طراح مشهور لبنانی-ایتالیایی چگونه پله های ترقی را طی کرد؟

طراح مشهور لبنانی-ایتالیایی چگونه پله های ترقی را طی کرد؟

فواز گروسی نه تنها با طرح های متفاوت و جسورانه و جواهرات پرهزینه خود بلکه با مجموعه جواهرات الماس سیاهی که عرضه کرد، توانست رقبای خود را به چالش بکشد

حسین راشدی(مترجم)

1400/10/29 | 00:10

نظری ثبت نشده

طراح مشهور لبنانی-ایتالیایی چگونه پله های ترقی را طی کرد؟

به گزارش گلدنیوز به نقل از سایت مجله ترکیه ای گلد بوک مگزین، فواز گروسی که در سال 1952 در یک خانواده ایتالیایی-لبنانی متولد شد، در 9 سالگی به همراه مادرش به ایتالیا نقل مکان کرد و همواره تحسین خود را نسبت به مناظر طبیعی و معماری این جغرافیای منحصر به فرد در طراحی های خود بیان کرده است.

در سال 1978، گروسی از هری وینستون، یکی از مشهورترین برندهای جواهرات در آمریکا، پیشنهاد کار گرفت و به عربستان سعودی به عنوان یک مرکز نفتی در آن زمان رفت.

این طراح که در بخش فروش کار می کرد، کمک زیادی به محبوبیت هری وینستون در خاورمیانه و کشورهای عربی کرد. فواز که هفت سال بعد خود را در برند بولگاری ادامه داد، این شانس را داشت که در این دوره با افراد سرشناس دنیای هنر و جامعه آشنا شود.

برند شخصی

فواز گروسی پس از ترک بولگاری به دلایل شخصی، تصمیم به ایجاد برند جواهرات خود گرفت. گروسی با سرمایه بسیار اندکی در سال 1993 یک جواهرفروشی کوچک را با دو دوستش افتتاح کرد و نام شرکت به نام دگریسوگونو (De Grisogono)، یکی از شرکای تجاری این شرکت زده شد.

در ابتدا، طیف محصولات آن فقط شامل جواهرات برندهایی بود که در آن زمان محبوب بودند، با این حال آنها به تدریج به طرح های جدید خود نیاز داشتند.

فواز گروسی با استفاده از دانش چندین ساله خود در زمینه جواهرات، دقیقاً می دانست که خریدارانش چه می خواهند - اکنون نوبت او فرا رسیده بود که همه را شگفت زده کند و چیزی واقعاً خاص ارائه دهد.

گروسی با خرید تمام سهام خانه جواهرات دگریسوگونو که به زودی به برند محبوبی تبدیل شد، تنها سهامدار این شرکت شد.

گروسی دوست دارد روح سازه های معماری و مناظر طبیعی را بر روی جواهرات خود منعکس کند. او می‌داند که چگونه اشکال هندسی، دایره‌های مارپیچی و پویا را شکل می‌دهند که گویی آن را در آغوش می‌کشند و با افزودن شخصیتی مطمئن به یک گردنبند مروارید ساده، حال و هوای یک جواهرات زیبا و باارزش را ایجاد کند.

الماس سیاه

فواز گروسی نه تنها با طرح های متفاوت و جسورانه و جواهرات پرهزینه خود بلکه با مجموعه جواهرات الماس سیاهی که عرضه کرد، توانست رقبای خود را به چالش بکشد.

تا آن زمان، الماس سیاه به ندرت در صنعت جواهرسازی استفاده می شد و چندان قدرتمند به حساب نمی آمد. قطعات با الماس سیاه ارائه شده توسط برند دگریسوگونو منحصرا برای زنانی طراحی شده بود که همیشه آماده امتحان کردن چیزهای جدید بودند و از ریسک کردن نمی ترسیدند.

این جواهرات با طرح های زنانه خود تابوهای بسیاری را می‌شکستند. به لطف محبوبیتی که گروسی به الماس های سیاه هدیه داد، قیمت آنها به طور فزاینده ای بالا رفت.

افراد مشهوری مانند ناتالی پورتمن، شارون استون، کارا دلوین، اورنلا موتی، شریل کول، ایرینا شایک، نینا آگدال، بلا حدید و دوآ لیپا چه در مراسم فرش قرمز باشند و چه در یک مراسم تبلیغاتی ساده، از جواهرات منحصر به فرد برند دگریسوگونو استفاده می کنند.

با این حال، شارون استون، ستاره هالیوود سال ها است مورد علاقه گروسی برای نمایش کارهایش است. غیرممکن است نگین‌های براق و بزرگی را که این زن لباس‌های کلاسیک خود را با نشان فواز گروسی ترکیب می‌کند، متوجه نشد.

در سال 2018، این طراح از سمت مدیرعاملی برند دگریسوگونو استعفا داد و بهترین جواهرسازان، تراشگران و صنعتگرانی را که از دهه 1990 با آنها کار می‌کرد، با هم به کارگاه فواز گروسی آورد که به نام خود او نامگذاری شده است.

او امروز مانند سال‌ها قبل، تک تک کارها و جزئیات کوچک را بررسی می‌کند و به‌ طرز خستگی ناپذیری طرفدارانش را با محصولات جدیدش راضی می‌کند.

منبع: goldbookmagazine.com

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

الماس سیاه

De Grisogono

دگریسوگونو

فواز گروسی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت