لزوم بازنگری در سامانه جامع تجارت

لزوم بازنگری در سامانه جامع تجارت

اعضای اتحادیه صنف طلا و جواهر با توجه به تجربه تلخی که از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده دارد بر ضرورت بازنگری در قانون سامانه جامع تجارت متفق القول تاکید دارد.

پروانه کاوسی(خبرنگار)

1401/08/30 | 00:08

نظری ثبت نشده

لزوم بازنگری در سامانه جامع تجارت

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ بذرافشان افزود :صنف طلا و جواهر با توجه به آسیب و مشکلاتی که اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده طی  12 سال این صنف را دچار کرد. متفق القول اعتقاد دارد که اجرای تبصره (4) الحاقي ماده (18) قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز دررابطه با الزام ثبت نام در سامانه جامع تجارت نیازمند بازنگری و تجدید نظر است

بذر افشان خاطر نشان کرد: در این راستا در جلسات متعدد با وزارت صمت، اداره قاچاق کالا و پلیس امنیت و واجا و با توجه به شرایط صنفی و آسیب پذیر بودن صنف طلا و جواهر با قدرت از موضع صنف دفاع کرده ایم.

وی ادامه داد: قرار بود اجرای این قانون از 26 مهرماه در رسته سکه فروشی شروع بشود که با توجه به شرایط فراهم نبودن زیر ساخت های لازم برای اجرایی شدن و نبود اطلاعات کافی در مورد این قانون، با نامه نگاری هایی که اتحادیه طلا انجام داد اجرای آن به زمان دیگری موکول شد.

تجربه تلخ یک قانون تحمیلی و تعطیلی 40 درصد از واحدهای صنف طلا و جواهر

بذرافشان تصریح کرد: با توجه به اینکه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده  بدون نظر کارشناسی صنف طلا و جواهر به این صنف تحمیل شد و خاطره تلخ تعطیلی 30 تا 40 درصد از واحدهای تولیدی صنف را رقم زد لذا اتحادیه طلا و جواهر با نامه نگاری هایی با  فراکسیون اقتصادی مجلس، اتاق اصناف ایران ، اتاق اصناف تهران، وزارت صمت، پلیس امنیت و ارگان های مختلف که در رابطه با اجرای این قانون فعالیت می کنند.  نظرات و پیشنهادات خود را مبنی بر لزوم فراهم شدن شرایط لازم و ارائه آموزش ها و اطلاعات کافی و متقاعد شدن صنف ارائه داده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر در مورد چگونگی نحوه اجرای سامانه جامع تجارت هیچ گونه فرهنگ سازی و همایش  آموزشی وارائه اطلاعاتی از طرف  و وزارت صمت، اداره مبارزه با  قاچاق کالا، ویا مجریان انجام نشده است.

وی بر لزوم برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری همایش ها وبینارهای آموزشی در مورد اصل قانون و نحوه اجرای آن تاکید کرد و بیان داشت: در حال حاضر 20 تا 30 صنف طلا و جواهر هنوز به صورت سنتی فعالیت می کنند و در مورد اصل قانون و سامانه جامع تجارت اطلاعاتی ندارند.

بذر افشان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه چرخه تولید و توزیع طلا فرایند خاصی دارد و 20 رسته درذیل این صنعت فعالیت می کنند متاسفانه  برنامه ریزی های لازم متناسب با شرایط خاص صنف در سامانه جامع تجارت انجام نشده است.

لزوم بازنگری در سامانه جامع تجارت

امنیت سامانه جامع تجارت؛ دغدغه صنف طلا و جواهر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: امنیت سامانه جامع تجارت یکی از دغدغه هایی که است که برای صنف طلا و جواهر مهم است.

با توجه به هک شدن سامانه های مختلف  که امروزه  انجام می شود، ضروری است طراحان و برنامه ریزان سامانه و افرادی که در رابطه با اجرای این قانون فعالیت می کنند .

اطلاعات لازم را در این زمینه در ا ختیار صنف قرار دهند تا اعضای صنف در مورد امنیت داشتن سامانه اطمینان خاطر پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای اینکه اجرای این قانون به صنف آسیب نزند ضروری بود که  با متولیان و افراد با تجربه صنف  طلا و جواهر مشورت می شد. ولی متاسفانه فقط سامانه ای طراحی شده که فقط بر اجرایی شدن آن تاکید می شود بیان داشت: اجرایی شدن این قانون مستلزم برگزاری همایش و فرهنگ سازی و دادن اطلاعات کامل و متقاعد کردن صنف طلا و جواهر در مورد اصل قانون و نحوه اجرا آن است.

البته با توجه به اعلام مخالف صنف طلا و جواهر مقرر شده است توسط مجریان سامانه تجارت، آموزش های لازم به اعضای صنف داده شود و اتحادیه شرایط برگزاری همایش های آموزشی را برای اعضای صنف فراهم کند.

عدم استقبال  80 درصد واحدهای صنفی طلا و جواهر از سامانه جامع تجارت

وی اذعان داشت: بر اساس جلسات میدانی برگزار شده و نظرات همکاران ممکن است 80 درصد واحد های صنفی سامانه جامع را قبول نداشته باشند و اجرا نکنند  که این موضوع نیز ممکن است به  تعطیلی واحد ها منجر شود و این تعطیلی واحدها صنف را در آینده دچار مشکل می کند

بذر افشان تصریح کرد: برای جلوگیری از مشکلات و  فرار سرمایه ها و به منظور ارتقاء صنف طلا و جواهر  باید یک نگاه کامل، جامع و دقیق و کارشناسی به جرایی شدن قانون سامانه جامع تجارت داشت.

حذف طلا از تسهیل در اعطای اینماد ، بدون اطلاع اتحادیه!

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

سامانه جامع تجارت

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران

نادر بذرافشان

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت