ماشین آلات و تجهیزات ضروری برای جواهرسازی

ماشین آلات و تجهیزات ضروری برای جواهرسازی

هنگام کار بر روی یک قطعه جواهر، یک جواهرساز گهگاه مجبور می شود از تجهیزات خاصی استفاده کند که او را در جایگاه یک مهندس یا محقق و گاهی اوقات یک تعمیرکار قرار می دهد.

حسین راشدی(مترجم)

1401/06/19 | 00:06

نظری ثبت نشده

ماشین آلات و تجهیزات ضروری برای جواهرسازی

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) به نقل از وبسایت «استانبول جولری شو»، هر جواهرساز تازه‌کاری که آموزش جواهرسازی را دریافت می‌کند، در مورد موضوعات متعددی مانند سطوح مختلف دما برای فرآورش فلزات مختلف و همچنین ترکیبات شیمیایی خاصی که از سنگ‌های رنگی و الماس در معرض حرارت محافظت می‌کنند، یاد می‌گیرد. همچنین تکنیک های فرآوری فلزات مانند برش، آهنگری و جوشکاری از جمله مهارت های اصلی یک جواهرساز است.

علاوه بر این، شما باید تجهیزات تخصصی جواهرسازی را تهیه کنید که برای اندازه گیری، تمیز کردن و صیقل دادن جواهرات استفاده می شوند. بسته به وسعت کارگاه خود، هر جواهرسازی، خواه یک جواهرسازی کوچک باشد یا یک کارگاه متوسط ​​یا یک مرکز تولید جواهرات صنعتی در مقیاس بزرگ، باید مجموعه ابزار و تجهیزات خاصی را داشته باشد.

ماشین آلات جواهر سازی برای فروشگاه های کوچک:

اکثر جواهرسازی های های کوچک و متوسط ​​دارای یک میز کار کوچک هستند که به طور ویژه برای تعمیرات پایه ای مانند لحیم کاری، نصب سنگ و اندازه گیری انگشتر طراحی شده است.

میز کار جواهرسازی که برای چندین کار طراحی شده است، مجهز به ابزارهای ویژه ای مانند طیف وسیعی از انبردست های مخصوص، انواع نوک های چرخشی برای صیقل دادن و پردازش نهایی، سنبه حلقه برای اندازه گیری، اره جواهرسازی برای برش مواد باز، پتک چوبی و ابزار جوشکاری برای لحیم کاری خواهد بود.

علاوه بر میز کار جواهرسازی، یک جواهرفروشی کوچک ممکن است به برخی از تجهیزات مختلف که در زیر توضیح داده شده است نیز نیاز داشته باشد.

کش دهنده / کاهنده حلقه:

برای کاهش یا کشش حلقه ها در چند اندازه استفاده می شود، یک کش دهنده/کاهش کننده سایز حلقه، با قرار دادن حلقه روی نوار و کشیدن میله کار می کند.

ماشین پولیش:

این تجهیز شامل یک چرخ دوار ساخته شده از مواد ساینده است که توسط یک موتور به حرکت در می‌آید و برای ایجاد جلوه‌های صیقلی متفاوت بر روی جواهرات مانند ظاهر روشن یا مات استفاده می‌شود.

پاک کننده اولتراسونیک:

این دستگاه مجهز به مخزن پر شده با محلول مخصوص، برای از بین بردن بقایای فلزی و لکه ها استفاده می شود. جواهرساز قطعه جواهر را در محلول موجود در مخزن فرو می برد و امواج صوتی ایجاد شده توسط دستگاه حباب هایی ایجاد می کند که آلودگی های رسوب شده در تمام گوشه ها و شکاف ها را از بین می برد.

بخارشوی:

این پاک کننده از یک نازل بخار پرفشار استفاده می کند و برای از بین بردن لکه از روی زیورآلات و همچنین برای ضدعفونی در حرارت بالا استفاده می شود.

تجهیزات کارگاه طلا و جواهر:

با چند افزونه به تجهیزات فوق الذکر می توانید جواهر سازی نسبتا بزرگتر خود را از سایر کارگاه های کوچک متمایز کنید. این افزونه ها شامل دستگاه جوش لیزری و مخزن آبکاری طلا و رودیوم است.

دستگاه لیزر:

استفاده از دستگاه لیزر به جای یک دستگاه جوش معمولی روی میز کار به شما امکان می دهد جوشکاری را با دقت بیشتری انجام دهید. همچنین این دستگاه این امکان را به شما می دهد تا روی طرح های حساس به حرارت مانند سنگ ها و مواد معدنی ارزشمند و حساس کار کنید. از آنجایی که این دستگاه سرمایه گذاری نسبتاً پرهزینه تری است، بیشتر توسط جواهرسازی های بزرگتر ترجیح داده می شود.

مخزن آبکاری طلا و رودیوم:

یک دستگاه آبکاری ساده به شما این امکان را می دهد که پس از تعمیر رنگ را پاک کرده و روتوش کنید. طرح های ساخته شده از طلای سفید برای بازگشت به رنگ سفید اولیه خود به روکش رودیوم نیاز دارند.

ماشین آلات و تجهیزات ضروری برای جواهرسازی

دستگاه حکاکی لیزری:

ممکن است برای حکاکی کلمات سفارشی روی جواهرات خود به یک دستگاه حکاکی لیزری نیاز داشته باشید. دستگاه حکاکی لیزری دقت بیشتری نسبت به نمونه های استاندارد ارائه می دهد و برای انجام حکاکی با فونت های خاص یا حک تصاویر یا نمادها بر روی جواهرات قابل برنامه ریزی است.

منبع:

https://www.istanbuljewelryshow.com/en/media/ijs-blog/must-have-machinery-and-equipment-for-newbie-jewelers.html

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

ماشین آلات طلا و نقره

جواهرسازی

لیزر

پاک کننده اولتراسونیک

تجهیزات کارگاه طلا و جواهر

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت