ایران، نگینی در منطقه

ایران، نگینی در منطقه

کشوری موفق است که خود، از داخل تولیداتی داشته باشد و بتواند آن تولیدات را صادر کند و چرخش در سرمایه داشته باشد.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/10/10 | 00:10

نظری ثبت نشده

ایران، نگینی در منطقه

حجت الاسلام و المسلمین سید امین جوادی پایه­ گذار و مدیر عامل موسسه اعتباری ملل در بازدید از هفتمین دوره نمایشگاه طلا و جواهر در استان خراسان رضوی به خبرنگار گلدنیوز گفت: صنایع مختلفی در ایران وجود دارند که بسیار ارزنده و مورد توجه هستند؛ یکی از صنایعی که بسیار کاربردی و ارزشمند است، صنعت طلا، جواهر و گوهرسنگ ها است. یکی از مسیرهای مورد عنایت، صنعت طلا و جواهر  است؛ زیرا یک شغل بسیار زود بازده، بسیار سریع است و بسیار به هنگام اتفاق می افتد.

البته طبیعی است که باید یک سیاست گذاری جدی و خوبی در این زمینه انجام شود تا این صنعت که سبقه ی بسیار زیادی دارد؛ به خوبی بارور شود و به نتیجه برسد.

حجت الاسلام و المسلمین سید امین جوادی

صنعت بی رقیبِ طلا و جواهر

جوادی بیان کرد: این صنعت یکی از صنایع بزرگ ایران است و هیچ صنعتی نمی تواند در کنار این صنعت، قرار گیرد به این دلیل که این صنعت در هر خانه ای از جمله فقیر و غنی وجود دارد، در همه جا دیده می شود؛ مانند تابلویی که بر دیوار هر خانه ای وجود دارد. بنابراین باید تلاش کرد این تابلو مانند سال های گذشته بر روی دیوارها باقی بماند.

فعالیت داشتن مستمر و پویا در صنعت طلا و جواهر

او گفت: گویا امروزه بعضی از کشورها در این صنعت بر برخی دیگر سبقت می گیرند اما ما باید در این زمینه مانند ائمه معصومین (ع)، کَیِس به معنی زیرک؛ باشیم و اجازه ندهیم این صنعت از کشور برود و تبدیل به صنایع عقب مانده شود. یکی از کارهای لازم این است که این صنعت را پویا و قوی نگه داریم.

انجام صحیح واردات و صادرات در ایران

ایشان ادامه داد: کشوری موفق است که خود، از داخل تولیداتی داشته باشد و بتواند آن تولیدات را صادر کند و چرخش در سرمایه داشته باشد.

در دولت جدید افرادی با دیدگاه های بسیار مناسب در همه صنایع وجود دارند که یکی از آنها صنعت بزرگ طلا و جواهر است.

کشور در موقعیتی قرار گرفته است که خود به عنوان یک نگین در میان کشورهایی مانند ترکمنستان، افغانستان، تاجیکستان، عراق و آذربایجان است که طلا را به عنوان سرمایه زندگی خود می دانند.

اگر واردات و احتساب درست ارزش افزوده برای صادرات، به صورت صحیح انجام شود، این صنعت می تواند برای  یک کشور رهاورد بسیار خوبی در امر ارزآوری باشد.

کسب درآمد از طریق ارزش افزوده

وی افزود: اگر ما یک همکاری منسجمی را با یکدیگر شروع کنیم؛ می توانیم یک پشتیان قدرتمند برای یکدیگر باشیم. به عنوان یک مینی بانک در ایران، می توان کمک مالی و حتی در برخی اوقات کمک فکری بدهیم و قدمی برای کسب درآمد ارزش افزوده محصول برای همین کشور باشد و نباید این ارزش افزوده ها به کشورهایی مانند ایتالیا، کشورهای حوزه خلیج فارس و خاور دور روانه شود. باید بتوان این صنعت را هم در کشور نگه داشت و هم بزرگش کرد.

نکته پایانی

جوادی در پایان گغت: بنده یقین دارم که اگر در کنار یکدیگر قرار بگیریم، نظام بانکی با صنعت های بزرگ مانند صنعت طلا و جواهر؛ در نهایت می تواند کشور را به یک جایگاه بزرگ و بسیار خوبی برساند. برای این کار از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم تا این صنعت بزرگ شود.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

سید امین جوادی

مالیات بر ارزش افزوده طلا

نمایشگاه طلا و جواهر

نمایشگاه مشهد

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت