نبود امنیت و شیوع سرقت مشکل اساسی طلا فروشان پلدختر

نبود امنیت و شیوع سرقت مشکل اساسی طلا فروشان پلدختر

دبیر اتحادیه طلا و جواهر شهر پلدختر عنوان کرد: سرقت از طلا فروشی های پلدختر از جرایمی است که به دلیل کم بودن امنیت در شهر شیوع یافته است .

امیر کشانی(سردبیر)

1400/09/30 | 00:09

نظری ثبت نشده

نبود امنیت و شیوع سرقت مشکل اساسی طلا فروشان پلدختر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز ؛ فریدون جودکی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهر پلدختر گفت: متاسفانه امنیت شهر پلدختر به لحاظ سرقت پایین است و سرقت از طلا فروشی ها به سرعت و در ساعات متفاوت از روز اتفاق می افتد که حتی فرصت استفاده از تجهیزات ایمنی و امنیتی را ندارند.

وی با بیان اینکه به دلیل جمعیت کم و کوچک بودن شهر در پلدختر هیچ واحد تولید کننده طلا وجود ندارد گفت: در شهر پلدختر 18 واحد طلا فروشی فعالیت دارند که عمده طلای مورد نیاز خود را از شهر تهران تهیه می کنند.

جودکی اظهار داشت: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در طی سالیان اخیر معظلی برای صنف طلا و جواهر بود که موجب سقوط صنف و طلا و جواهر شد و فعالیت این صنف را زیر سوال برد و رکور در بازار را رقم زد، که خوشبختانه مقرر شده است از 13 دی ماه حذف شود که متاسفانه هنوز سامانه مالیاتی راه اندازی و آموزش داده نشده است.

آموزش سامانه مالیاتی طلا فروشان امری ضروری

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهر پلدختر با تاکید بر لزوم آموزش بلند مدت این سامانه به صاحبان واحدهای طلا فروشی گفت: واحدهای طلا فروشی که در شهرستان ها به صورت جزئی فعالیت می کنند توانایی اینکه حسابدار خوب و زبده ای باشند را ندارند و اداره امور مالیاتی در راه اندازی این سامانه باید آموزش سامانه را به واحدهای کسبی در اولویت و اهمیت قرار دهد. 

وی به کمبود زیر ساخت ها در اتحادیه های شهر ستانی اشاره کرد و بیان داشت با راه اندازی سامانه و عدم آموزش آن بسیاری از کاسبان با مشکلاتی از این نوع مواجهه خواهند شد.

جودکی یکی دیگر از چالش های مالیاتی واحدهای طلا فروشی را اخذ مالیات بر تراکنش حساب‌های بانکی بالای 5 میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: به دلیل قیمت بالای طلا بالطبع مبالغ در گردش  و تراکنش صنف طلا نیز  بالاست که مسئولین مالیاتی ضروری است در رصد تراکنش ها به این موارد توجه کنند.

نبود قانون خاص برای جلوگیری و برخورد با دست دوم فروشی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهر پلدختر معضل دیگر صنف و طلا و جواهر پلدختر را دست دوم فروشی طلا و نبود قانون خاص برای جلوگیری و برخورد با آن عنوان کرد و گفت: اتحادیه کشوری و اتاق اصناف باید قانونی را در این زمینه مصوب کند تا بر اساس آن قانون در تمام مناطق با دست دوم فروشی برخورد شود.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل نبود قانون نمی توان جلوی دست  دوم فروشی را گرفت و اگر به طور مثال در شهرستان پلدختر ممنوع شود ولی در شهرستان همجوار با پدیده دست دوم فروشی برخورد نشود همه برای خرید به شهرستان همجوار می روند لذا باید به صورت کشوری قانونی مصوب و ممنوعیت دست دوم فروشی برای حمایت و رونق تولید اعلام  شود.

ضربه دست دوم فروشی به تولید طلا

جودکی با تاکید بر اینکه متاسفانه دست دوم فروشی به تولید طلا ضربه زده است گفت: به دلیل قیمت پایین طلای دست دوم  مردم تمایل به خرید طلای دست دوم دارند و فروشندگان طلا که اغلب هم  7 یا 8 کیلو طلا در ویترین خود دارند با رکورد خرید و فروش مواجه هستند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهر پلدختر اظهار داشت: در شهر پلدختر صنف طلا فروش برای رونق بازار 9 درصد ارزش افزوده را از مشتری دریافت نمی کرد و فقط 2 درصد دریافت می کردند تا مردم توان خرید طلا را داشته باشند ولی متاسفانه طی سالیان اخیر رکود بازار موجب کاهش خرید مردم شد و حتی خود بنده که فروشنده طلا بودم به کار تعمیرات طلا و ساخت سفارشات طلا و  جواهر اعم از مدال، انگشتر، گوشواره با انواع سنگ های زینتی روی آورده ام و به دلیل قیمت بالای طلا و کاهش توان خرید مردم خوشبختانه تعمیرات طلا رونق دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خرید و فروش اینترنتی طلا که مردم امروزه با گسترش فضای مجازی و اینترنت با آن مواجه هستند اشاره کرد و بیان داشت: در شهرستان پلدختر این پدیده وجود ندارد ولی متاسفانه مواردی بوده است که مردم شهرستان پلدختر از شهرهای دیگر خرید اینترنتی طلا کرده اند و با مشکلاتی مواجه شده اند.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

اتحادیه طلاوجواهر پلدختر

سرقت از طلافروشی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت