حباب 3 میلیونی سکه در پاییز سرد

حباب 3 میلیونی سکه در پاییز سرد

معامله‌گران فنی بازار تاکید می‌کردند که چارت‌ها می‌گویند در بازار سکه و طلای آبشده و دلار هرات شاهد وضعیت اشباع خرید هستیم، و اشباع خرید در تحلیل تکنیکال یعنی بعد از آن ریزش داریم. ضمن اینکه حباب سکه هم به بالای 3 میلیون تومان رسیده که سابقه نداشته است.

امیر کشانی(سردبیر)

1401/09/22 | 00:09

نظری ثبت نشده

حباب 3 میلیونی سکه در پاییز سرد

دیروز با نزدیک شدن قیمت دلار به مرز ۳۸ هزار تومان، قیمت سکه در آستانه ورود به کانال ۱۹ میلیون تومان قرار گرفت. قیمت سکه طرح جدید با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی تا ۱۸ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان صعود کرد اما دوباره به کانال 18 میلیون 500 هزار تومان بازگشت.

حباب قیمت سکه دیروز به ۳ میلیون تومان (معادل ۱۶ درصد قیمت سکه) افزایش یافت. به عبارت دیگر سکه ۳ میلیون تومان بیش از آنچه طبق تعاریف مرسوم «ارزش ذاتی» آن یا همان ارزش طلای به کار رفته در آن شناخته می‌شود، قیمت می‌خورد.

امروز سه شنبه نیز در بازار تهران قیمت سکه در نیمه کانال 18 میلیون تومان در حال خریدوفروش می باشد.

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) از عوامل عمده یا به عبارتی موثرترین عاملی که بر قیمت فلز زرد تاثیرگذار است نرخ دلار آزاد است که این روزها محرک صعودی قوی برای سکه به حساب می‌آید.

سکه امامی روز گذشته با شکست سطوح مقاومت یکی پس از دیگری در اوج قیمت تاریخی خود که تاکنون تجربه نکرده بود قرار گرفت.
‌بسیاری از فعالان بازار نرخ‌هایی که در روز دوشنبه رد و بدل می‌شد را هنوز باور نمی‌کردند و وقتی کسی نرخ را اعلام می‌کرد، به شوخی بهم می‌گفتند که انگار جلوی دوربین مخفی هستیم!

محرک های قیمتی سکه

 به گزارش دنیای اقتصاد ، شاخص بازدهی سکه طلا از ابتدای آذر تا روز دوشنبه بیست‌ویکم به رقم ۵۵/ ۱۲ درصد رسید. به عقیده بسیاری از کارشناسان اقتصادی بازار تهران رشد ۱۲درصدی نرخ در بازه زمانی ۲۱ روز اخیر، سیگنال قابل توجهی به معامله‌گران جهت ورود به این بازار است.

از سوی دیگر کم‌رنگ شدن احتمال رفع تحریم‌های اقتصادی نیز موجب افزایش سطح انتظارات تورمی در جامعه شده که در نتیجه این انتظارات، افراد با هدف در امان نگه داشتن ارزش دارایی‌های خود در برابر موج تورمی اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار‌هایی مانند سکه و ارز می‌کنند.

به عقیده تحلیلگران موارد ذکر شده تنها دلایل افزایش نرخ سکه نبوده و عوامل اقتصادی مانند رشد نرخ تورم و پایه پولی کشور را نیز می‌توان به عنوان دیگر فشار‌های افزایشی موجود در بازار دانست.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

برتر

قیمت سکه

قیمت طلا

تحلیل بازار

قیمت دلار

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت