۶۰۰ کیلو طلا در خراسان جنوبی

۶۰۰ کیلو طلا در خراسان جنوبی

سه واحد بهره برداری طلا در خراسان جنوبی داریم که ۶۰۰ کیلو طلا در سال تولید می‌کنند

طیبه شهبازی(نویسنده)

1401/11/18 | 00:11

نظری ثبت نشده

۶۰۰ کیلو طلا در خراسان جنوبی

به گزارش گلدنیوز، حامد حسن نژاد اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کارخانه‌های محدود ما از نظر تکنولوژی و یا مواد اولیه به خارج وابسته بودند در حالی که امروزه حتی کارخانه‌های خراسان جنوبی خودکفا هستند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان‌کرد: یک نمونه از این خودکفایی را می‌توان در ماشین آلات صنعت غذایی و ماشین آلات مرتبط با صنعت آب و برق و ماشین‌های فرآوری مواد معدنی مشاهده کرد.

حسن نژاد گفت: این در حالی است که در ۴۴ گذشته با مسائلی چون نوسانات ارزی، تحریم اقتصادی و … رو به رو هستیم.

وی با تأکید بر اینکه همین شرایط خراسان جنوبی نیز حاکم است، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در جنوب خراسان تنها دو واحد صنعتی فعال بوده است در حالی که امروز ۵۲۳ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۱۳ هزار نفر داریم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: قبل از انقلاب اسلامی ۱۴ واحد معدنی در جنوب خراسان فعال بوده است در حالی که امروزه ۷۲۴ واحد معدنی با ۲۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در خراسان جنوبی فعال است.

بیشتر بخوانید:

معدن طلای زرکوه قروه ظرفیتی برای رشد اقتصادی

معدن طلای قلقله کلید توسعه سقز

تبدیل معدن طلا به آزمایشگاه مطالعه ماده تاریک در عمق یک کیلومتری

توریسم معدنی /معدن طلا ، جایی برای گشت و گذار و خوش گذرانی!



حسن نژاد اظهار کرد: در حوزه تجارت نیز شرایط در خراسان‌جنوبی به همین گونه است و در حال حاضر ۱۶۰ کارت بازرگانی، هزار و۲۰۰ کارت پیله‌وری و ۵۴ هزار کارت مبادلات مرزی در استان داریم.

وی با اشاره به افزایش میل به سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی طی سال‌های اخیر ادامه داد: همچنین اکنون در استان سه واحد بهره برداری طلا داریم که ۶۰۰ کیلو طلا در سال تولید می‌کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه با اکتشافات جدید این میزان در سال آینده به دو برابر خواهد رسید، افزود: سرمایه گذاری‌هایی که در سال گذشته در استان انجام شده به اندازه دو برابر کل سرمایه گذاری‌هایی است که تاکنون در استان انجام شده است.

حسن نژاد بیان کرد: خراسان جنوبی در حال حاضر قطب تولید زغال سنگ و کنسانتره زغال سنگ است که یک افتخار محسوب می‌شود.

وی ادامه‌داد: امیدواریم با تکمیل زیرساخت‌ها در حوزه صنعت و معدن در خراسان جنوبی بتوانیم این میزان سرمایه گذاری در کشور را افزایش دهیم.

سرپرست سازمان صمت این استان گفت: البته در کنار ضعف‌های موجود، مواردی چون معافیت‌های مالیاتی را در شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی داریم که جذابیتی برای سرمایه گذاری در استان است.

حسن نژاد با اشاره به اینکه ۱۸ هزار نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اشتغال دارند، بیان کرد: ۳۸ هزار واحد صنفی نیز در خراسان جنوبی فعال است که بخش عمده‌ای از اشتغال استان را شامل می‌شود.

وی یادآور شد: اصناف این استان چه در زمان اغتشاشات، چه در زمان کرونا و چه اکنون در بحث مدیریت مصرف سوخت همکاری‌های بسیار خوبی داشتند.

منبع: معدن نیوز

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

طلا

برتر

معدن طلا

طلای خراسان جنوبی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت