آموزش و پژوهش

بازاریابی محتوایی

اولویت‌های استراتژی محتوا، ابزار و موضوعاتی پیشنهادی برای ارائه محتوا می‌پردازیم. مانند هر برنامه‌ دیگری می‌بایست برای بازاریابی محتوا هم مسیری مشخص داشته باشیم

‌به گزارش سرویس آموزشی گلدنیوز ،بازاریابی محتوایی یکی از ابزارهای قوی برندینگ برای خلق مشتریان بالقوه، عامل اعتماد به برند و ترغیب مشتریان بالقوه به بالفعل می‌باشد.

تعریف فرایند تولید محتوا شامل انتخاب هدف، موضوعات و خروجی‌های مطلوب است.

برای تولید این محتوا باید تیم و هر منبعی که مورد نیاز تولید محتوا می‌باشد شناسایی و تخصیص داده شود.

ارزیابی مهم است و باید کمک شاخص‌هایی که تعریف می‌کنیم محقق می‌شود. این شاخص‌ها می‌توانند بر مبنای تعداد بازدیدها، میزان به اشتراک‌گذاریها، بیان نظرات و غیره باشد.

هرمحتوای بارگذاری شده رو را بعد مدتی بازبینی کنید.

بر مبنای بازبینی و ارزیابی، تغییرات لازم را برای محتواهای بعدی اعمال کنید و تصمیم گیری کنید.

از آنجا که ایجاد رغبت در مشتری، القای حس اعتماد به او و بهبود رابطه با مشتری برای بازاریابی محتوا حیاتی می‌باشد، به برخی از مهمترین اولویت‌ها برای استراتژی محتوا می‌پردازیم:

برنامه‌ریزی تولید محتوا

برنامه می‌بایست فرایندمحور و زمان‌بندی شده باشد. در این صورت موفقیت بازاریابی محتوا تضمین شده است. تعریف مجدد هدف بر مبنای ارزیابی و بازخور برای رسیدن به هدف ضروری می‌باشد. بدین منظور نقشه راه برنامه‌ریزی تولید محتوا را در ادامه به دقت مطالعه کنید:

موضوع محتوا را انتخاب کنید

زمان‌بندی تولید و انتشار را مشخص کنید

شاخص‌های ارزیابی عملکرد را مشخص کنید

یک نفر(یا افرادی) را مسئول ساخت و تایید محتوا کنید

نویسندگان محتوا

نویسندگان محتوا همچون روزنامه‌نگاران هستند و می‌توانند عوامل ایجاد حس اعتماد و وفاداری به سازمان شوند. داستان‌سرایی می‌تواند به بهبود هرچه بیشتر رابطه مشتریان بالقوه با سازمان کمک کند (مثال: مصاحبه با کارمندان، داستان توسعه و ساخت محصول و موفقیت مشتریان)

ایمیل مارکتینگ

از ایمیل‌ها به عنوان واسطه برای وبسایت استفاده کنید و لینک‌های مربوطه را در آن قرار دهید.

مخاطبان ایمیل را طبقه‌بندی کنید و برای هر دسته مطالبی متناسب با سلیقه و نیازشان ارسال کنید.

از استفاده از موارد زیر در تولید محتوا غافل نشوید :

  • بلاگ‌نویسی(روزانه، هفتگی یا ماهانه)
  • اخبار درون سازمانی
  • حمایت مشتریان از طریق ایمیل( ارائه‌ی نکات و اخبار مورد نیاز- خودتان انتخاب کنید به صورت ماهنامه یا هفتگی ارسال کنید)
  • موردکاوی(Case-Study) و کتاب‌های الکترونیک
  • ارائه‌ی اطلاعات به مشتریان
  • حضور در شبکه‌های اجتماعی( فراموش نکنید که صرف تمرکز بر محصول خودتان به عنوان محتوا در شبکه‌ی مجازی اشتباه است)
  • محتوایی در جهت حل مسائل مشتریان
  • موضوعاتی برای محتوا
  • رویدادهای پیش‌رو
  • آخرین ویژگی‌های اضافه شده به محصول
  • اخبار مربوط به صنعت و رفتارشناسی مصرف‌کنندگان
  • نقطه‌ضعف و نقطه قوت صنعت شما
  • نظرسنجی
  • مصاحبه با کارمندان
  • داستان موفقیت

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا