برای سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟

برای سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟

سیاست‌های جدید رئیس جمهور ترکیه این است که مسافر بیشتری به این کشور جذب کند اما این سیاست‌ها موجب شده که ارزش لیر در برابر دلار کاهش یابد. با توجه به نوسانات ارز ترکیه برای سفر به این کشور لیر بهتر است یا دلار؟

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/10/01 | 00:10

نظری ثبت نشده

برای سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟

به گزارش گلدنیوز به نقل از تجارت نیوز ، ارزش لیر طی دو هفته اخیر در مقابل دلار کاهش پیدا کرده است. دلیل این کاهش ارزش می‌توان سیاست‌های اردوغان درخصوص کاهش نرخ بهره برای صادرات بیشتر دانست.

در شش ماه گذشته ارزش لیر در برابر دلار ۱۴٫۲ درصد کاهش پیدا کرده است. قیمت لیر در شهرهای مختلف کشور تفاوت ۶۰ درصدی دارد.

برای سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟

این تفاوت قیمتی را می‌توان ناشی از افزایش تقاضا برای سفر به ترکیه و خرید لیر در شهرهای مرزی دانست. بنابر احتمالات مسافران در شهرهای مرزی مجبور می‌شوند پول لیر را با قیمت اعلام شده توسط صرافان و دلالان خریداری کنند.

همچنین رئیس جمهور ترکیه به موضوع جذب گردشگر بیشتر تاکید دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که یکی از گروه‌های عمده گردشگری برای ورود به ترکیه ایرانیان هستند، باتوجه به نوسات ارزشی پول ملی ترکیه بهتر از برای سفر به این کشور دلار ببریم یا لیر؟

سود بیشتر با دلار

به گفته پاسخگوی تلفنی یک آژانس مسافرتی برای سفر به ترکیه خصوصا شهر وان بهتر است، از ایران ارز مسافرتی(دلار) تهیه کنیم و در زمان نیاز به لیر با مقدار کم در صرافی‌های وان به لیر تبدیل کنیم.

تاکید آژانس‌های مسافرتی این است که مسافر همه‌ی پول خود را به لیر تبدیل نکند و با خودش دلار ببرد، چرا که می‌تواند در ترکیه با تبدیل دلار به پول ترکیه ارزش دارایی‌اش را در برابر نوسانات نزولی پول ترکیه  حفظ کند.

یک تورلیدر ایرانی در وان ترکیه می‌گوید: مسافران حتما از شهر مبدا و اصلی خود دلار مسافرتی تهیه کنند تا صرفه اقتصادی داشته باشند. در نهایت روزانه با مراجعه به صرافی‌های موجود در این شهر ارز خود را تبدیل کنند. تبدیل روزانه دلار در این وضعیت اقتصادی ترکیه باعث می‌شود که مسافران سود ببرند یا کمتر ضرر کنند.

به گفته آژانس‌های مسافرتی بخش عمده‌ای از بلیت و هتل‌های شهر وان ترکیه توسط ایرانی‌ها رزرو شده است، استفاده از دلار در این کشور می‌تواند ارزش افزوده‌ای زیادی برای مسافران داشته باشد. همچنین دلار باقی مانده از سفر را می‌توان در دیگر کشورها استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

برتر

دلار

لیر

ارز مسافرتی

لیر ترکیه

تور ترکیه

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت