صعود و سقوط طلا؟

صعود و سقوط طلا؟

قیمت طلا امروز(چهارشنبه) به کمک کاهش ارزش دلار افزایش یافت و سرمایه‌گذاران بر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو برای مسیر سیاست پولی بانک مرکزی ایالات‌متحده تمرکز کردند.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1401/09/09 | 00:09

نظری ثبت نشده

صعود و سقوط طلا؟

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ صبح به وقت شرقی با ۵.۲ درصد صعود یافت و به ۱۷۵۵ دلار رسید و قیمت هر اونس طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به ۱۷۵۶ دلار رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و شمش را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد. سخنرانی پاول در مؤسسه بروکینگز برای هر گونه سرنخ جدید در مورد برنامه‌های بانک مرکزی ایالات‌متحده برای افزایش نرخ بهره در سال آینده ارزیابی خواهد شد. گزارش اشتغال ملی نیز مورد توجه سرمایه‌گذاران است.

صعود و سقوط طلا؟

ادوارد میر، تحلیلگر شرکت ED&F Man Capital Markets گفت که سخنرانی پاول تمرکز اصلی بازار است. اگر پاول موضع تهاجمی داشته باشد، دلار تقویت می‌شود و طلا پایین‌تر می‌رود و احتمالاً به سطح ۱۷۴۵ دلار باز می‌گردد و در غیر آن، ممکن است طلا تا سطح ۱۷۸۰ دلار افزایش یابد.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ‌های بهره بالا وضعیت سنتی طلا را به‌عنوان پوششی در برابر تورم فزاینده و سایر عدم قطعیت‌ها در سال جاری حفظ کرده است زیرا آنها به هزینه‌های فرصت بالاتر برای نگهداری دارایی‌های غیر بازده تبدیل می‌شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱.۲۵ دلار رسید. پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۰۰۴ دلار و ۷۵ سنت و پالادیوم با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۸۵۶ دلار و ۱۷ سنت رسید.

منبع:ایسنا

بخوانید:

آینده طلا /موج‌سواری در بازار طلا!

غرفه های نمایشگاه جواهرات ملبورن ماه ها زودتر رزرو شد

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

برتر

نرخ بهره

صعود طلا

فلزات ارزشمند

اونس بهره

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت