کاهش فروش الماس «آلروسا» در ژانویه به دلیل محدودیت عرضه

کاهش فروش الماس «آلروسا» در ژانویه به دلیل محدودیت عرضه

یک گزارش زودهنگام از بازار آمریکا نشان داد که فروش جواهرات بین اول نوامبر تا 24 دسامبر 32 درصد رشد سالانه ثبت کرده است

حسین راشدی(مترجم)

1400/11/30 | 00:11

نظری ثبت نشده

کاهش فروش الماس «آلروسا» در ژانویه به دلیل محدودیت عرضه

به گزارش گلدنیوز به نقل از نشنال جولر، مشکلات تولید شرکت آلروسا طی نیمه دوم سال 2021 به سال جاری میلادی هم تسری یافته که فروش آن را در ژانویه تحت تاثیر قرار داد و موجب شد آلروسا الماس خام بیشتری به بازار عرضه کند.

 

این شرکت هفته گذشته اعلام کرد کل فروش آن در ژانویه 325 میلیون دلار بوده که 315 میلیون دلار آن الماس خام بود و فقط 10 میلیون دلار از راه فروش الماس صیقل شده به دست آمده است.

این ارقام به معنی کاهش 24 درصدی فروش نسبت به ژانویه 2021 است اما در مقایسه با آخرین ماه سال گذشته (دسامبر) که 254 میلیون دلار ثبت شده بود، 28 درصد رشد نشان می دهد. خود شرکت آلروسا دلیل این رشد را انتقال بخشی از فروش دسامبر به ژانویه عنوان کرده است.

نظرات متفاوت در میانه عرضه و تقاضا

اوگنی آگوریف، معاون مدیر عامل آلروسا در یک بیانیه گفت که تقاضا برای بخش میان دستی الماس پس از تعطیلات موفق بازار، در ژانویه هم ادامه پیدا کرد. یک گزارش زودهنگام از بازار آمریکا نشان داد که فروش جواهرات بین اول نوامبر تا 24 دسامبر 32 درصد رشد سالانه ثبت کرده است و نسبت به دوره پیش از همه گیری کرونا هم 26 درصد افزایش داشته است.

اما آلروسا همچنان با مشکلات عرضه ناشی از مجموعه ای از عوامل، از جمله افزایش تقاضا برای جواهرات الماس در دو سال گذشته و معادنی که با موانع مختلف مرتبط با کووید مواجه شده‌اند، دست و پنجه نرم می‌کند.

آگوریف در این مورد گفت: «فروش به دلیل سطح تولید (پایین) فعلی محدود شده است، مشابه وضعیتی که در نیمه دوم سال 2021 مشاهده شد.» او افزود: «همزمان با عرضه محدود الماس در سطح جهان، آلروسا به اقدامات خود برای پاسخگویی سریع به تقاضای بازار با تسریع پردازش الماس پیش فروش ادامه می دهد.»

آلروسا همچنین هفته گذشته اعلام کرد که به دارندگان قرارداد های بلندمدت که بیشتر مشتریانش را تشکیل می ‌دهند، این شانس را می‌ دهد که قبل از موعد مقرر، الماس خام بخرند، هرچند این امکان هنوز در حد تخصیص‌های قبلی آنها است.

موفق ترین فصل سال

این شرکت اعلام کرد که دوباره قصد دارد در حراج گوخران (Gokhran) در این ماه الماس بخرد (گوخران مخزن دولتی جواهرات و فلزات گرانبهای روسیه است) و مناقصه های بیشتری را بین جلسات معاملاتی برگزار کند تا الماس های خام را تا حد ممکن در اسرع وقت در دسترس برش کاران قرار دهد.

آگوریف گفت: «سه ماهه اول سال به طور سنتی دوره فعال خرید الماس خام است، زیرا برش ‌کاران به دنبال ذخیره‌سازی آن پس از فصل تعطیلات خرده ‌فروشی هستند.» او افزود: «فصل پرفروش سال 2021 یکی از موفق ‌ترین فصل‌ ها در کل تاریخ بود، زیرا ما شاهد تقاضای قوی مشتریان خود با سفارش‌های واقعی بودیم (که هنوز هم ادامه دارد).»

منبع: nationaljeweller.com

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

الماس

ترند

پیشنهاد ویژه

آلروسا

حراج گوخران

فروش الماس

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت