بهترین آلت‌کوین‌ها برای خرید در ماه مهر

بهترین آلت‌کوین‌ها برای خرید در ماه مهر

مجله فوربز انگلیس، لیستی از بهترین آلت‌کوین‌های بازار را برای خرید معرفی کرده است. به پیشنهاد این سایت، لیست رمزارزهای معرفی شده در ماه اکتبر می‌توانند پیشنهاد مناسبی برای فعالان بازار باشند.

طیبه شهبازی(نویسنده)

1401/07/11 | 00:07

نظری ثبت نشده

بهترین آلت‌کوین‌ها برای خرید در ماه مهر

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)، از زمان معرفی بیت‌کوین در سال ۲۰۰۸، این رمزارز مشهور باعث پیدایش رمزارزهای فراوان دیگری نیز شده است.

پیشنهاد کارشناسان خبره‌ بازار رمزارز، ایجاد پرتفو و نگهداری رمزارز‌های متفاوت در سبد خرید برای کسب سود و کاهش ریسک است.

به گزارش مجله مالی فوربز انگلستان، پیش‌بینی می‌شود که آلت‌کوین‌های زیر در ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) بهترین بازدهی را خواهند داشت. به غیر از بیت‌کوین به بقیه‌ی ارزهای دیجیتال، آلت کوین (Alt Coin) گفته می‌شود.

بهترین آلت‌کوین‌ها برای خرید در ماه مهر

۱- اتریوم (ETH)

اتریوم آلت‌کوینی متعلق به شبکه‌ی اتریوم است. این پلتفرم کار خود را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرده است و دومین بلاک‌چین بزرگ دنیای رمزارز می‌باشد. شبکه‌ اتریوم در ماه سپتامبر، اپدیتی انجام داد. با این بروزرسانی، شبکه اتریوم از الگوریتم اجماع گواه اثبات کار (PoW) به گواه اثبات سهام (PoS) منتقل شد و نام آن به اتریوم ۲ تغییر کرد. با این اپدیت، شبکه گواه اثبات کار اتریوم (لایه اجرا)، با شبکه بیکن چین (لایه اجماع) ادغام شد. اتریوم امروز، ارزش بازار (Market Cap) معادل ۱۶۰ میلیارد دلار دارد و هر اتریوم در زمان نگارش این مطلب با قسمت ۱۳۱۵ دلار معامله می‌شود.

۲- لایت‌کوین (LTC)

چارلی لی، مهندس سابق گوگل و کارآفرین، خالق این رمزارز است. این توکن جزو اولین توکن‌های دنیای رمزارز است و در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده است. این رمزارز نسبت به بیت‌کوین، زمان پردازش سریع‌تری دارد. در زمان نگارش این گزارش، لایت‌کوین با قیمت ۵۳ دلار در بازار معامله ‌می‌شود و ارزش بازاری معادل ۳ میلیارد دلار دارد.

۳- دوج‌کوین (Dogecoin)

این ارزدیجیتال در سال ۲۰۱۳ متولد شد. این رمزارز از میم (meme) نژاد سگ شیبا اینو ساخته شده است. بر‌خلاق بسیاری از رمزارزها مانند بیت‌کوین، دوج کوین محدودیتی در عرضه ندارد و می‌توان به صورت نامحدود آن را استخراج کرد. این پروژه یک شبکه غیر‌متمرکز و متن‌باز برای پرداخت‌های آنلاین و انتقال‌های مالی با سرعت بالا و از طریق تراکنش‌های همتا به همتا است. در حال حاضر، دوج‌کوین با قیمت ۰.۰۶ دلار معامله می‌شود و ارزش بازاری ۸ میلیارد دلار دارد.

۴- بیت‌کوین کش (BCH)

این رمزارز در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. بیت‌کوین کش نتیجه هارد فورک بیت‌کوین است. در طی فرآیند هاردفورک، تغییرات اساسی در شبکه بلاک‌چین ارز رخ می‌دهد. هارد فورک به این معنا است که زنجیره ای از بلوک‌ها از زنجیره بلوکی جدا می شوند و به طور جداگانه فعالیت می کنند. در واقع بیت‌کوین کش، برای تطبیق بلوک بزرگ‌‌تر در مقایسه با بیت‌کوین ایجاد شده است و امکان انجام تراکنش‌‌های بیشتر در یک بلوک را فراهم کرده است. در حال حاضر این رمزارز، با قیمت ۱۱۷ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار ۲ میلیارد دلاری دارد.

۵-تتر (USDT)

تتر جزو استیبل‌کوین (Stable Coin) است. این نوع رمزارزها برخلاف دیگر رمزارزها، نوسانات شدید ندارند و قیمت‌شان ثابت و معادل ۱ دلار آمریکا است. نوسانات بازار ممکن است روی استیبل‌کوین ها اثر بگذارد ولی باعث نوسان شدید آنها نمی‌شود. برای مثال در اواسط اپریل، قیمت تتر با ریزش بازار به ۰.۹۹۶ دلار رسید ولی در حال حاضر معادل ۱ دلار معامله می‌شود. این رمزارز دارای ارزش بازاری ۷۰ میلیارد دلاری است و در هفت سال گذشته یکی از موفق‌ترین و پرکاربرد ترین استیبل‌کوین های دنیای رمزارز بوده است.

آلت کوین چیست؟

همانطور که گفتیم AltCoin مخفف Alternative Coin است. به زبان خیلی ساده، آلت کوین‌ها تمام رمزارزهای بازار به جز بیت‌کوین هستند. این مفهوم پیچیده‌ای نیست و فقط برای دسته‌بندی ارزهای دیجیتال نوین کاربرد دارد. بیت‌کوین اولین گزینه بود و زمینه را برای ظهور سیستم‌های پولی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین بیشتر فراهم کرد. از طرفی هنوز، با وجود ظهور چند ده هزار ارز دیجیتال جدید، هنوز نزدیکی به نیمی از بازار ارز دیجیتال (از نظر ارزش کل) در اختیار آن است. پس طبیعی است بیت‌کوین را در یک طرف و بقیه رمزارزها را در طرفی دیگر قرار بدهیم.

تجارت نیوز

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

بیت کوین

رمزارز

اتریوم

تتر

ارز دیجیتال

آلت‌کوین‌ها

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت