دستگیری سارقان در پوشش مأمور قلابی در اراک

دستگیری سارقان در پوشش مأمور قلابی در اراک

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی گفت: سارقانی که در پوشش مأمور قلابی پلیس، با ورود به یک واحد مسکونی در یکی از روستاهای اطراف اراک اقدام به سرقت طلاجات و وجوه نقد موجود در آن کرده بودند در عملیات پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر و به بیش از ۲۰ فقره سرقت در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، شیراز و غرب تهران اعتراف کردند.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1401/04/25 | 00:04

نظری ثبت نشده

دستگیری سارقان در پوشش مأمور قلابی در اراک

به گزارش گلدنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از اراک کامیار چهری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اعلام یک فقره سرقت به عنف طلاجات و وجه نقد در اراک، بلافاصله بررسی موضوع به صورت تخصصی از سوی کارگاهان این پلیس آغاز شد و به دستگیری سارقان منجر شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات انجام شده از مالباختگان، مشخص شد که ۵ مرد و یک زن میان‌سال که ۲ نفر از آنان از پوشش مأموران پلیس استفاده کرده بودند، به بهانه بازرسی وارد منزل آنان شده و سپس با تهدید اقدام به سرقت طلاجات و وجه نقد موجود در منزل کرده و بلافاصله از محل متواری شده بودند.

دستگیری سارقان در پوشش مأمور قلابی در اراک

ارزش میلیاردی اموال سرقت شده

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی با اشاره به ارزش یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریالی اموال سرقت شده از این منزل مسکونی، تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس مرکزی و تکمیل تحقیقات فراگیر میدانی انجام شده، سرانجام ۴ نفر از سارقان که شامل ۳ مرد و یک زن، در شهرستان‌های البرز و همدان شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی در این شهرستان‌ها دستگیر و به پلیس آگاهی استان مرکزی منتقل و در تحقیقات مقدماتی و با مشاهده مدارک و مستندات قانونی به سرقت به عنف از منزل مذکور معترف شدند.

چهری با بیان اینکه سارقان غیربومی می‌باشند عنوان کرد: در بازجویی‌های تکمیلی انجام شده از سارقان، تاکنون به بیش از ۲۰ فقره سرقت در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، شیراز و غرب تهران اعتراف کرده‌اند که متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

وی با قدردانی از همکاری و تعامل مناسب مردم با پلیس از آنان خواست تا در صورت مراجعه افرادی تحت عنوان مأمور ارگان‌های دولتی قبل از هرگونه پاسخگویی نسبت به رؤیت کارت شناسایی و صحت ادعای آنها اطمینان حاصل کنند.

کشف کلاهبرداری ۷ میلیارد ریالی اسکمیری در ساوه

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان نیز بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان ساوجی مبنی بر برداشت غیرمجاز ۲۳۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

احسان آنقی اظهار کرد: شاکی در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت با توجه به اینکه از این کارت هیچ‌گونه تراکنش اینترنتی نداشته است، از نحوه‌ برداشت مبلغ از حساب خود بی‌اطلاع است.

وی افزود: در ادامه روند رسیدگی به پرونده تشکیل شده، پرونده‌های متعدد دیگری نیز با عنوان مشابه در پلیس فتا شهرستان ساوه و زرندیه تشکیل شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد پرونده‌های واصله و پیچیدگی موضوع، تیم کارشناسان پلیس فتا شهرستان‌های ساوه و زرندیه با پشتیبانی اطلاعاتی کارشناسان استان تشکیل و با توجه به بررسی‌های تخصصی شبانه‌روزی یکی از متهمان پرونده در سفره‌خانه‌ای در یکی از روستاهای شهرستان ساوه شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

آنقی با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری اسکیمری با همدستی دو نفر از اعضاء خانواده‌اش اظهار داشت: دو نفر همدست کلاهبردار در عملیاتی جداگانه دستگیر و در ادامه به ۷ میلیارد ریال کلاهبرداری اسکیمری اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲ نفر از شکات این پرونده شناسایی شده‌اند اظهار داشت: تحقیقات تا شناسایی سایر شکات این پرونده ادامه دارد و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

سرقت طلا

دزدی طلا

دستگیری

سارقان

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت