دردسرهای مالیاتی سامانه جامع تجارت

دردسرهای مالیاتی سامانه جامع تجارت

رئیس اتحادیه طلاوجواهر شمیرانات: به دلیل اینکه زیرساخت های مورد نیاز برای اجرای سامانه جامع تجارت فراهم نیست، اجرای این سیستم دردسرهای مالیاتی برای اعضاء صنفی ایجاد میکند.

امیر کشانی(سردبیر)

1401/03/04 | 00:03

نظری ثبت نشده

دردسرهای مالیاتی سامانه جامع تجارت

به گفته امیریان ، اجرای سامانه جامع تجارت نیازمند ایجاد ساختارها و هماهنگی بین سازمان استاندارد، سازمان امورمالیاتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است؛ زیرساخت هایی که در حال حاضر فراهم نیست.

بی مهری مسئولان و خانه نشینی تولیدکنندگان

کیومرث امیریان رئیس اتحادیه طلاوجواهر شمیرانات در خصوص اقداماتی که میتواند باعث توسعه صنعت طلاوجواهر در ایران بشود به پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز) گفت: متاسفانه صنف طلاوجواهر از هیچگونه حمایت دولتی برخوردار نیست و همین امر باعث شده خیلی از تولیدکنندگان طلاوجواهر خانه نشین شوند.

امیریان در خصوص موانع گمرکی برای تولیدطلاوجواهر گفت:گمرک باید حامی تولیدکننده در جهت به روزرسانی تجهیزات و ابزارآلات باشد. اما متاسفانه تولیدکننده ما دستگاهی را وارد کرده است و در حال حاضر شش ماه است که در گمرک خاک می خورد.

تکنولوژی ماشین آلات داخلی قدیمی است

امیریان ادامه داد: ما برای حضور در بازارهای صادراتی نیازمند تجهیزات و ماشین آلات به روز هستیم. به گفته ایشان ماشین آلات داخلی توانایی تولید مصنوعات سبک وزن را ندارند چراکه تکنولوژی آنها قدیمی است.

رئیس اتحادیه طلاوجواهر شمیرانات در خصوص حمایت های مالی از صنف طلا گفت: بدون حمایت بانک مرکزی رشدوتوسعه در هیچ صنعتی اتفاق نخواهد افتاد.

بانک مرکزی باید سرمایه گذاری در صنف طلا را تقویت کند. برای رشد تولید طلاوجواهر ما نیازمند تسهیلات دولتی هستیم. مثل کشور ترکیه که به سازندگان طلاوجواهر وام های مناسب پرداخت می کند و با همین حمایت ها توانسته است جایگاه مناسبی در این صنعت پیدا کند.

قوانین در صنعت طلاوجواهر باید به روز شود. قوانین فعلی قدیمی است و کارایی لازم را ندارد.

 امیریان با ذکر یک نمونه ادامه داد:  تاجر و تولیدکننده نمی تواند به راحتی یک سنگ قیمتی را وارد کند و این سنگ حدود شش ماه در گمرک دپو می شود. این نوع قوانین دست و پاگیر و ضد توسعه است.

اما و اگرهای اتحادیه کشوری طلا

رئیس اتحادیه طلاوجواهر شمیرانات در آستانه انتخابات اتحادیه های طلاوجواهر در خصوص ویژگی افراد منتخب گفت: تجربه و خوش نام بودن در صنف طلاوجواهر مهمترین ویژگی برای افرادی است که می خواهند کاندید هیات مدیره اتحادیه شوند. صنف طلا صنفی حساس است و اعتماد مردم را پشت سر خود دارد.

رئیس اتحادیه طلاوجواهر شمیرانات با تاکید بر لزوم وجود اتحادیه کشوری طلاوجواهر گفت: اتحادیه کشوری در دوره های قبل چندان موفق عمل نکرد و همین مساله باعث شد اطمینان اعضاء به کارکرد این اتحادیه از بین برود.

اما در کل وجود یک اتحادیه کشوری قوی لازمه صنف طلا است. اتحادیه ای که بتواند به عنوان نماینده صنعت طلا با ارگان های دولتی مذاکره کند و انعکاس دهنده خواسته های صنفی باشد.

تنوع عیار زمینه سودجویی و تقلب را فراهم می کند

امیریان در خصوص پیشنهاد کاهش عیار طلا برای افزایش قدرت خرید مشتریان گفت: کاهش عیار طلا راهکار مناسبی برای افزایش قدرت خرید مردم نیست. تنوع عیار زمینه تقلب و سودجویی در بازار طلا را افزایش می دهد و نظارت را سخت می کند. ضمن اینکه ذائقه مردم ما متناسب با عیارهای پایین تر از 18 نیست.

به گفته رئییس اتحادیه طلاوجواهر شمیرانات بهترین راهکار برای رونق بازار طلا حمایت از سازندگان برای تولید مصنوعات به روزر و با وزن مناسب است.

نمایشگاه های ما به هیچ وجه جنبه بین المللی ندارند و لذا نمایشگاه طلاوجواهر در داخل کشور تفاوتی با بازار ندارد.

وصف بین المللی به نمایشگاه داخل نمی چسبد

به گفته امیریان، نمایشگاه باید قدرت و توانمندی یک صنف را برای طرف های خارجی و کشورهای همسایه به نمایش بگذارد. مخاطب نمایشگاه طلاوجواهر در درجه اول باید بازدیدکنندگان خارجی باشند.

کشورما توانمندی زیادی در صنعت طلاوجواهر دارد. هم سازندگان درجه یک و هم طراحان حرفه ای در ایران داریم اما متاسفانه نمایشگاه ما تبدیل به شو تبلیغاتی شده است.

به گفته امیریان اگر در نمایشگاه های داخلی همچون نمایشگاه های خارج از کشور، بازدیدکننده از کشورهای مختلف وجود داشته باشد میتوانیم از توسعه صنعت طلاوجواهر سخن بگوییم. صنعتی که میتواند بعد از نفت بیشترین ارزآوری را برای کشور داشته باشد.

وقتی بازدیدکننده و شرکت کننده خارجی در نمایشگاه طلاوجواهر وجود نداشته باشد نباید عنوان بین المللی روی آن بگذاریم.

رسانه ها می توانند نقش مهمی در اطلاع رسانی داشته باشند، در پایان از گلدنيوز بابت به روز كردن اخبار تشكر ميكنم.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

سامانه جامع تجارت

اتحادیه طلاوجواهر شمیرانات

کیومرث امیریان

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت