فیلترینگ ، فروش مجازی طلا را از رونق انداخت

فیلترینگ ، فروش مجازی طلا را از رونق انداخت

اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه تلاش دارد با هم اندیشی و مذاکره با مدیران امور مالیاتی، مالیات بردرآمد واحد های طلافرشی استان به صورت  واقعی محاسبه شود

پروانه کاوسی(خبرنگار)

1401/08/24 | 00:08

نظری ثبت نشده

فیلترینگ ، فروش مجازی طلا را از رونق انداخت

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ وی افزود: اتحادیه طلا و جواهر استان به دلیل خطرناک بودن خرید و فرش طلا در فضای مجازی و آسیبی که به صنف می زند از طریق پلیس فتا و دادستانی پیگیری هایی برای جلوگیری از این کار انجام داده است .

ایشان ادامه داد : بارها از طریق صدا و سیمای استان و خبرگزاری ها به مردم استان در مورد اجتناب از خرید طلا در فضای مجازی به دلیل و سرقتی، قاچاق و کم عیار بودن آن ها و مشکل بودن پیگیری آنها و یا امکان طعمه بودن  برای خفت گیری هشدار داده شده است.  

مالیاتی غیر واقعی و سنگین برای طلافروشان کرمانشاه

اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه تلاش دارد با هم اندیشی و مذاکره با مدیران امور مالیاتی، مالیات بردرآمد واحدهای طلافرشی استان به صورت  واقعی محاسبه شود و از گرفتن مالیات هایی که به ناحق گرفته می شود جلوگیری کند.

جعفری اظهار داشت: هرچند که از سال گذشته اخذ مالیات بر ارزش افزوده از طلا اصلاح شده است ولی از چند سال گذشته که مالیات بر ارزش افزوده با عملکرد لینک شده است، محاسبه مالیات بر ارزش افزوده سر سام آور و ممیز محور شدن و محاسبه علی الارس مالیات باعث شده که مالیات ها غیر واقعی و سنگین محاسبه شود و فروشندگان در اثبات نداشتن این چنین درآمدهایی  دچار مشکل و چالش باشند.  

افزایش 300 درصدی مالیات ها

وی با اشاره به 3 برابر شدن مالیات از سال 99 گفت: در سال 99 نسبت به سال 98 با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها سازمان مالیات به جای منظور کردن تخفیفات و امتیازاتT مالیات را 3 برابر کرد و میزان مالیات  300 درصد افزایش داشت.

جعفری اظهار داشت:  برای سال 1400 نیز با توجه به اینکه درآمد ها کاهش داشت باز هم میزان مالیات  300 درصد افزایش داشت، که پیش بینی می شود در سال 1401 نیز احتمالا همان افزایش اعمال شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان کرمانشاه اظهار داشت: دومین هدف اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه  اطلاع رسانی و هشدار به مردم در مورد پرهیز از خرید طلای دست دوم و عیار پایین است .

جعفری اظهار داشت: طلاهای عیار پایین و اجرت کم توسط کارگاه های زیر زمینی بدون کد رهگیری تولید می شوند که بایستی مردم از خرید این طلاها اجتناب کنند  و به سمت خرید طلای نو بروند تا هم کارگاه های تولیدی رونق  پیدا کنند و هم فروش طلافروشان و ویترین داران  افزایش یابد که مالیات های سنگینی هم پرداخت می کنند.

قدرت بنکداران در تعیین درصدی اجرت ها چالش صنف طلا 

وی  با تاکید بر اینکه متاسفانه فروش طلای دست دوم  مختص استان کرمانشاه نیست و در سراسر کشور فراگیر شده است بیان داشت: یکی دیگر از چالش های صنف طلا و جواهر محاسبه درصدی اجرت ها است که با توجه به درصدی بودن اجرت ها، هر چقدر قیمت طلا افزایش می یابد درصد اجرت ها نیز افزایش می یابد و بدین ترتیب فاصله خرید و فروش طلا زیاد می شود و مشتری  که امروز به دلیل مسائل اقتصادی قدرت خرید ندارد به خرید طلای آب شده و طلای دست دوم رو می آورد.

تعطیلی 17 واحد تولیدی در کرمانشاه

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 500 واحد فروش طلا و جواهر در کرمانشاه گفت: در گذشته 17 واحد تولید کننده طلا و جواهر در کرمانشاه فعال بودند که به واسطه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و افزایش قیمت طلا و رواج فروش طلای دست دوم ، این کارگاه های تولیدی تعطیل و یا تغییر رسته داده اند و در حال حاضر تنها چند تولید کننده در استان به عنوان حق العمل کاری فعالیت دارند.  

جوانگری محض برای اتحادیه مشکل ساز خواهد شد

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات هیات مدیره جدید اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه در آذرماه سال جاری گفت: با توجه به تصویب قانون جدید و ممنوعیت عضویت بیش از دو دوره  عضویت در اتحادیه ها، بالطبع ترکیب اتحادیه ها تغییر خواهد کرد و ترکیب کلا عوض می شود و تغییر ترکیب  مشکل ساز خواهد بود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه صنف طلا و جواهر  یک کار تخصصی و حساس است و بیشتر تجربه به کار می آید ضروری ترکیب اتحادیه ترکیبی از جوانان و پیشکسوتان باشد و 50 درصد جوانگرایی مد نظر قرار گیرد و  افراد با تجربه و پیشکسوت در کنار جوانان قرار بگیرند تا نقشه راه و تجربه آنها به مرور به جوانان انتقال یابد.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

طلافروشان

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان کرمانشاه

فروش طلای دست دوم

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت