ساماندهی واحدهای تولیدی فعال در منطقه سنگلج و درخونگاه

ساماندهی واحدهای تولیدی فعال در منطقه سنگلج و درخونگاه

در حال حاضر بيش از ۸۰۰ کارگاه توليدي در منطقه سنگلج و درخونگاه توسط اعضاي توليدکننده اين اتحاديه فعال بوده و به طور میانگین  4 تا 5 هزار کارگر در اين کارگاه های تولیدی مشغول به کار هستند.

پروانه کاوسی(خبرنگار)

1401/09/09 | 00:09

نظری ثبت نشده

ساماندهی واحدهای تولیدی فعال در منطقه سنگلج و درخونگاه

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ نادر بذر افشان گفت: در حال حاضر بيش از ۸۰۰ کارگاه توليدي در منطقه سنگلج و درخونگاه توسط اعضاي توليدکننده اين اتحاديه فعال بوده و به طور میانگین  4 تا 5 هزار کارگر در اين کارگاه های تولیدی مشغول به کار هستند که اگر لحاظ معیشتی این کارگران دچار  آسیب شوند جامعه به خطر می افتد.

بذر افشان تصریح کرد:  متاسفانه به دليل اينکه این منطقه و محل قرارگيري کارگاه های تولید طلا و جواهر  در مکان هاي مسکوني است باعث شده که  شهرداري به دليل ايجاد آلاينده ها از فعاليت اين کارگاه ها  جلوگيري و فشار برای تعطیلی این واحدها داشته باشد که اعضای هیئت مدیره جدید اتحادیه طلا و جواهر در تلاش است که ساماندهی این واحد ها را با جدیت پیگیری کند.

ساماندهی واحد ها و ایجاد شهرک صنفي طلا و جواهر

وی خاطر نشان کرد: کار ساماندهی این واحد ها و ایجاد شهرک صنفي طلا و جواهر  از 6 سال پیش شروع شده بود و با توجه به رکود اقتصادی و کرونا به تعویق افتاد که اکنون به دلیل  شکایت و اعتراض بر فعالیت این واحد ها در راستای تسهیل ساماندهی این  واحد ها اعضای هیات مدیره با افرادی که در این رسته فعالیت می کند جلساتی برگزار و به این جمع بندی رسیدند که ساماندهی این واحد ها ضروری است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه تعداد زیادی از این واحد ها درقبل از انقلاب در منطقه خونگاه فعالیت داشته و برخی تولید کنندگان نیز دارای سابقه دیرینه هستند گفت:‌ 40 تا 50 درصد کارگاه ها واحد های استیجاری هستند.

بذر افشان ادامه داد: در هیات مدیره قبلی 3 تا 4 زمین جهت ساماندهی این واحدها و ایجاد  شهرک طلا و محلی برای برگزاری نمایشگاه ها تخصصی دیده شد و زیرساخت های لازم مانند هتل، شهرک طلا و بحث های ایمنی ، امنیتی و محیط زیستی  و بسیاری از آیتم هایی که باید رعایت شود مد نظر قرار گرفت.

ساماندهی واحدهای تولیدی فعال در منطقه سنگلج و درخونگاه

علت تعویق پروژه

وی اذعان داشت: با توجه به مشکلاتی که در سرمایه گذاری این پروژه پیش آمد و با توجه به رایزنی هایی که با بانک ها و برخی سرمایه گذاران انجام شد  و با جریان انتخابات هیات مدیره طلا و جواهر موضوع ساماندهی به هیئت مدیره بعدی افتاد.

بذر افشان خاطر نشان کرد: با برگزاری انتخابات، اعضای هیات مدیره جدید نیز جلسات زیادی را در راین راستا با شهرداری و استانداری برگزار کرده و با توجه به شکایت 131 نفر معترض در این منطقه و با فشارهایی که از طرف شهرداری وجود دارد، مصوب شد تیمی (4 نفره) از اعضای هیات مدیره در رابطه با شناسایی، خرید و ارایه اطلاعات در مورد زمین های موجود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ‌در جمع بندی جلسات نظر بر این شد که پس از فرایند شناسایی زمین ، ساماندهی 800 واحد فعلی انجام شود و چون ممکن است تعداد واحدها در آینده اضافه شود 20 درصد ظرفیت بیشتر برای آینده پیش بینی شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در این راستا نیز با کمک هیات مدیره و تولید کنندگان و افراد خبره جلسات متعددی برای آغاز این کار در ماه های آینده انجام شود.

اخبار مرتبط :

احداث شهرک تخصصی طلاوجواهر تهران به کجا رسید؟!

لزوم بازنگری در سامانه جامع تجارت

کارگروه تخصصی-ملی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران تشکیل شد

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران

شهرک صنفي طلا و جواهر

نادر بذر افشان

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت