ظرفیت بالای صنعت طلا و جواهر نیازمند حمایت مسولان

ظرفیت بالای صنعت طلا و جواهر نیازمند حمایت مسولان

اگر مسئولان کشوری از صنعت طلا حمایت کنند رشد آن در ایران از ترکیه که یک دوره ای رویای رسیدن به تولید طلا در ایران را داشت، هم بهتر خواهد شد.

امیر کشانی(سردبیر)

1401/01/29 | 00:01

نظری ثبت نشده

ظرفیت بالای صنعت طلا و جواهر نیازمند حمایت مسولان

مسلم دوستی کتولی تولیدکننده طلا با 25 سال سابقه در شهر گرگان است. او به خبرنگار گلدنیوز؛ در مورد ایده هایی در طراحی طلا گفت: چندین طراح برای طراحی تولیدات در کارگاه با ما همکاری می کنند اما یکی از راه های ایده گرفتن در طراحی بازدید از نمایشگاه های داخلی و خارجی است که در این زمینه می تواند بسیار کمک کند و سعی می کنم تا آنجا که می توانم در نمایشگاه ها شرکت کنم.

برگزاری نمایشگاه ها در سطح بین المللی

او در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه ها اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه در تولید طلا تاثیر به سزایی دارد در واقع تولیدکنندگان با نوآوری های جدید در صنعت ماشین آلات و ابزارآلات در نمایشگاه ها آشنا می شوند و برای ارتقای کیفیت سطح تولید خود به خرید ماشین آلات با دانش روز مجهز می پردازند.

این تولیدکننده با بیان برگزاری نمایشگاه ها در سطح بین المللی گفت: چه خوب است که نمایشگاه های طلا و جواهر در ایران در سطح بین المللی برگزار شوند و از کشورهایی مانند ایتالیا، ترکیه و آلمان جهت شرکت در این نمایشگاه ها دعوت شود زیرا این کشورها در زمینه تکنولوژی در این صنعت بسیار پیشرفته هستند و تولیدکنندگان ایرانی ماشین آلات با مشاهده این سطح از تکنولوژی می توانند سطح تولیدات خود را نیز ارتقا دهند.

دانش فنی به روز شده محصور در بی توجهی مسولان

وی با توجه به کیفیت دستگاه های ایرانی و به روز رسانی آنها افزود: افراد متخصص زیادی در ایران هستند که توانایی ساخت دستگاه های با کیفیت را دارند اما هیچ حمایتی از آنها نمی شود و تجهیزات لازم را در جهت ساخت ماشین آلات ندارند.

او در ادامه گفت: 80 درصد دستگاه هایی که در کارگاه من مورد استفاده قرار گرفته اند ایرانی هستند و از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند وتا به امروز برای دستگاه های کارگاه مشکل جدی به وجود نیامده است و برای به روزرسانی دستگاه ها به صورت تلفنی و تماس تصویری، در صدد به روز رسانی آنها بر آمده ام اما اگر مشکل جدی وجود داشته باشد، آن را جهت تعمیر برای افراد متخصص در این زمینه در گرگان یا به تهران ارسال می کنم.

جای خالی سرمایه گذاران

او با تاکید بر وجود نیروی بالقوه در استان بیان کرد: در استان جهت تولید طلا نیروهای بالقوه زیادی وجود دارند اما نیروی بالفعل بیشتر از دو نفر در سطح کشور وجود ندارد که نشانه وجود خلاء در این استان است.

نیروی بالقوه نیازمند حامی است و تا زمانی که آن حامی وجود نداشته باشد افراد علاقه مند در این صنعت نمی توانند به کارآفرینی بپردازند؛ زیرا ابزار و ماشین آلات این صنعت تا حدودی گران قیمت است که بدون پشتوانه و حامی مالی امکان شروع کار در این صنعت وجود ندارد.

بازدید معاون اقتصادی استاندار گلستان

او با اشاره به بازدید معاون اقتصادی استانداری گلستان از کارگاه وی گفت: با بازدید آقای دهنوی معاون اقتصادی استانداری گلستان از کارگاه، ایشان به این نتیجه رسید که با حمایت از این صنعت، یک گردش اقتصادی بسیار خوبی در کشور اتفاق خواهد افتاد.

بازدید معاون اقتصادی استاندار گلستان از کارگاه مسلم دوستی کتولی

بسترهای صادراتی

او تصریح کرد: اگر مسئولان کشوری از صنعت طلا حمایت کنند رشد آن در ایران از ترکیه که یک دوره ای رویای رسیدن به تولید طلا در ایران را داشت، هم بهتر خواهد شد. با پیشرفت صنعت طلا در کشور گردش اقتصادی رشد خواهد کرد و حتی موجب ارز آوری بسیاری با اجرت مناسب از طریق صادرات به کشورهای همسایه مانند ترکمنستان، عراق، بحرین خواهد شد.   

انحصار مانع رشد و توسعه صنعت طلا و جواهر

این تولیدکننده گرگانی با اشاره به وجود موانع تولید در این صنعت بیان داشت: یکی از ضعف های مدیریت در صنعت طلا، فروش طلای دست دوم است، دیگری عدم ارتباط قوی با استان های بزرگ و حتی کشورهای خارجی است و از موانع دیگری که در کشور وجود دارد این است که تولیدکنندگان در استان های بزرگ علم و دانش خود را در این زمینه به انحصار گرفته اند و آن علم و دانش را به دیگر تولیدکنندگان جهت ارتقای کار خود انتقال نمی دهند.

دوستی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به دانشی که در این صنعت نیاز است سعی می کنم به فراخور نیاز خود و مشتری در این صنعت از دانش و علم روز دنیا استفاده کنم و چنانچه برای تولید محصولی، دستگاه آن در کارگاه موجود نباشد، سعی می کنم آن را تهیه کنم و به تولید محصول مورد نظر بپردازم.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

موانع تولید

پیشنهاد ویژه

صادرات طلا

نمایشگاه طلاوجواهر

تولید کننده طلا

دستگاه های ایرانی

گرگان

مسلم دوستی کتولی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت