نمایشگاه جواهرات قطر با حال و هوای جام جهانی

نمایشگاه جواهرات قطر با حال و هوای جام جهانی

نمایشگاه امسال دوحه با استقبال بیش از 32 هزار نفری و با جو جام جهانی فوتبال که قرار است پاییز در این کشور برگزار شود، همراه شده است.

حسین راشدی(مترجم)

1401/02/24 | 00:02

نظری ثبت نشده

نمایشگاه جواهرات قطر با حال و هوای جام جهانی

به گزارش گلدنیوز به نقل از وبسایت ویزیت قطر، در نمایشگاه 2022 قطر، 129 غرفه دار از 14 کشور حضور دارند و بازدیدکنندگان نیز به تعداد 32 هزار و 31 نفر بوده اند که پیش از برگزاری ثبت نام کرده اند.

نمایشگاه جواهرات و ساعت دوحه به مدت 17 سال در پیشانی تقویم رویدادهای تجاری قطر بوده و با موفقیت شهرت خود را به عنوان یک گردهمایی برجسته برای علاقه مندان به جواهرات، برندهای جهانی و طراحان مشتاق حفظ کرده است.

نمایشگاه جواهرات قطر با حال و هوای جام جهانی

مهمترین جاذبه های نمایشگاه امسال قطر

به گزارش وبگاه The Peninsula Qatar، مهمترین جاذبه های نمایشگاه امسال قطر متعلق به جواهرات، خودکارها و دفترچه یادداشت هایی بود که با الهام از جام جهانی قطر 2022 ساخته شده اند و به عنوان بخشی از یک کلکسیون برای هواداران فوتبال دیده می شود، زیرا این کشور اولین کشور عربی است که میزبان جام جهانی می‌شود.

این مجموعه به طور ویژه برای مسابقات فوتبالی که از 30 آبان تا 27 آذر برگزار می شود طراحی شده است و برند جواهرات الماجد به عنوان برند ارائه دهنده رسمی و مجوزدار جواهرات و لوازم جانبی لوکس بیست و دومین جام جهانی فوتبال منصوب شده است. روح جام جهانی با ورود به یکی از دو ورودی غرفه جواهرات الماجد مشهود است زیرا این غرفه ها کلکسیون جام جهانی و کفپوش زمین فوتبال را به نمایش می گذارند.

این مجموعه جواهرات شامل انگشتر، جا کلیدی نقره، پایه جاخودکاری نقره، پایه خودکار نقره، النگو، دستبند، گوشواره، گردن بند، گردنبند آویزنشان، صدف قطری و دکمه سرآستین است. قیمت ها از 1000 تا 54،500 ریال قطر متغیر است.

جلوه فرهنگ قطر در جواهرات

جواهراتی که از فرهنگ و میراث قطر الهام گرفته شده اند، تمایز 10 طراح قطری را برای نمایشگاه جواهرات و ساعت دوحه امسال برجسته می کنند.

دستبندهای شمشیری و طرح جام جهانی فوتبال 2022 قطر، برقع خلیجی، گردنبند الهام گرفته از موزه هنر اسلامی و گردنبند معروف درخت خرما مشموم، برخی از شاهکارهای شگفت انگیزی هستند که توسط طراحان جوان این کشور به نمایش گذاشته شده است.

چندین شرکت فعال در حوزه جواهرات در پنجمین دوره این نمایشگاه شرکت کرده اند. هر اثر هنری این طراحان استثنایی است. از طلا گرفته تا الماس و مروارید، هر کدام تاریخ و فرهنگ قطر را به جواهراتی کلاسیک و پوشیدنی تبدیل می کنند.

طراحان بزرگ

مالک، بنیانگذار و طراح برند «نوف جولری» چهار مجموعه خود را به نمایش می گذارد. در میان این موارد برجسته، دستبند طراحی شده فوتبالی است که از جام جهانی الهام گرفته است.

شرکت Hessa Jewels میراث قطر را از طریق جواهراتی با طراحی عالی تجسم می بخشد. نام این برند از اسم مادر سمیرا المولا گرفته شده است که منبع الهام او بوده است. سمیرا المولا مالک، بنیانگذار و طراح این برند است که بیشتر به خاطر گردنبند برقع خلیجی معروف است.

المولا می گوید: «طرح های من برگرفته از چیزی است که مادرم دوست دارد – برقع خلیجی و گردنبند طراحی شده با کوسن. من همچنین مجموعه‌ای دارم که از درخت خرما الهام گرفته شده است که گردنبند مشموم است.» در بین کلکسیون او، بیشترین چیزی که به آن افتخار می کند و پرفروش ترین آن گردنبند برقع خلیجی است. او به غیر از مجموعه جواهرات، ساعت های خود را نیز به نمایشگاه آورده است.

هنرمندان جوان قطری

حمد المحمد، بنیانگذار و طراح  H Jewellery، گفت: «طرح های من منحصر به فرد هستند زیرا کارگاه های خودم را دارم، طرح ها را ایجاد می کنم و آن را در قطر انجام می دهم. دوم، من اولین طراح قطری هستم که از هنرمندان الهام گرفته است.» در غرفه او شش طرح از هنرمندان جوان قطری دیده می شود. برخی از طرح ها شامل اسب عرب و کلمه عشق است.

فاطمه المهندی  از برند دی تروو (De Trove) که برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت می کند در مورد فرهنگ اسلامی قطر سخنرانی کرد. گردنبند موزه هنرهای اسلامی او معماری موزه را نشان می دهد. او گفت: «ایده برند من این است که جواهرات سنتی را مدرن و مد روز برای استفاده روزانه تفسیر کند.»

جواهرات Claire de Lune در جواهرات مروارید، الماس و سنگ های قیمتی تخصص دارد. بنیانگذار و طراح آن اسماء السعدی گفت که این دومین سالی است که در نمایشگاه قطر شرکت می کند. پرتقاضاترین مجموعه او همان چیزی است که او آن را مجموعه رنگین کمان می نامید. السعدی می گوید که این حلقه رنگین کمانی از سنگ های قیمتی تشکیل شده است.

منابع:

https://www.visitqatar.qa/intl-en/qatar-calendar/doha-jewellery-and-watches-exhibition

https://thepeninsulaqatar.com/article/13/05/2022/qatar-2022-jewellery-collection-writing-accessories-eye-catchers-at-djwe

https://thepeninsulaqatar.com/article/11/05/2022/celebrating-qatari-culture-through-jewellery

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

نمایشگاه جواهرات

جام جهانی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت