انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس

انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس

در انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس، یادتان باشد هرگز طول گردنبند نباید طوری بلند یا کوتاه باشد که با خط یقه همخوانی نداشته باشد. همیشه گردنبند باید کاملا در راستای یقه یا کمی کوتاه‌تر از آن باشد یا اینکه کاملا از آن فاصله بگیرد؛ مانند گردنبندهای بلندی که برای یقه اسکی مناسب هستند.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1401/06/22 | 00:06

نظری ثبت نشده

انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس

به گزارش گلدنیوز ،آیا تا حالا دقت کرده‌اید چرا برخی افراد با وجود اینکه زیباترین و گران‌ترین لباس‌ها و اکسسوری‌ها را می‌پوشند، باز هم نمی‌توان آنها را خوش‌تیپ به حساب آورد؟ برعکس، برخی افراد ساده‌ترین و معمولی‌ترین لباس‌ها و اکسسوری‌ها را انتخاب می‌کنند؛ اما در هر جمعی نگاه‌ها را به سمت خودشان می‌کشانند. دلیلش این است که دسته دوم می‌دانند چطور باید از نکات ظریف زیباشناسی استفاده کنند. یکی از همان نکات ظریف، انتخاب گردنبندی است که با یقه لباس مطابقت داشته باشد. برای مثال، یک گردنبند چسبان مثل چوکر زیر یقه‌اسکی اصلا دیده می‌شود؟ یا گردنبندی که از یقه هفت پایین‌تر آمده است، می‌تواند زیبا باشد؟

اگر گردنبند را درست انتخاب کنید، گردنتان را زیباتر نشان خواهد داد و بالطبع، ظاهرتان جذاب‌تر به نظر خواهد رسید. نگران نباشید، انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس از آنچه فکر می‌کنید ساده‌تر است.

انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس

با هر نوع یقه چه گردنبندی مناسب‌تر است؟

تنوع یقه‌ها بسیار بیشتر از آن است که فکرش را بکنید. هر طراح لباس می‌تواند با جابه‌جاکردن خطوط و منحنی‌ها، یقه‌ای جدید با شکلی کاملا متفاوت طراحی کند. با این حال، بیشتر یقه‌ها روی یک‌سری یقه پایه طراحی می‌شوند. به همین دلیل نیازی نیست انتخاب گردنبند را براساس فرم همه یقه‌ها بررسی کنیم، کافی است یقه‌های پایه را در نظر بگیریم. این یقه‌ها عبارت‌اند از:

۱. یقه هفت؛ گردنبند زاویه‌دار

انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس - یقه هفت
گردنبندی که با یقه هفت می‌پوشید بهتر است از شکل‌ هفت آن تبعیت کند.

انتهای یقه هفت یا یقه وی‌شکل (V)، نوک‌تیز است. به همین دلیل بهتر است گردنبندی را انتخاب کنید که زاویه‌ای تند داشته باشد و با شکل هفت یقه جور در بیاید. گردنبندهایی که شکلی گرد دارند با این یقه ظاهری نامناسب ایجاد می‌کنند. بعد از آن باید به طول گردنبند دقت کنید. یقه هفت ممکن است کوچک یا باز باشد. طول گردنبند باید به اندازه‌ای برسد که در راستای یقه و کمی کوتاه‌تر از آن باشد. گردنبند بلندتر، از یقه هفت پایین‌تر می‌آید که نه‌تنها ظاهری نامتناسب با آن ایجاد می‌کند، بلکه باعث می‌شود توجه از روی گردن شما دور شود.

۲. دکلته بدون بند؛ چوکر یا طوق

چوکر یا طوق بهترین گردنبند برای دکلته‌های بدون بند است.

با دکلته‌های بدون بند، زیباترین و هماهنگ‌ترین گردنبندی که می‌توانید انتخاب کنید چوکر یا طوق است. گردنبندی کاملا کوتاه که به گلو می‌چسبد. این گردنبند توجه را به سوی گردن جلب می‌کنند و تمرکز را از روی ناحیه میانی و محدوده شکم برمی‌دارند. افرادی که تپل هستند، این گردنبند برایشان بهتر است.

اگر چوکری انتخاب کرده‌اید که آویز دارد، بهتر است آویز آن کوتاه باشد. به این ترتیب، توجه به سمت خط دکلته و استخوان گردن کشیده می‌شود و گردنتان را زیباتر و مشخص‌تر نشان می‌دهد.

گردنبندهای پرنسسی هم با دکلته‌های بدون بند خوب هستند و تمرکز را روی شانه‌ها نگه می‌دارند.

۳. یقه هالتر؛ بی‌نیاز به گردنبند

یقه هالتر
یقه هالتر

یقه هالتر به‌شکلی است که درست روی خط گردنبند قرار می‌گیرد. به همین دلیل می‌گویند با این یقه اصلا نیازی به استفاده از گردنبند نیست. اگر این موضوع را درست می‌دانید، می‌توانید به‌جای گردنبند، از یک جفت گوشواره میخی به‌عنوان اکسسوری استفاده کنید.

۴. یقه مربعی؛ گردنبند زاویه‌دار با آویز غیرمربعی

انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس - یقه مربعی
گردنبند زاویه‌دار با آویز منحنی برای یقه‌های مربعی بهترند.

یقه‌های مربعی با گردنبندهای زاویه‌دار زیباتر جلوه می‌کنند؛ اما آویز آن را از نوع مربعی انتخاب نکنید. اگر آویز آن مربعی باشد، ممکن است طرح اندامتان را جعبه‌ای‌شکل جلوه دهد. بهترین گردنبند برای این یقه‌ها گردنبندی است که آویز آن گرد یا زاویه‌دار باشد.

برای انتخاب طول گردنبند، باید به این توجه کنید که یقه به کجا ختم می‌شود. اگر گردنبند درست روی یقه قرار بگیرد، هم ظاهر نازیبایی ایجاد می‌کند و هم توجه را از بالاتنه دور می‌کند.

گردنبند زاویه‌دار با یقه مربعی روی خط فک هم تأکید می‌کند و باعث جذابیت چهره‌تان می‌شود. بنابراین با دقت بیشتری انتخاب کنید.

۵. یقه دلبری؛ گردنبند پهن

انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس - یقه دلبری
گردنبندهای پهن و بزرگ با فضای یقه دلبری تعادل ایجاد می‌کنند.

یقه دلبری با منحنی‌هایی که دارد، روی گردن و شانه‌ها و نیز قفسه سینه تأکید می‌کند. گردنبندی که انتخاب می‌کنید باید به یقه در ایجاد این تأثیر کمک کند.

این یقه فضای بازی دارد؛ بنابراین خود گردنبند یا آویز آن باید به‌اندازه کافی پهن باشد تا نوعی تعادل به وجود آورد. البته این بدان معنا نیست که می‌توانید در اندازه آن افراط کنید؛ زیرا ممکن است زیبایی یقه را تحت‌الشعاع قرار دهد.

آویز این گردنبند بهتر است زوایای نرم و منحنی‌شکل داشته باشد. خود یقه دلبری زوایایی تیز دارد و اگر آویز را هم با زوایایی تیز انتخاب کنید از حالت تعادل خارج می‌شود.

درباره طول گردنبند، در اینجا هم نباید گردنبند را بلندتر از یقه انتخاب کنید؛ زیرا هم زیبایی یقه را از بین می‌برد و هم توجه را از گردن دور می‌کند. چوکر، گردنبند پرنسسی و سایر گردنبندهایی که طولشان کوتاه‌تر از یقه دلبری است مناسب هستند.

۶. یقه اسکی؛ زنجیرهای بلند

انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس - یقه اسکی
برای یقه اسکی یا یقه‌های بلند گردنبندهایی تا زیر سینه و نزدیک ناف عالی است.

تنها گردنبندی که به هیچ عنوان با یقه اسکی جور در نمی‌آید چوکر است؛ زیرا یقه اسکی گردن را کاملا می‌پوشاند و این گردنبند اصلا زیر آن دیده نمی‌شود.

به همین دلیل هر گردنبندی که با لباس یقه اسکی انتخاب می‌کنید، باید روی لباس قرار بگیرد. زنجیرهای اپرا هم برای یقه اسکی عالی هستند:

انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس - گردنبند اپرا
گردنبند اپرا، مدل شبدر ونکلیف

گردنبندهایی با طول متوسط تا بلند برای این یقه مناسب‌اند. ازآنجاکه خود یقه اسکی توجه را از گردن دور می‌کند، با خیال راحت می‌توانید یک آویز بزرگ انتخاب کنید.

۷. یقه اسکوپی؛ گردنبندهای بزرگ

انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس - یقه اسکوپی
گردنبندهای استیتمنت بزرگ برای یقه اسکوپی مناسب هستند.

یقه‌های اسکوپی فضای بسیار زیادی را در ناحیه گردن ایجاد می‌کنند. بنابراین بهتر است گردنبندی را انتخاب کنید که این فضا را به‌زیبایی پر کند.

گردنبندهایی با مهره‌های بزرگ و آویزهایی با زوایای نرم‌تر و منحنی‌شکل بهتر هستند. حتی یک گردنبند مرواریدی ساده عالی است.

معمولا با یقه اسکوپی محدودیت خاصی برای طول گردنبند ندارید. هر اندازه‌ای که زیبا به نظر برسد خوب است.

۸. یقه‌ دکمه‌دار؛ گردنبندهای کاملا کوتاه یا کاملا بلند

انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس - یقه دکمه‌دار
طول گردنبند را با بازی یقه دکمه‌دار متناسب کنید.

یقه‌های دکمه‌دار مانند یقه پیراهن مردانه یا یقه شکاری، معمولا بسته هستند و فضای کمی را به نمایش می‌گذارند.

با این یقه‌ها گردنبندهای متفاوتی می‌توانید استفاده کنید. برای مثال اگر گردنتان بلند است، چوکر عالی است. اگر گردن کوتاه و تپل دارید، گردنبندی با آویز انتخاب کنید که بالای آخرین دکمه باز لباستان قرار بگیرد.

گردنبندهای استیتمنت هم که گردنبندهایی خاص و بزرگ هستند، برای این یقه‌ها مناسب‌اند. البته نوعی از آن را انتخاب کنید که به‌خوبی از یقه دیده شود. تصویر گردنبند استیتمنت را در زیر می‌بینید:

انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس - گردنبند استیتمنت
گردنبند استیتمنت

۹. یقه‌ نامتقارن؛ گردنبند نامتقارن یا چوکر

انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس - یقه نامتقارن
چوکر با یقه نامتقارن کنتراست ایجاد می‌کند.

برای یقه‌های نامتقارن گردنبندی را بپوشید که درست مانند آن نامتقارن باشد. می‌توانید آویز را با هر اندازه‌ای که دوست دارید در نظر بگیرید، فقط به شرطی که هم با بازی یقه متناسب باشد و هم شکل نامتقارنی داشته باشد. می‌توانید گردنبندهای زنجیری را کنار بگذارید و از گردنبندهایی استفاده کنید که از مهره‌هایی با شکل‌ها و اندازه‌های مختلف و بدون چیدمان قرینه‌ای ساخته شده‌اند.

چوکر هم انتخاب خوبی است. درست است که چوکر مانند خطی مستقیم دور گردن شما قرار می‌گیرد، خودش با با یقه نامتقارن لباستان به‌روشی مثبت کنتراست ایجاد می‌کند.

۱۰. یقه گرد کوچک؛ گردنبند با آویز منحنی

انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس - یقه گرد کوچک
گردنبند ظریف برای یقه گرد کوچک مناسب است.

با این یقه‌ها گردنبندهای کوتاه‌تر مانند چوکر و گردنبند پرنسسی عالی هستند. به گردنبندهای استیتمنت هم فکر کنید.

به‌جای آویزهای زاویه‌دار، آویزهای منحنی را انتخاب کنید. هرچه آویز گردتر باشد و منحنی‌شکل باشد با یقه گرد قشنگ‌تر است.

۱۱. یقه قایقی؛ گردنبند بلند

انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس - یقه قایقی
گردنبند استیتمنت انتخاب خوبی برای یقه قایقی است.

گردنبندهایی با یک یا دو رشته بلند زنجیر و با مهره‌های مختلف برای یقه قایقی مناسب‌ترند زیرا با شکل عرضی یقه کنتراست ایجاد می‌کنند. البته گردنبندهای استیتمنت با شکل‌های خاص هم انتخاب خوبی هستند.

پس :

در انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس، یادتان باشد هرگز طول گردنبند نباید طوری بلند یا کوتاه باشد که با خط یقه همخوانی نداشته باشد. همیشه گردنبند باید کاملا در راستای یقه یا کمی کوتاه‌تر از آن باشد یا اینکه کاملا از آن فاصله بگیرد؛ مانند گردنبندهای بلندی که برای یقه اسکی مناسب هستند.

بعد از فرم یقه، طول و عرض گردنتان را هم در نظر بگیرید. اگر گردن بلندی دارید و می‌خواهید آن را کوتاه‌تر نشان دهید، چوکر مناسب است. اگر به‌دنبال این هستید که گردنتان را بلندتر جلوه دهید، از گردنبند هفت‌شکل با قد متوسط و لباس یقه هفت استفاده کنید؛ اما اگر آویز آن هم براق باشد بهتر است زیرا توجه را به‌شکل عمودی به نقطه پایین‌تری از قفسه سینه جلب می‌کند.

منبع :منومد

انتهای خبر

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

گردنبند

گردنبند متناسب با یقه

یقه لباس

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت