دلار در گرداب واکنش های سیاسی؛ تحلیل گلدنیوز

دلار در گرداب واکنش های سیاسی؛ تحلیل گلدنیوز

در تحلیل هفته گذشته عرض شد که "  پیش بینی رفتار قیمت دلار در هفته آینده مشکل است چرا که ... دلار به سطوحی رسیده که افزایش بیشتر آن امکان بروز واکنشهای سیاسی را افزایش داده

دکتر سارا علیاری(کارشناس)

1401/10/10 | 00:10

نظری ثبت نشده

دلار در گرداب واکنش های سیاسی؛ تحلیل گلدنیوز

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)،در تحلیل هفته گذشته عرض شد که "  پیش بینی رفتار قیمت دلار در هفته آینده مشکل است چرا که ... دلار به سطوحی رسیده که افزایش بیشتر آن امکان بروز واکنش های سیاسی را افزایش داده ... و در چنین شرایطی چارت دلار از مدار اقتصادی خارج شده و برای بررسی رفتار آن باید به واکنش دولت و سیاستهای انتخابی ش چشم دوخت "  واکنش سیاسی دولت استعفای رییس کل بانک مرکزی ایران بود .

در دفعات گذشته تغییر رییس کل بانک مرکزی به اصلاح عمیق قیمت دلار انجامیده   اما  شرایط امروز بسیار سخت تر از دفعات گذشته است .

در دفعات گذشته تقاضای مهاجرت ، خرید خانگی و فشار نقدینگی به میزان امروز نبود و شمشیر داموکلس* مکانیسم ماشه نیز  بالای سر قیمت دلار نبود اما به هر حال دولت برای موثر نشان دادن تغییر و تحولات مجبور به ارزپاشی است ضمن اینکه بطور سنتی در آذر ماه به دلیل نزدیکی به پایان سال میلادی شاهد افزایش تقاضای دلاری شرکتها بوده ایم و از امروز این تقاضا فروکش خواهد کرد .

سیاست های ارزی و اتفاقات مهم بازار طلا

بررسی نمودار روزانه قیمت نشان می دهد که در صورتی که دولت مصمم به کاهش قیمت دلار باشد کف کانال صعودی 4 ماهه اخیر در 39700 نخستین هدف پیش رو خواهد بود .

* عبارت مصطلح «شمشیر داموکلس» از این داستان اساطیری گرفته شده که مقصود از آن در مباحث معمولی سیاسی و اجتماعی عبارت است از یک خطر حادّ، یک تهدید دائمی که همیشه موجود است و هر حرکت و واکنشی را دچار مخاطره می‌کند.

در این باره بیشتر بخوانید:

فرصت سفته بازان درصندوق های بورسی!؛ تحلیل گلدنیوز

رفتار سکه در هفته گذشته؛ تحلیل گلدنیوز

انتهای پیام/

برترین مطالب

لیست قیمت