شهرک تخصصي طلاوجواهر نیازمند همگرایی تشکل ها

شهرک تخصصي طلاوجواهر نیازمند همگرایی تشکل ها

گزارش تفصیلی سومین دورهمی فعالان صنعت طلاوجواهر ایران (4) صحبت های سیدمحمود شربیانی نایب رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران و میرمحمد شربیانی رئیس اتحادیه طلاوجواهر تبریز

پروانه کاوسی(خبرنگار)

1401/12/09 | 00:12

نظری ثبت نشده

شهرک تخصصي طلاوجواهر نیازمند همگرایی تشکل ها

به گزارش گلدنیوز ، نایب رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران در سومین دورهمی فعالان صنعت طلاوجواهر گفت: برای به نتیجه رسیدن مذاکرات با دستگاه های دولتی جهت ساماندهی واحدهای تولیدی محله سنگلج نیازمند همگرایی بین اتحادیه تهران و دیگر تشکل های مرتبط با این موضوع هستیم.
سید محمود شربیانی افزود: ما حدود ۱۲ تشکل در تهران داریم که متاسفانه برخی از این تشکل ها در سال‌های گذشته مناسب عمل نکرده اند و به صنف آسیب زده اند. هر صنفی باید یک اتحادیه محوری داشته باشد که مابقی تشکل ها همچون بازوهای این محور عمل کنند تا جلوی موازی کاری ها گرفته شود.

ایشان ادامه داد: باتوجه به تعدد تشکل ها در صنف طلا خیلی از مواقع دستگاه های دولتی دچار سردرگمی میشوند. لذا نیازمند هم گرایی بین تشکل ها هستیم و اتحادیه تهران برنامه ای برای این موضوع دارد تا با محوریت اتحادیه طلاوجواهر تهران وحدت رویه ای بین تشکل های قانونی ایجاد شود.

سیدمحمود شربیانی نایب رئیس اتحادیه طلاوجواره تهران

جلسات کارگروه ملی طلاوجواهر باید مستمر باشد


نایب رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران در خصوص همگرایی بین اتحادیه های استانی در صنف طلاوجواهر گفت: در سال‌های گذشته اتحادیه ای با نام اتحادیه کشوری تشکیل شده بود که متاسفانه موفق نبود و بعد از چندسال تعطیل شد. وی افزود: اخیرا کارگروهی در اتاق اصناف ایران تشکیل شده است که اتحادیه های تاثیر گذار برای همگرایی بیشتر دور هم جمع شده اند.

شربیانی تاکیدکرد: تشکیل این کارگروه اتفاق خوبی است اما جلسات این کارگروه باید مستمر باشد تا بتواند تاثیرگذاری خود را داشته باشد. نکته دیگر اینکه باید جلسات این گارگروه در استان های مختلف که حتی عضو این کارگروه نیستند هم برگزار شود.

خبرهای خوبی در راه است

نایب رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران در خصوص مشکلات تولیدکنندگان محله سنگلج گفت: حدود 800 واحد تولیدی طلاوجواهر در این منطقه قرار دارند که تقریبا 3 سال است با شهرداری و اداره استاندارد دچار مشکل هستند.

شربیانی ادامه داد: برای رفع مشکل این واحدهای تولیدی و در نهایت ساماندهی این واحدها در یک شهرک تخصصی ، کارگروهی در اتحادیه تهران تشکیل شده است.

وی افزود: قدم های بسیار خوبی برداشته شده است و در آینده ای نزدیک خبرهای خوبی از این اتفاق منتشر خواهد شد.

شربیانی تاکید کرد: برای به نتیجه رسیدن این کار ( شهرک تخصصی طلاوجواهر تهران ) نیازمند همگرایی بین اتحادیه تهران با دیگر تشکل های مرتبط است. باید همه کمک کنند تا این اتفاق بزرگ در تهران بیفتد.

میر محمد پور اقدم شربیانی رئیس اتحادیه طلاوجواهر تبریز

موانع پیش رو برای اثرگذاری تشکل ها

میر محمد پور اقدم شربیانی ، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز نیز در ادامه این نشست مشکل اقتصاد ایران را اقتصاد نفتی و دولتی بودن دانست و بیان داشت: نفتی و دولتی بودن اقتصاد باعث می شود اقتصاد غیر شفاف و غیر رقابتی باشد و در این شرایط بهره وری کاهش پیدا میکند.

وی افزود: در حال حاضر که اتحادیه های صنفی  و اتاق ها نیز زیر مجموعه وزارت صمت هستند بایستی به عنوان محور اصلی تاثیر گذاری داشته باشند. اگر اتحادیه ها در چنین شرایطی توانسته باشند جایگاه بخش خصوص و اعضا خود را تقویت کنند می توانند مدعی اثر گذاری باشند.

شربیانی با اشاره به وجود دو مشکل درونی و بیرونی برای اثر گذاری اتحادیه ها تصریح کرد: در بخش درونی  از مهمترین اقداماتی که اتحادیه ها باید انجام دهند نمایندگی اعضاء ، توانمند سازی اعضاء ، آموزش اعضا و شبکه سازی و بازار سازی برای اعضاء است. به نظر بنده اتحادیه ها این وظایف را خوب انجام نداده اند.

وی اذعان داشت: در بخش دوم مشکلات بیرونی برمی گردد به دولت و نقش رگولاتوری که در دوره هایی بعد از انقلاب اتاق ها و اتحادیه ها قوت لازم را داشته اند ولی اثر گذاری لازم را نداشته اند. در این دوران تعامل با مجری قانون بوده است ؛ یعنی دولت در مواقعی رگولاتوری را قبول داشته ولی چون اتحادیه ها توانمند نبودند اثر گذار نبوده است.  

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز در شرایط کنونی باید حاکمیت به بخش خصوصی اعتماد کند و  بخش خصوصی هم منافع ملی را در نظر بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: امید می رود که ما حصل برگزاری این گردهمایی ها به سمتی برود که همه تشکل ها یک ید واحد شوند و یکصدا با محوریت اتحادیه ها نتایج خوبی برای صنف و صنعت طلا وجواهر کشور حاصل شود.

این گزارش ادامه دارد...

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

شهرک تخصصی طلا و جواهر

سومین دورهمی فعالان صنعت طلاوجواهر ایران

اتحادیه طلاوجواهر تبریز

سید محمود شربیانی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت