مرجعی برای قیمت گذاری اجرت طلا معین شود

مرجعی برای قیمت گذاری اجرت طلا معین شود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز بر ضرورت مشخص شدن مرجعی برای تعیین قیمت اجرت و دستمزد ساخت طلا تاکید کرد.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/10/11 | 00:10

نظری ثبت نشده

مرجعی برای قیمت گذاری اجرت طلا معین شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز؛ محمدحسین مستغنی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز در هم اندیشی اتحادیه های طلا و جواهر سراسر کشور در مورد اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، بابیان اینکه یکی از مشکلات اجرایی شدن قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده این است که متاسفانه بسیاری از همکاران هنوز نمی دانند که چگونه باید مالیات بر ارزش افزوده از اجرت محاسبه شود گفت: عمده ترین مشکل اتحادیه ها مشخص نبودن قیمت اجرت هاست که در شیراز مقرر شده است مرجعی برای ثبت قیمت میزان اجرت ها معین شود.

وی ادامه داد: نبود یک مرجع برای اجرت ها و برخی افزایش اجرت ها امروز به مشکلی اساسی برای اتحادیه تبدیل شده است و میزان اجرت از تولید کننده تا مصرف کننده بسیار افزایش دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز با تاکید بر اینکه برای اتحادیه ها مصرف کننده مهم است و از دوستان خواهش می کنم این مرجع برای اتحادیه ها مشخص شود ادامه داد: متاسفانه اجرت ها انحصار شده و به حدی افزایش یافته که مردم از طلا زده شده اند. امید می رود با حذف مالیات بر ارزش افزوده مردم دوباره با صنف طلا و جواهر آشتی کنند.

نشست هم اندیشی اتحادیه های طلاوجواهر سراسر کشور
نشست هم اندیشی اتحادیه های طلاوجواهر سراسر کشور

تصمیمات غلطی که تولید و ساخت طلا را از رونق انداخت

وی در ادامه به آثار سوء برخی از تصمیمات دولت ها در گذشته که باعث راه انداختن سکه فروشی شدند اشاره کرد و گفت: آنها با راه انداختن سکه فروشی ها کارهای ساخته شده را از دور خارج کردند و متاسفانه مردم را با سمت شیوه اشتباه طلا داری سوق دادند.

مستغنی در ادامه یکی دیگر از معضلات صنف طلا و جواهر را موضوع آب شده و شمش بیان کرد و افزود: در نامه ای که سازمان امور مالیاتی در تاریخ 8 آذر 1400 به تمام سازمان های امور مالیاتی ابلاغ کرده است بیان شده که طلای آب شده شمس نیست و هر آنچه گردش مالی آب شده است بر اساس طلا محاسبه می شود و 9 درصد ارزش افزوده دارد و این فاجعه ای برای همکاران در شغل آب شده فروشی است.  

ابلاغیه جدید برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده از آب شده فروشی طلا

وی اظهار داشت: بر اساس این ابلاغیه ادارات امور مالیاتی تمام گردش های مالی دوستان آب شده فروش و سکه فروش را در این محاسبات می آوردند و مالیات بر ارزش افزوده آن را به عددی که حتی در سر نمیگنجد محاسبه می کنند و میگیرند. رفع این مشکل نیازمند پیگیری است که از همه دوستان در تمامی اتحادیه ها درخواست پیگیری این مهم را داریم.

این گزارش ادامه دارد....

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

اجرت

طلاو جواهر

قیمت گذاری

محمدحسین مستغنی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت