پایان تاخت و تاز سکه!؛تحلیل گلدنیوز

پایان تاخت و تاز سکه!؛تحلیل گلدنیوز

در هفته گذشته قیمت سکه همگام با دلار شاهد ریزش سنگینی بود .

دکتر سارا علیاری(کارشناس)

1401/10/14 | 00:10

نظری ثبت نشده

پایان تاخت و تاز سکه!؛تحلیل گلدنیوز

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)،در تحلیل هفته گذشته عرض شد که " بر اساس چارت پیوست مقاومت بعدی سکه در نقطه همپوشانی لبه های موازی هر دو کانال بلند مدت و میان مدت در نقطه 22 ملیون تومان قرار دارد "  سکه با جهش قیمت خودش را به این مقاومت رساند و با واکنش به آن ریزش سنگینی را آغاز کرد و به افزایش خود پایان داد.

در پی رشد افسارگسیخته دلار ، رییس کل بانک مرکزی استعفا کرد و همین استعفا التهاب موجود در بازارهای دلار و سکه را فرو نشاند .

تزریق سنگین در بازار سکه در روز شنبه هم مزید بر علت شد و موجبات ریزش بزرگ قیمت را فراهم کرد . اکنون خریداران از خرید دست شسته اند و به دنبال ارزیابی برنامه ها و اقدامات رییس جدید هستند .

با مراجعه به چارت های قیمت می بینیم که بر روی نمودار های کوتاه مدت ( روزانه ) و میان مدت ( هفتگی ) شرایط کاملا نزولی ست و در چنین شرایطی باید به دنبال کف های احتمالی بود . 

به نظر می رسد که نخستین سطح حمایتی در 18850 قرار دارد .

پایان تاخت و تاز سکه!؛تحلیل گلدنیوز

 اساسا محدوده میان 18300 تا 18850 محدوده حمایتی بسیار قدرتمندی ست ولی در صورت شکست آن ، سطح حمایتی بعدی سطح   16500 است  که همان تراز معروف سقف تاریخی شکسته شده قبلی می باشد .

در صورت چنین بازگشتی برای قیمت سکه ،  شاید سال بعد از این حرکت به پولبک ( بازگشت ) قیمت به سقف تاریخی شکسته شده یاد شود که رویداد تکنیکی مهمی ست.

در این باره بیشتر بخوانید:

اوج طلای جهانی

پیام روسی به بازار دلار در ایران

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

برتر

سکه

قیمت بازار

مقاومت سکه

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت