مشتری مداری /مراقب تمركزتان در محيط كار باشيد!
قابل توجه صاحبین مشاغل در حوزه طلا وجواهر: بخش مهمي از جريان فروش شما و موفقيتتان در حوزه معرفي محصول و جذب مشتري وفادار در گرو نوع رفتار، گفتار، و ميزان توجه شما به مشتري است!

علی اکبری، كارشناس كسب و كار به گلدنيوز گفت:
با ظهور شبكه هاي اجتماعي شاهد آسیب بزرگی در حوزه فروش هستیم.اینکه اغلب فروشندگان در صنف هاي مختلف تمام مدت تلفن همراه خود را در دست دارند و با ورود مشتري به داخل فروشگاه نيز تمام توجه خود را به وي نميدهند. پس از گذشت مدت زمانی از حضور مشتری آنها كماكان در حال جستجو و پرسه زني در فضاي مجازي اند و حتي به صورت مشتري درست نگاه نميكنند!
بازار خراب است؟
این کارشناس افزود: فروشندگاني كه به مشتري حضوري خود توجه كافي ندارند اغلب از نبود مشتري و نامساعد بودن بازار شكايت دارند!

برخورد شما با مشتری، زیر ذره بین
علی اکبری در ادامه گفت: موضوع اينجاست كه بخش مهمي از جريان فروش شما و موفقيتتان در حوزه معرفي محصول و جذب مشتري وفادار در گرو نوع رفتار،گفتار،و ميزان توجه شما به مشتري است!
فروشنده ناموفق ٨٠درصد حواسش به تلفن همراهش و ٢٠درصد حواسش معطوف به مشتريي است.
این کارشناس در پایان گفت: صاحب برند معروفي در خصوص ميزان توجه به مشتري ميگفت: در رستوران من ١٧نمايشگر تلويزيون قرار دارد.همگي آنها رو به مشتريان ماست تا در زمان ميل كردن غذا با ديدن تصاوير لذت بخش از لحظاتي كه در رستوران ما ميگذرانند راضي و خشنود باشند.
از این مثال میتوان به اهمیت توجه و احترام به مشتری پی برد.در هر کسب وکاری با توجه به ماهیت محصول خود این توجه را لحاظ کنید.لازم به ذکر است در صنف طلا و جواهر این میزان توجه به صورت خاص تر نمود پیدا میکند و اهمیت بیشتری در موفقیت شما در حوزه فروش خواهد داشت.

انتهای پیام/