برگزاری دوره های آموزشی تراش گوهرسنگ در 31 مرکز استان

برگزاری دوره های آموزشی تراش گوهرسنگ در 31 مرکز استان

دوره‌های آموزشی تربیت تراشکاران خبره برای تراش گوهرسنگ، در 31 مرکز استان‌ طی چهار مرحله برگزار می‌شود.

امیر کشانی(سردبیر)

1401/02/26 | 00:02

نظری ثبت نشده

برگزاری دوره های آموزشی تراش گوهرسنگ در 31 مرکز استان

دکتر هاشمی مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور به پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)، گفت: این برنامه ریزی با توجه به برنامه توسعه مراکز آموزشی تخصصی صنعت گوهرسنگ در مناطق دارای پتانسیل عملیاتی می شود.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر تجهیز آموزشکده تراش گوهرسنگ در مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران (یزد) طبق برنامه زمان‌بندی در دستور کار قرار دارد.

او افزود: از دیگر اهداف دوره‌های آموزشی، می توان به هدایت افراد به بازار کار اشاره کرد. همچنین تجهیز کارگاه‌های آموزشی گوهر سنگ از محل مسئولیت اجتماعی در شهر همدان، استان‌ خراسان جنوبی (شهر‌های قائن، سربیشه، عشق‌آباد و طبس)، استان‌ کردستان (شهرهای بیجار و قروه) و استان‌ سیستان و بلوچستان (شهرهای چابهار، قصرقند، نیک‌شهر، فنوج، دلگان و راسک) تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

برنامه توسعه صنعت گوهرسنگ

هاشمی با اشاره به سیاست این سازمان برای توسعه صنعت گوهرسنگ در حوزه اکتشاف، توسعه، صادرات و بازرگانی در افق 10 ساله تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های بالای شرق کشور در حوزه معادن گوهرسنگ، درصدد توسعه صنعت گوهرسنگ در این مناطق هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در این صنعت، سرمایه پایینی نیاز دارد، افراد علاقه مند به این حوزه، پس از فراگیری آموزش های لازم طی حدود 3 ماه، قادر خواهند بود کسب و کارخود را راه اندازی کرده و از مواد اولیه موجود در معادن غنی کشور به ویژه منطقه شرق، ارزش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

ایمیدرو

گوهرسنگ ها

تراش گوهرسنگ ها

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت