محبوبیت روزافزون الماس آزمایشگاهی برای حلقه نامزدی

محبوبیت روزافزون الماس آزمایشگاهی برای حلقه نامزدی

بزرگترین شرکت جواهرات آمریکا به نام سیگنت اقدام به افزایش موجودی حلقه های نامزدی خود کرده است

حسین راشدی(مترجم)

1400/10/09 | 00:10

نظری ثبت نشده

محبوبیت روزافزون الماس آزمایشگاهی برای حلقه نامزدی

به گزارش گلدنیوز به نقل از سی ان ان بیزنس، در حالی که الماس هنوز محبوبترین نوع سنگ قیمتی برای حلقه نامزدی باقی مانده، یک گزارش توسط وبسایت The Knot که به موضوع جشن ازدواج و نامزدی اختصاص دارد نشان داد که در این کشور طی سال 2021 از هر چهار حلقه نامزدی خریداری شده، یکی سنگ قیمتی ساخته شده توسط انسان داشته که به این ترتیب 11 درصد طی دو سال اخیر افزایش یافته است.

این گزارش می گوید که محبوبیت الماس های آزمایشگاهی به دلیل آگاهی محیط زیستی نسل جوان در حال رشد است که طی یک نظرسنجی از 5 هزار زوج آمریکایی در بازه ژانویه تا نوامبر 2021 نشان داده شده است.

عامل دیگری که باعث استقبال از الماس های مصنوعی می شود این است که قیمت آنها از الماس های طبیعی پایین تر است. شلی براون، ویراستار ارشد گروه مد و زیبایی این وبسایت گفت که این نوع الماس ها ممکن است تا 30 درصد هزینه کمتری برای خریدار داشته باشند. براون همچنین افزود که الماس ها و دیگر سنگ های قیمتی آزمایشگاهی در چهار پنج سال گذشته خود را به جریان اصلی این بازار تحمیل کرده اند.

تلاش خرده فروشان برای جا انداختن الماس مصنوعی

خرده فروشان پیشرو جواهرات هم به محبوبیت بیش از پیش سنگ های آزمایشگاهی کمک کرده اند. بزرگترین شرکت جواهرات دنیا، پاندورا در ماه مه امسال با یک تحول بزرگ اعلام کرد دیگر در جواهراتش از الماس های استخراج شده از معادن استفاده نخواهد کرد.

در عوض این شرکت که در کپنهاگ دانمارک مستقر است، در حال روی آوردن به الماس هایی است که در آزمایشگاه تولید می شوند. به گفته این شرکت، این نوع الماس ها همان «ویژگی‌های نوری، شیمیایی، حرارتی و فیزیکی» یک الماس استخراج ‌شده را دارند و با همان استانداردها شناخته شده درجه‌بندی می‌شوند: برش، رنگ، شفافیت و قیراط.

بزرگترین شرکت جواهرات آمریکا به نام سیگنت اقدام به افزایش موجودی حلقه های نامزدی خود کرده است. جیمی سینگلتون، رئیس سیگنت جولرز که مالکیت شرکتهای Zales، Kay Jewelers و Jared را هم دارد در این مورد گفت: «حالا فصل رونق جواهرات عروسی است. تعداد خیلی زیادی از زوج ها هستند که از عید شکرگزاری تا سال نو نامزد می شوند و ما آماده آن هستیم.» سینگلتون می گوید سه ترند اصلی در مورد ترجیحات مربوط به حلقه نامزدی وجود دارد که شامل سنگ های بزرگتر یک تا 3 قیراطی، طلای زرد و سنگهای مرکزی فانتزی مانند بیضی و گلابی شکل می شوند.

او همچنین به رشد تقاضا برای الماس های آزمایشگاهی اشاره می کند. سینگلتون اظهار کرد: «این ترند بسیار بر پایه علاقه جوانان است و صادقانه بگویم بیستر خریداران جواهرات عروسی هم از همین دسته هستند… هزینه پایین تر الماس های آزمایشگاهی به زوجها اجازه می دهد سنگ های بزرگتر خریداری کنند.»

ادن گولان، یک تحلیلگر در این صنعت و موسس اطلاعات و پژوهش الماس ادن گولان می گوید که در حال حاضر 4.7 درصد از بازار الماس جواهرات تخصصی در ایالات متحده برای الماس های آزمایشگاهی است و این رقم به معنای رشد 34 درصدی آن از سطح سال 2020 است.

گولان عنوان کرد: «یک حلقه نامزدی یک قیراطی با الماس آزمایشگاهی با توجه به هزینه متفاوت آن، ممکن است 60 درصد ارزان تر از نوع طبیعی آن با همین اندازه باشد.»

با وجود اینکه بیشتر خریداران در فروشگاه های سیگنت هنوز الماس طبیعی را ترجیح می دهند، سینگلتون می گوید که این شرکت مجموعه الماس های مصنوعی خود را در سال جاری میلادی گسترش داده است. به گفته او، یکی از این مجموعه ها حاوی 16 استایل مختلف حلقه نامزدی و دیگری شامل 21 حلقه نامزدی تولید شده در آزمایشگاه است.

نقطه منفی الماس های آزمایشگاهی

با این حال برای هر کسی که قصد خرید این نوع الماس ها را دارد یک چیز باید در نظر گرفته شود: ارزش فروش مجدد آنها.

براون می گوید: «الماس آزمایشگاهی به اندازه نوع طبیعی آن سرمایه گذاری ارزشمندی محسوب نمی شود. مصرف کنندگان باید در این مورد آگاه باشند.»

مارتین رپاپورت، موسس Rapaport Diamnond Report با این موضوع موافق است. رپاپورت می گوید: «الماس های مصنوعی مانند الماس های استخراج شده به طور طبیعی نادر نیستند. آنها می توانند در تعداد نامحدودی توسط ماشین آلات تولید شوند. بنابراین، آنها واقعا نمی توانند مانند الماس های طبیعی ارزش فروش مجدد خود را حفظ کنند.»

او همچنین تاکید کرد: «من فکر می کنم این گمراه کننده است که الماس های تولید شده توسط انسان را بدون ذکر این نکته مهم  بفروشیم حتی اگر برخی مصرف کنندگان به ارزش فروش مجدد آنها اهمیتی ندهند.»

منبع: cnn.com  

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

الماس

ترند

پیشنهاد ویژه

الماس مصنوعی

الماس آزمایشگاهی

حلقه نامزدی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت