آموزش و پژوهش

ورود به بازار طلا و جواهر ممنوع!!

به گزارش سرویس آموزش و پژوهش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)،فرقی نمی‌کند که شما قصد ورود به کدام بخش از بازار را دارید. آیا طراح جواهر هستید؟ کارگاه ساخت طلا و جواهر دارید یا تصمیم به راه‌اندازی آن گرفته‌اید؟ به شغل طلافروشی علاقه‌مند هستید؟ مهارتی کسب کرده‌اید که تمایل به آموزش آن دارید؟  اگر شما هم به فکر راه‌اندازی کسب و کاری جدید و علاقه‌مند به صنعت طلا و جواهر هستید لازم است موقعیت فعلی خودتان، نقات قوت و ضعف بازار، میزان جذابیت حرفه و سوددهی صنعت را بررسی کنید.

ورود به بازار طلا و جواهر ممنوع!!

رقابت در صنعت :

در این بخش به تعداد و قدرت رقبای کسب و کارتان و همچنین کیفیت و قیمت محصولات و خدمات انها در مقایسه با شما پرداخته می‌شود. اگر در صنعتی رقابت کم باشد، یک کسب و کار قدرت بیشتری برای اعمال قیمت‌های بالاتر و همچنین رسیدن به سود بیشتر دارد.

لازم است به سوالاتی از قبیل اینکه چند رقیب دارید؟ کیفیت و قیمت محصولات و خدمات آنها در مقایسه با شما چگونه است؟ پاسخ دهید.

در این قسمت تلاش کنید با بررسی بازار محصول یا خدمتی را انتخاب کنید که به آن پرداخته نشده است تا مزیت رقابتی خود را حفظ کنید.

قدرت تامین‌کنندگان بازار :

تعداد و قدرت تامین‌کنندگانی که مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز کسب و کار از طراحی تا ساخت و عرضه محصول شما را تامین می‌کنند نیز اهمیت بسیاری دارد.

هرچه خدمت یا محصولی که ارائه می‌دهند منحصربه‌فردتر باشدو یا منابع کمتری وجود داشته باشد یا هزینه تغییر تامین‌کننده بالا باشد، وابستگی شما به آن تامین‌کنندگان بیشتر می‌شود و این امکان را دارند که هزینه بیشتری از شما دریافت کنند.

توجه داشته باشید که :

چند تامین‌کننده بالقوه دارید؟ ایا محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهند منحصر به فرد است؟ هزینه تغییر تامین‌کننده برای شما چقدر است؟

قدرت ورود به صنعت :

اگر برای ورود به صنعتی پول و تلاش کمی لازم باشد و موانع کمتری وجود داشته باشد، رقبای تازه‌وارد می‌توانند به سرعت وارد بازار شما بشوند و موقعیت کسب و کارتان را تضعیف کنند.

آیا برای رقبایتان آسان است که در صنعت شما ورود پیدا کنند و جای شما را بگیرند؟

تهدید محصولات جایگزین :

آیا محصول و یا خدمت شما همه جا یافت می‌شود؟ اگر هیچ جایگزینی وجود نداشته باشد شما قدرت بیشتری برای دریافت اجرت بالاتر خواهید داشت.

برعکس اگر جایگزینی در دسترس باشد، مشتریان می‌توانند از رقیب شما خرید کند. همیشه محصول مزیت رقابتی شما را نشان نمی‌دهد ممکن است نوع ارائه محصول یا نحوه ارتباط و کلام شما متفاوت باشد و این خود مزیت بوده و رقبایتان از آن غافل باشند.

آیا خریداران به راحتی می‌توانند محصول یا خدمت شما را جایگزین کنند ؟

قدرت بازار مشتریان :

تعداد و قدرت خرید مشتریان نیز اهمیت بسیاری دارد. اگر تعداد آنها کمتر از تعداد عرضه‌کنندگان باشد به این معنی بوده که مشتریان به راحتی به رقبای جدید روی می‌آورند و بر روی قیمت‌ها تاثیر بگذارند.

تخمین بزنید تعداد مشتریان شما چقدر است؟ آیا آنها قدرت زیادی دارند و می‌توانند شرایط را به شما تحمیل کنند؟ آیا جایگزین کردن شما از سوی مشتری، برایش هزینه دارد؟

با استفاده از این تحلیل میتوانید استراتژی‌های خود را تعیین کنید، سودآوری خود را افزایش دهید، نقاط قوت و ضعفتان را بشناسید و از رقبا جلوتر بمانید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا