قیمت طلا در بالاترین حد خود در ماه گذشته

قیمت طلا در بالاترین حد خود در ماه گذشته

کاهش ارزش دلار آمریکا و بازده خزانه‌داری باعث افزایش تقاضا برای این فلز امن در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصاد جهانی شد.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1401/05/11 | 00:05

نظری ثبت نشده

قیمت طلا در بالاترین حد خود در ماه گذشته

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)،قیمت طلا امروز سه‌شنبه به بالاترین حد خود در چهار هفته گذشته رسید و روند پیروزی خود را تا پنجمین جلسه افزایش داد، زیرا کاهش ارزش دلار آمریکا و بازده خزانه‌داری باعث افزایش تقاضا برای این فلز امن در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصاد جهانی شد.

بهای هر اونس طلا در ساعت ۷ و ۲۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۷۷۳ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۷۷۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.

دلار در برابر رقبای خود با ۰.۲ درصد کاهش به پایین‌ترین حد در یک ماه گذشته رسید و طلای دلاری را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد.

بازده خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش داد.

ادوارد میر، تحلیلگر ED&F Man Capital Markets می‌گوید: طلا می‌تواند اندکی بالاتر از ۱۸۰۰ دلار باشد زیرا دلار در طول ماه اگوست به تضعیف خود ادامه می‌دهد.

اگر اوضاع به خوبی پیش نرود، فدرال رزرو ممکن است در مقطعی افزایش نرخ بهره را متوقف کند تا اقتصاد بهبود یابد. نظرسنجی‌ها نشان داد که کارخانه‌ها در ایالات‌متحده، اروپا و آسیا در ماه جولای با کاهش تقاضای جهانی و محدودیت‌های سختگیرانه چین برای کووید-۱۹ تولید را کاهش داده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، هزینه‌های ساخت‌وساز ایالات‌متحده در ماه ژوئن ۱.۱ درصد کاهش یافت. طلا که به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره تمایل به افزایش قیمت دارد، از زمان سقوط در ۲۱ جولای به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک سال اخیر، نزدیک به ۱۰۰ دلار افزایش یافته است. ترس از رکود نیز بر ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران تأثیر گذاشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۰.۲۶ دلار رسید، پلاتین در ۹۰۶.۹۴ دلار ثابت ماند، در حالی که پالادیوم با یک درصد افزایش به ۲۲۱۵ دلار و ۱۲ سنت رسید.

قیمت طلا در بالاترین حد خود در ماه گذشته 

بازار داخل

با توجه به فریز قیمتی ارز در بازار تهران و افزایش هیجانات در بازار اونس جهانی، ارزش ذاتی سکه این روز ها  بیشتر با نوسانات اونس تغییر میکند.

 دراین شرایط با فرض نوسان محدود دلار مانند روال این روزها، معامله گران بزرگ بازار سکه از فاز احتیاطی خارج می شوند.   حمایت ۱۷۴۰ دلاری نیز اولین حمایت مهم اونس است که شکست آن میتواند احتیاط را به بازار اونس جهانی بازگرداند.

 از ابتدای هفته گذشته، در حالیکه قیمت سکه امامی حدود ۱۵۰ هزار تومان نوسان کرده است با توجه به ثابت بودن قیمت دلار آزاد، ارزش سکه امامی حدود ۶۰۰ هزار تومان تغییر کرده  که تحت تأثیر نوسانات اونس طلا بوده است. به نظر می رسد برگشت قیمت طلا و لمس سقف یک ماهه می تواند علامتی برای دست انداز در مسیر کاهشی باشد گرچه به دلیل فضای حاکم بر بازار ارز، جناج افزایشی قیمت سکه نیز توان بالایی ندارند.

منبع :اقتصادنیوز و ایسنا

انتهای پیام

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

برتر

سکه

قیمت ارز

قیمت سکه

قیمت طلا

فدرال رزرو

قیمت دلار

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت