مسیری تازه برای صادرات و واردات گوهرسنگ ها

مسیری تازه برای صادرات و واردات گوهرسنگ ها

نشست مشترک سازمان توسعه تجارت و انجمن صنفی گوهرسنگ ایران جهت بازنگری و تهیه ضوابط تخصصی تجارت گوهرسنگ ها برگزار شد.

علی اصغر کشانی(دبیر خبر)

1401/08/18 | 00:08

نظری ثبت نشده

مسیری تازه برای صادرات و واردات گوهرسنگ ها

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا دکتر مسعود کیانی رئیس انجمن صنفی گوهرسنگ ایران در نشستی صمیمانه با دکتر مظفر ناصری رئیس گروه تنظیم مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و راهکارهای مدنظر خود برای رفع موانع قانونی در تجارت گوهرسنگ پرداخته و بر لزوم همکاری مشترک برای تدوین و تنظیم مقررات صادرات و واردات تاکید کردند.

این نشست در روز سه شنبه 17 آبان 1401 و در راستای ابلاغ چارت جدید وزارت صمت برگزار شد. بر اساس دستور معاونت معادن و فرآوری مواد پیشرفته وزارت صنعت معدن و تجارت ، کلیه امور صادرات و واردات سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از این پس در دفتر صنایع مواد پیشرفته انجام خواهد شد.

در این دیدار با اشاره به مراجعات متعدد متقاضیان واردات و صادرات گوهر سنگها و با تاکید بر توجه به تبصره ماده چهار قانون مقررات صادرات و واردات و همچنین بند سه یادداشت ذیل فصل هفتاد و یکم کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1399 دو طرف بر لزوم اقدام فوری برای تهیه قواعد و روش ها برای تهیه ضوابط اجرایی در خصوص واردات و صادرات گوهرسنگ ها تصریح نمودند.

 در این نشست با اشاره به ضرورت ورود سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از گمرک تخصصی خود بر لزوم تشکیل این گمرک تخصصی تاکید شد. دو طرف با اشاره به نگاه تخصصی بر تدوین قانون و مقررات صادرات و واردات بر همکاری انجمن صنفی گوهرسنگ ایران به عنوان بخش خصوصی حوزه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی با دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت و دفتر صنایع مواد پیشرفته وزارت صمت برای بازنگری و اصلاح مندرجات بند 71  و لزوم ایجاد ردیف تعرفه در کتاب مقررات صادرات و واردات تصریح شد. 

مشروح این نشست در اخبار بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

گوهرسنگ

انجمن صنفی گوهرسنگ ایران

سازمان توسعه تجارت

صادرات و واردات گوهرسنگ

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت