نحوه گرفتن شکن طلا

نحوه گرفتن شکن طلا

از چند طریق می توان شکن طلا را گرفت که عبارت هستند از نورد کردن، چرخ، خرد و ذوب کردن طلا می باشند.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/11/25 | 00:11

نظری ثبت نشده

نحوه گرفتن شکن طلا

به گزارش گروه آموزش و پژوهش گلدنیوز؛ چندین راه برای گرفتن شکن طلا وجود دارد. اگر شکن طلا سطحی باشد و درصد ناخالصی هایی که باعث شکنی شدن طلا مثل سرب و یک سری عنصرهای دیگر کم باشد، می توان طلا را با نورد کردن؛ به این صورت که طلا را اول ذوب می کنند داخل ریژه (ریژه قالب های فولادی می باشد که پس از ذوب طلا در بوته طلای ذوب شده و مواد مذاب، طلا را داخل آن می ریزند تا شکل آن قالب یا ریژه را به خود بگیرد، در داخل ریژه ها علامت هایی حک شده است که مربوط به مشخصات ری گیری استفاده کننده، می باشد) می ریزند.

ریژه هایی که عمق کمی دارند و طلا را به شکل تسمه های بسیار باریک، آب می کنند سپس آنها را از چرخ هایی رد می کنند. این نورد باعث می شود فاصله مولکول های بین طلا به هم بریزد و در بین مولکول های طلا ساختار شکنی اتفاق بیافتد. 

بعد از چرخ کردن، طلاها را به صورت تیکه ای خرد می کنند و بعد دوباره درون بوته می ریزند، حرارت می گیرند، ذوب می کنند و دوباره داخل ریژه می ریزند و این عمل را چندین بار تکرار می کنند تا اینکه سرب پودر می شود، به زمین می ریزد و در نهایت طلای خالص باقی می ماند.

مینا موجب طلا شکنی

یکی از دلایلی که طلاشکن می شود وجود مینا در طلاها می باشد یعنی اگر طلا فروش ها ندانند که روی هر کاری که مینا، لاک یا رنگ وجود دارد، طلا را خرد کنند و زمین بریزند بعد طلا را ذوب کنند به هیچ وجه طلای آنها شکن نمی شود اما کافی است فقط 10 یا 20 سوت مینا به 1 کیلو طلا اضافه شود ناخودآگاه 1 کیلو طلا صدای زنگ می دهد یعنی وقتی یک کیلو طلای آب شده بر روی یک صفحه شیشه ای یا سنگ انداخته می شود، باید یک صدای زنگی از خودش بدهد، این مورد طلا را شکن می کند؛ به این دلیل که در همین 20 سوت مینا سرب وجود دارد و همین مورد باعث شکن شدن طلا می شود در نتیجه طلا را چرخ، خرد و سپس ذوب می کنند.

گلدکالج
گلد کالج

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

آبکاری

ری گیری

ریژه

شکن طلا

طلای شکن

قالب های فولادی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت