برگشت دلار به کانال 31 هزار تومان؟

برگشت دلار به کانال 31 هزار تومان؟

اگرچه شب گذشته لیست جدید تحریم‌های کانادا و آمریکا علیه ایران منتشر شد، اما این اتفاق، تاکنون تاثیری بر بازار ارز نداشته و برخی از معامله‌گران منتظر کاهش قیمت دلار و رسیدن آن به آخرین پله‌های کانال ۳۲ هزار تومان هستند.

امیر کشانی(سردبیر)

1401/07/16 | 00:07

نظری ثبت نشده

برگشت دلار به کانال 31 هزار تومان؟

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در آخرین ساعات شب گذشته به ۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسید و تنها یک قدم تا ورود به کانال ۳۳ هزار تومان فاصله داشت. اما روند بازار از صبح امروز بازگشت و قیمت دلار فعلا نزولی است.

معامله‌گران معتقد بودند که بازارساز با ورود به بازار، اجازه افزایش قیمت دلار را نمی‌دهد و هر طور شده قیمت ارز را مهار می‌کند. این معامله‌گران معتقد بودند که اگر قرار باشد بازارساز وارد بازار شود و بر آن تاثیر بگذارد، این کار را در نخستین ساعات بازگشایی بازار ارز انجام می‌دهد و سیگنال کاهش قیمت را از اولین ساعات کار به بازار ارسال می‌کند تا در ادامه روز، روند دلار کاهشی باشد.

مسیر دلار، نزولی شد

انتشار نخستین قیمت‌ها از بازار آزاد نشان می‌دهد بازارساز دست به کار شده و قیمت دلار در بازار آزاد به ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است. این گروه معتقدند که روند کاهشی بازار بیانگر این است که امروز شیب دلار نزولی است.

قیمت دلار هرات هم در آستانه شروع به کار بازار، با تغییر اندکی به ۳۲ هزار و ۳۵۰ تومان رسیده است. این مساله هم نشان می‌دهد که روند بازار امروز کاهشی است و احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار وجود دارد.

از طرف دیگر، برخی از تحلیلگران معتقدند اگر بازارساز بتواند امروز قیمت دلار را کاهشی کند، احتمال ریزش بیشتر قیمت دلار وجود دارد. اقتصادنیوز اعلام کرده که ممکن است قیمت دلار امروز به ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان هم برسد و روند کلی بازار کاهشی باشد.

محدوده ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان محدوده مهمی برای بازار ارز است. اگر دلار بالای این عدد مقاومت کند، احتمال اینکه در روزهای آینده دلار در همین کانال بماند و تقویت شود، وجود دارد. اما اگر پای دلار به زیر این قیمت برسد، سیگنال کاهش قیمت به بازار می‌رسد و احتمال تزریق دلارهای خانگی و فروش ارز در بازار تقویت می‌شود.

کانال جدید دلار در میانه مداخله دولت و تحریم های جدید

پیش از این هم کارشناسان بازار ارز تاکید کرده بودند که کانال ۳۲ هزار تومان کانال بسیار مهمی برای بازار است.

انتظار برای کاهش قیمت دلار در حالی است که روز گذشته کانادا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد. بر اساس این تحریم‌ها ۱۰ هزار نفر از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همیشه از ورود به کانادا منع خواهند شد.

برخی از کارشناسان سیاسی می‌گویند تحریم‌های جدید کانادا تاثیری بر بازار و اقتصاد ایران ندارد و برای همین این مساله بر بازار تاثیر نگذاشته است. اما برخی دیگر می‌گویند بازار نسبت به اخبار منفی حتما واکنش نشان می‌دهد و آنچه مانع این تاثیر شده، مداخله دولت در بازار است.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

تحلیل بازار

دلار

قیمت دلار

تحریم جدید

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت