اثر توافق هند و استرالیا بر تجارت جواهرات

اثر توافق هند و استرالیا بر تجارت جواهرات

توافقی چندین میلیارد دلاری بین هند و استرالیا به نتیجه رسیده است که انتظار می رود موجب بهبود تجارت گوهر و جواهرات بین دو کشور شود.

حسین راشدی(مترجم)

1401/01/17 | 00:01

نظری ثبت نشده

اثر توافق هند و استرالیا بر تجارت جواهرات

به گزارش گلدنیوز به نقل از جولر مگزین، شورای ترویج صادرات گوهر و جواهرات هند(GJEPC)  راه اندازی توافق جامع همکاری اقتصادی هند و استرالیا (CECA) را اعلام کرده است که به جواهرات و محصولات آن در هند دسترسی ترجیحی به استرالیا و بالعکس می دهد.

اثر توافق هند و استرالیا بر تجارت جواهرات

توافقنامه تجاری CECA به دنبال توافقنامه مشارکت جامع اقتصادی (CEPA) ایجاد شده که پیش از این هند با امارات متحده عربی منعقد کرد که مزیت رقابتی را نسبت به سایر تامین کنندگان یا تولیدکنندگان تجاری در هر دو کشور برای هند فراهم می کند.

هدف از این قرارداد افزایش ارزش تجارت دوجانبه به 1.5 میلیارد دلار (2 میلیارد دلار استرالیا) از ارزش معاملات فعلی گوهر و جواهرات 950 میلیون دلار (1.26 میلیارد دلار استرالیا) است.

بر اساس CECA، صادرات گوهر و جواهرات هند به استرالیا که در حال حاضر 300 میلیون دلار (400 میلیون دلار استرالیا) تخمین زده می شود، در سه سال آینده دو برابر خواهد شد.

به گفته کالین شاه، رئیس GJEPC، «انتظار می رود توافق تجاری تاریخی هند و استرالیا به دلیل دسترسی ترجیحی به صادرات گوهر و جواهرات هند به استرالیا، راه تجارت میلیون ها دلار بیشتر را باز کند.»

او گفت: «ما انتظار داریم استرالیا از دسترسی به مناطقی که هند در آن رهبر جهانی است، مانند الماس، بهره مند شود.»

این کشور الماس صیقلی و جواهرات طلا را از هند وارد می کند، در حالی که هند فلزات گرانبها مانند شمش های طلا و نقره را از استرالیا وارد می کند.

شاه خاطرنشان کرد: «استرالیا یکی از تامین کنندگان بزرگ شمش طلا و نقره برای ما است و تا همین اواخر تامین کننده اصلی الماس نیز بود.»

او افزود: «این توافق با فراهم کردن دسترسی ترجیحی برای صادرات گوهر و جواهرات هندی، خرید جواهرات در کلاس جهانی که با ظرافت به دست تولیدکنندگان هندی ساخته شده اند را برای خرده فروشان استرالیایی ارزان تر می کند.»

منبع: jewellerymagazine.com

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

تجارت جواهرات

جواهرات هند

شورای ترویج صادرات گوهر و جواهرات  هند

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت