اجتناب پالایشگران سوئیسی از خرید طلای برزیلی آمازون

اجتناب پالایشگران سوئیسی از خرید طلای برزیلی آمازون

غول های صنعت طلای سوئیس اعلام کرده اند که طلای استخراج شده از مناطق بومی آمازون در برزیل را مورد استفاده قرار نخواهند داد.

حسین راشدی(مترجم)

1401/04/18 | 00:04

نظری ثبت نشده

اجتناب پالایشگران سوئیسی از خرید طلای برزیلی آمازون

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) ،به نقل از وبسایت SWI swissinfo.ch،  پالایشگاه‌های سوئیسی در بیانیه‌ای نادر اعلام کردند که «اقدامات فنی و انسانی لازم را برای عدم دریافت، واردات یا پالایش طلای غیرقانونی از جمله طلای برزیل با ردیابی و شناسایی این طلا انجام خواهند داد.» آنها همچنین از دولت ژایر بولسونارو برزیل خواستند تا برای حفاظت از جمعیت بومی و محیط زیست تلاش بیشتری انجام دهد.

جنگل زدایی آمازون

استخراج طلا توسط معدنچیان خرد به جنگل زدایی آمازون کمک می کند، خاک را با جیوه مسموم می کند و به زمین های بومی سنتی تجاوز می کند.

داده‌های صادرات برزیل و مطالعات آکادمیک نشان می‌دهد که بیشتر این طلا به سوئیس به عنوان بازیگری کلیدی در تجارت جهانی طلا می رود یا از آن عبور می کند.

کریستوف وایلد، رئیس انجمن تولیدکنندگان فلزات گرانبها و انجمن بازرگانان در سوئیس می‌گوید: «برای اعضای ما بسیار آسان بود که بگویند ما به طلای منطقه آمازون دست نمی‌زنیم زیرا این کاری نیست که یک پالایشگاه سوئیسی بخواهد انجام دهد.»

آنها بیانیه 27 ژوئن را امضا کردند. این گروه صنفی دارای 13 عضو است که شامل پالایشگاه های بزرگ طلا، بانک سوئیسی UBS و شرکت های کوچکتر فلزات گرانبها می شود.

خشونتی از سوی معدنچیان مخفی

در ماه مه، سازمان مردم نهاد حقوق بشری به نام «جامعه حمایت از مردمان در معرض تهدید»، ملاقات بین رهبران جامعه بومی منطقه آمازون و نمایندگان صنعت طلا را تسهیل کرد.

در این گفتگو از خشونتی که آنها از سوی معدنچیان مخفی موسوم به garimpeiros و نگرانی های آنها برای محیط زیست همزمان با اینکه برزیل در حال بررسی قوانینی برای اجازه استخراج معدن در زمین های اجدادی آنها هستند، سخن گفته شد.

نکته مهم در این گفتگوها داده های صادرات برزیل بود که حاکی از خروج مداوم طلا از منطقه آمازون به سوئیس است.

وایلد که در این جلسه شرکت کرد، این ارقام را مشکوک می داند.

او به وبسایت SWI swissinfo.ch گفت: «راستش، من نمی‌دانم داده‌های صادراتی یا آماری برزیل درست است یا خیر. می توانم به شما بگویم که پالایشگاه های سوئیسی این مواد را از آمازون نمی گیرند.»

میزان واردات طلا در سوئیس

داده‌های برزیل حاکی از آن است که در سال‌های 2020 و 2021، پنج تن طلا از ایتایتوبا در پارا، ایالتی در شمال برزیل که رودخانه آمازون از آن عبور می‌کند، به سوئیس رسیده است.

کریستوف ویدمر، یکی از مدیران «جامعه حمایت از مردمان در معرض تهدید»، استدلال می کند که این ارقام دلیلی بر نیاز بیشتر به حسابداری شفاف از سمت سوئیس است.

سوئیس فقط میزان واردات طلا از هر کشور در ماه را پیگیری می کند. این انجمن در تلاش‌های خود برای به دست آوردن جزئیات بیشتر در مورد منابع طلا، در یک نبرد قانونی با پالایشگاه‌هایی که مشتاق حفظ رازداری هستند گرفتار شده است.

ویدمر خاطرنشان می کند که چیزی که به معمای پنج تن طلا اضافه می کند، اینکه صادرات طلا از ایتایتوبا به سوئیس پس از آگوست 2021 متوقف شد. همان ماه گمرک در فرودگاه زوریخ 20 کیلو طلا را از شخصی که از سائوپائولو به دبی سفر می کرد، مصادره کرد.

دبی هاب بدنامی برای طلای پرخطر از طریق شهر زوریخ است. این اتفاق ابتدا توسط روزنامه ونگاردیا اسپانیا گزارش شد و همچنان در دست بررسی است.

ویدمر می‌گوید که این اتفاق این سوال را ایجاد می‌کند که آیا سوئیس یک ایستگاه برای انجام سریع عملیات سفیدشویی بود تا طلای غیرقانونی را بتوان به عنوان سوئیسی در دبی جا زد؟

منبع:

https://www.swissinfo.ch/eng/-swiss-gold-refiners-pledge-to-avoid-brazilian-amazon

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

طلای سوئیس

آمازون

جنگ های آمازون

طلای برزیلی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت