بقا در کنار رشد کسب و کار

بقا در کنار رشد کسب و کار

بازارها ساکن نمی‌مانند و بازیگران جدید پتانسیل ایجاد تغییرات چشم‌گیر در زمان کوتاه را دارند.ضروری است که چشم‌اندازی انعطاف‌پذیر از آینده داشته باشیم که حس هدف و جهت داشته باشد.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1401/02/24 | 00:02

نظری ثبت نشده

بقا در کنار رشد کسب و کار

به گزارش سرویس آموزشی گلدنیوز ، اغلب صاحبان کسب و کار رشد کسب و کارشان را منوط به انتخاب‌ها و تصمیمات درست می‌دانند. جالب است که بدانیم که هر تصمیمی که میگیریم دو اثر خواهد داشت ، اثر درونی و اثر بیرونی.

گاهی ممکن است گرفتن تصمیم «درست» از منظر بیرونی باعث تنش‌های درونی شود و این می‌تواند تهدیدی برای رشد باشد.

 دوام در کنار رشد کسب و کار

علت اهمیت برنامه ریزی

هم‌راستا کردن تمام عوامل برای ایجاد همگرایی و رشد، چالش بزرگی است. رشد باعث ایجاد فشار روی منابع موجود می‌شود و این از طرف دیگر باعث اصطکاک بین بخش‌ها یا کارکنان مختلف می‌شود. بنابراین برنامه‌ریزی برای رشد و پیش‌بینی چالش‌ها اهمیت اساسی دارد.

تلاش برای بقا با ثبات شروع می‌شود. SMEها بخشی از محیطی هستند که دائماً در حال تغییر و تکامل هستند. بازارها هم ساکن نمی‌مانند. قانون‌گذاری، مدل‌های کسب‌وکاری جدید و فناوری‌های تحول‌آفرین می‌توانند قواعد بازی را در زمان کوتاهی تغییر دهد.


این‌ها فقط تعدادی از چالش‌هایی هستند که هر کسب‌وکاری که به سمت بالا حرکت می‌کند،‌ با آنها روبه‌رو می‌شود. آیا شما آماده‌ی مواجهه با این چالش‌ها هستید؟

برای غلبه بر چالش‌های رشد کسب و کارها، سه نکته وجود دارد :

افزایش سرمایه

چالش در این‌جا به معنای افزایش ارزش کل کسب‌وکار است. از منظر استراتژیک، بهتر است که نگاهی فراتر از رشد داشته باشیم.

در این زمینه یک راه‌حل میتواند جست‌وجوی شرکای استراتژیک برای دستیابی به افزایش سود باشد.

زیربنایی محکم برای کسب و کار

کوتاه‌نگری، زیربنایی محکم برای موفقیت کسب‌وکار نیست. حکمرانی شرکتی و روال‌های مناسب به بهبود مدیریت روزمره کمک می‌کنند و تصمیم‌گیری بلندمدت را پشتیبانی می‌کنند.

ترویج محیطی پویا

توسعه‌ی یک فرهنگ داخلی که مشارکت کارکنان را بهبود دهد؛ اهمیت زیادی دارد. این موضوع پذیرفته شده است که افرادی که احساس مشارکت و انگیزه‌ی بیشتری در کارشان دارند، بهره‌وری بیشتری هم نشان می‌دهند.

رهبری نقش بنیادی در این فرایند دارد. یک مدیر خوب به دنبال ترویج محیطی پویاست که همکاری را تشویق کند، شایسته‌سالار باشد و به کارکنان فرصت توسعه‌ی بیشتر بدهد.

تداوم کسب و کار

بقای هر کسب‌وکاری به توسعه‌ی یک استراتژی اثرگذار وابسته است که نه تنها دوام کسب‌وکار را تضمین کند بلکه بنیادی برای توسعه‌ی آینده‌اش هم باشد.

بازارها ساکن نمی‌مانند و بازیگران جدید پتانسیل ایجاد تغییرات چشم‌گیر در زمان کوتاه را دارند.ضروری است که چشم‌اندازی انعطاف‌پذیر از آینده داشته باشیم که حس هدف و جهت داشته باشد.

چنین چشم‌اندازی باید از پشتیبانی ابزارهایی برخوردار باشد که هم جامع باشند و هم آنقدر انعطاف‌پذیر باشند که نتایج سریع ایجاد کنند.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

کارآفرینی

پیشنهاد ویژه

کسب و کار

برنامه ریزی

رشد کسب و کار

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت