعی تحت فشار قرار داده است، حتی برخی یک سطح پایینی 1450 دلار را نیز برای طلا تصور می‌کنند، اما دیدگاه‌های واقع‌بینانه‌تر مرزهای حساس پایینی طلا را 1720 دلار و 1760 دلار برآورد می‌کنند. احتمالاتی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه با شروع تعطیلات سال نو میلادی میزان فروش‌ها در بازار طلا افزایش یابد. اظهارنظرها در مورد افت قیمت طلا قطعی نیست و اگر با افزایش مسافرت‌ها در تعطیلات سال نو میلادی گونه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) شیوع پیدا کند و دولت‌های بزرگ را وادار به اقدامات بازدارنده کند، احتمال دارد فرایند رشد اقتصادی کند شود و فدرال رزرو مجوز افزایش زودهنگام نرخ بهره را پیدا نکند(برای اینکه فدرال رزرو بتواند نرخ بهره را افزایش دهد، نیاز است که رشد اقتصادی و وضعیت اشتغال به حد مطلوبی رسیده باشد)

قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت


قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 13 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 48 هزار و 740 دلار قرار داشت و تغییرات 24 ساعته و 7 روزه آن مثبت بود. سرمایه بازار بیت کوین به 921 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته 7.2 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین

قیمت اتریوم نیز تغییراتی مثبت را در 24 ساعت و 7 روز گذشته به ثبت رسانده بود و روی 4 هزار و 23 دلار قرار داشت. سرمایه بازار اتریوم 478 میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته 7.7 درصد گزارش می‌شد.

قیمت بیت کوین به 100 هزار دلار می‌رسد؟


قیمت بیت کوین در ماه گذشته رکورد همه دوران خود را ارتقا داد. قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال همچنان نوسان شدیدی دارد و این مسئله پیش‌بینی را دشوار می‌کند، تحلیل‌گران معتقدند در بازار ارزهای دیجیتال باید محتاطانه عمل کرد، زیرا دامنه احتمالات بسیار وسیع است، اما به هر روی پیش‌بینی‌هایی انجام می‌شود مبنی بر اینکه قیمت بیت کوین در سال 2023 قیمت 100 هزار دلار را تجربه می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

برتر

قیمت طلا

تحلیل بازار

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت