نحوه اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش‌ افزوده طلا

نحوه اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش‌ افزوده طلا

فروشندگان مصنوعات ساخته شده از طلا، جواهر و پلاتین از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ به هیچ عنوان مجاز به دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده از اصل طلا، جواهر و پلاتین نیستند.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/10/13 | 00:10

نظری ثبت نشده

نحوه اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش‌ افزوده طلا

با توجه به الزام اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا از امروز (دوشنبه/۱۳ آذرماه) که براساس آن، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده طلا، جواهر و پلاتین از مشتریان دریافت می‌شود، اتحادیه طلا و جواهر تهران، نحوه اجرای این قانون را به واحدهای صنفی فعال ابلاغ کرد.

به گزارش گلدنیوز، بر اساس این ابلاغیه، مقرر شد قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی ۱۴۰۰ از سوی سازمان امور مالیاتی کشور لازم‌الاجرا اعلام شود. با توجه به جزء ۲ بند «ب» ماده (۲۶) این قانون در خصوص عرضه‌کنندگان کالا و خدمات طلا، جواهر و پلاتین مقرر شده که «اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده کالاهای موضوع این بند، مشمول مالیات و عوارض با نرخ  ۹ درصد شود.»

حال با توجه به اینکه این قانون از امروز (دوشنبه/١٣ دی ١۴٠٠) اجرایی می‌شود، ابراهیم محمدولی- رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران- نحوه اجرای این قانون را به واحدهای صنفی خود ابلاغ کرد:

در متن اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران آمده است:  

توجه همکاران ارجمند را به موارد ذیل جلب می‌نماید:

۱- نظر به اینکه با اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ اصل طلا ، جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ معاف از مالیات و عوارض است؛ صرفاً اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده کالاهای موضوع این بند مشمول مالیات و عوارض با نرخ ٩ درصد ( ۹ ٪ ) است. لذا ضرورت دارد فروشندگان مصنوعات یاد شده نسبت به تفکیک موارد معافیت (اصل طلا ، جواهر وپلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده) از سایر موارد در صورتحساب فروش صادره اقدام نمایند تا امکان محاسبه و دریافت مالیات و عوارض بر مبنای اجزای یاد شده مشمول باشد.

 ۲- براساس قانون مذکور، فروشندگان مصنوعات ساخته شده از طلا، جواهر و پلاتین از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ به هیچ عنوان مجاز به دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده از اصل طلا، جواهر و پلاتین نیستند و در صورت عدم رعایت بند ( ۱ ) نه‌تنها باید مالیات و عوارض دریافتی را عودت نمایند بلکه مشمول جریمه‌ای معادل دو برابر مالیات و عوارض دریافتی نیز می‌شوند که غیر قابل بخشودگی است.

انتهای پیام

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

مالیات بر ارزش افزوده

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت