واردات طلای چین همچنان نزولی

واردات طلای چین همچنان نزولی

واردات طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه اکتبر تقریباً به نصف رسید.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1401/09/08 | 00:09

نظری ثبت نشده

واردات طلای چین همچنان نزولی

داده های اداره آمار و سرشماری هنگ‌کنگ در روز دوشنبه (۲۸ نوامبر) نشان داد که واردات خالص طلای چین در ماه اکتبر از طریق هنگ‌کنگ نسبت به ماه قبل ۴۵ درصد کاهش یافته و این کاهش تا حدودی به دلیل محدودیت‌های کرونایی چین بوده است.

به گزارش گلدنیوز ،داده‌ها نشان می‌دهد که واردات خالص به بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلای جهان در ماه اکتبر به ۱۸.۶۶۴ تن رسید، در حالی که این آمار در سپتامبر ۳۳.۸۹۶ تن بود. کل واردات طلا از طریق هنگ‌کنگ نزدیک به ۴۳ درصد کاهش یافت و به ۲۱.۳۱ تن رسید.

داده‌های هنگ‌کنگ ممکن است تصویر کاملی از خریدهای چینی ارائه نکند زیرا طلا از طریق شانگهای و پکن نیز وارد می‌شود. چین معمولا بیشتر شمش‌های خود را از استرالیا، آفریقای جنوبی و سوئیس وارد می‌کند.

واردات خالص در سپتامبر ۵۰ درصد کاهش یافت که بخشی از آن به دلیل مشکلات لجستیکی ناشی از محدودیت‌های گسترده کووید بود. دلالان چینی تا ماه اکتبر، طلا را با قیمت‌های بین ۲۳ تا ۴۵ دلار در هر اونس نسبت به قیمت‌های جهانی درعرضه کمتر فروختند.

بر اساس گزارش رویترز، رونا اوکانل، تحلیلگر اقتصادی گفت: تجارت طلا به چین در ماه اکتبر تنها ۷ درصد از کل ۱۰ ماهه بود که نشان‌دهنده رکود در بازار به دلیل افزایش محدودیت‌هاست. در همین حال، داده‌های گمرک نشان داد که سوئیس در ماه اکتبر ۴۳.۷ تن طلا به چین صادر کرده که نسبت به ۴۴ تن در سپتامبر کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

رکود وادرات طلای چین

بحران اِوِرگرند به سود طلای چین

منبع :ایسنا

انتهای پیام

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

طلای چین

واردات طلای چین

تجارت طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت