جذاب ترین طلاهای خوردنی

جذاب ترین طلاهای خوردنی

در حال حاضر معاملات طلا فقط به بازارهای داد و ستد جهانی محدود نمی‌شود؛ بلکه این فلز گرانبها به دستور پخت انواع دسرها و غذاهای مجلل و لوکس هم وارد شده است.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/12/01 | 00:12

نظری ثبت نشده

جذاب ترین طلاهای خوردنی

اگر تصور میکنید طلای خوردنی و نوشیدنی به تازگی مورد توجه قرار گرفته است باید بگوییم این باور اشتباه است! از مصر باستان تا قرون وسطی اشراف و شاهزادگان برای نشان دادن میزان ثروت خود، ارزش بالای طلا و مفید بودن این فلز برای بدن، از برگ طلا در کنار غذای خود استفاده می کردند.

به گزارش سرویس هنری گلدنیوز در حال حاضر معاملات طلا فقط به بازارهای داد و ستد جهانی محدود نمی‌شود؛ بلکه این فلز گرانبها به اشیا متنوع،وسایل روزمره، آلات موسیقی و دستور پخت انواع دسرها و غذاهای مجلل و لوکس هم وارد شده است.

پودر طلا ۲۴ عیار خوراکی از کیفیت بالایی برخوردار است و می توان در تزیین یا پوشش طلایی انواع خوراکی ها و نوشیدنی های رده بالا و لاکچری انواع دسرهای شکلاتی، شیک‌ها و سرو بستنی با روکش طلا، شکلات تلخ و ترافل، انواع دونات، کاپ کیک ساده و شکلاتی، انواع کیک و شیرینی جات، آبنبات چوبی، آبمیوه ها، کوکتل، اسپرسو، تزیین انواع خوردنی های لاکچری همانند خاویار انواع غذاهای اصلی کباب شیشلیک و استیک، برگر، فست فود، کاربونا و غیره استفاده نمود.مصارف طلا خوراکی بیشمار است.

طلای خوراکی چگونه تولید می‌شود؟ - تابناک | TABNAK

خوراکی هایی با مروارید و الماس

سر آشپزها در سرتاسر دنیا تلاش های فراونی می کنند تا بتوانند غذا و خوراکی هایی ناب و منحصر بفرد به مشتریان خود ارائه دهند تا زبانزد خاص و عام شوند.در سراسر دنیا خوراکی‌های خوشمزه و گران قیمت زیادی وجود دارد و بسته به مواد استفاده شده قیمتشان بیشتر می‌شود. اما برخی از غذاها زیورآلاتی مانند طلا، مروارید یا الماس دارند و با آن‌ها تزیین می‌شوند.

انواع ورق طلا (خوراکی، غیرخوراکی) + کاربرد ورق طلا در تزئین کیک و شیرینی |  آکادمی کوک شو

طلای مقدس در مصر

اولین شواهد طلا برای استفاده به عنوان غذا، به هزاره دوم قبل از میلاد باز می گردد. هدف استفاده از آن برای مصریان باستان راهی برای نزدیک شدن به الوهیت آنها بود. پوست خدایان در نقاشی های دیواری آنها به رنگ طلا بود. مقبره ها و سارکوفاژهای فراعنه با طلا تزئین شده بودند و طلا به عنوان یک غذای مقدس برای قدردانی از خدایان خورده می شد.

داستان هایی از شرق

مارکوپولو در “Il Milione” می نویسد که تمدن های شرق دور از زمان های قدیم طلا را برای اهداف نذری می خوردند. مانند مصری ها، آنها معتقد بودند که تغذیه از فلزات گرانبها مورد توجه خدایان قرار می گیرد.

بستنی مشهور نیویورکی

رستورانی در نیویورک با نام “Serendipity 3” ، به دلیل تهیه گرانترین دسر در جهان شناخته شده است. یک بستنی، ۲۵۰۰۰ دلاری آمریكایی كه با طلای خوراکی ۲۳ عیار و ۲۸ کاکائو تهیه شد و نام این بستنی “Frrrozen Haute Chocolate” گذاشته شد.

بستنی با طلای خوراکی

در سال ۲۰۱۲، یک کامیون مواد غذایی در شهر نیویورک یک “Douche Burger,” $۶۶۶ دلاری،  را حمل کرد، یک تکه گوشت گاو با پنیر گرویر (ذوب شده با بخار شامپاین)، که روی آن خاویار، ترافل و خرچنگ دریایی قرار داده بودند و در آخر آن را در شش ورق طلای خوراکی پیچیدند.

اگرچه پخت این گوشت، برای مسخره کردن ثروتمندان در نظر گرفته شده بود، اما با توجه به گران بودنش با استقبال مواجه شد.

استیک با روکش طلا

در قرون وسطی، سلطنت ها اغلب برای نشان دادن ثروت خود، به ظروف غذای خود طلا اضافه می کرد. مشهور است که نجیب زاده ها به دلیل اینکه می خواستند اعیاد خود را با تجمل گره بزنند، چه راهی بهتر از این که ثروت خود را با افزودن طلا به غذا به صورت پودر یا برگ طلا به نمایش بگذارند.

طلای خوراکی به صورت پودر

ورق طلا برای استفاده در رستوران ها

ساخت ورق های طلا در بخشی از تاریخ رستوران های مجلل آغاز شد. رستوران ها به جای خرید شمش طلا، از طلا بصورت ورق های طلا استفاده می کردند.

روکش خوراکی از طلا

طعم طلا چگونه است؟.

طلا برای عطر و طعم خوردنی ها کار زیادی نمی کند، یعنی در اصل هیچ کاری نمی کند! اما از نظر بصری مجذوب کننده و بسیار ارزشمند است و هر شخصی را می تواند برای امتحانش تحریک کند.

دونات با طلا

طلای نوشیدنی

آب طلا یک نوشیدنی سنتی در آلمان است که امروزه هم تولید می شود و دارای اندکی برگ طلا است. فلز طلا در ساختار شیمیایی بدن جایی ندارد. شما در هنگام خوردن طلا آن را احساس نخواهید کرد زیرا فاقد هرگونه مزه می باشد و هیچ ارزش خوراکی ندارد.

همچنین مجوز استفاده از طلا بعنوان یک مواد غذایی در آمریکا و اروپا صادر شده است. از طلای خوراکی در غذاهایی مثل استیک، انواع دسرها ، پیتزا،سوشی و نوشیدنی ها استفاده می شود.

استیک با روکش طلای خوراکی

به دلیل این که تهیه و نگهداری خوراکی های مزین به طلا، سخت و زمان ماندگاری آن محدود است، در بسیاری از رستوران های عرضه کننده شما باید از قبل سفارش خود را ثبت و مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید.

سوشی طلایی

جالب است بدانید گرانترین سوشی جهان با روکشی از طلا و یک نگین تزئین شده و این کار، ابتکار یک آشپز فیلیپینی است که توانسته با ترکیب خلاقیت و آشپزی این سوشی را در کتاب گینس به ثبت برساند.

پارتی میکس طلایی

این خوراکی در رستورانی در تورنتو یافت می شود که به آن بادام زمینی، ذرت طلایی و شکلات و ذرات طلا اضافه می‌کنند.

خاویار کوانترو

این خاویار که از حالت جامد به مایع تبدیل شده در لندن تولید می‌شود.آنها به شکل مروارید‌های درخشان کوچک هستند که هر تکه‌ کوچک آن حاوی طلای ۲۴ عیار می باشند.

سوشی با روکش طلا

این غذا «سوشی دل اورینت» نام دارد که از ماهی قزل آلای صورتی نروژی و جگر چرب تهیه می‌شود. قیمت ۵ رول از این سوشی ۱۹۰۰ دلار است.اما ۲۰ قیراط الماس آفریقایی دارد و ۳ مروارید پالاوان روی هر تکه قرار گرفته است.

بستنی طلایی

وانیل ماداگاسکار، کاکائو ونزوئلا و ورقه های طلایی مواد تشکیل دهنده گران ترین بستنی دنیا را تشکیل می دهند. قیمت آن ۱۰۰۰ دلار است و افراد ۴۸ ساعت زودتر آن را سفارش می دهند تا در وقت مناسب آماده شود‌.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

بستنی مشهور نیویورکی

خوراکی هایی با مروارید و الماس

طلاهای خوردنی

ورق طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت