کشف جواهرات سلطنتی کامبوج در لندن

کشف جواهرات سلطنتی کامبوج در لندن

به گفته مقامات تیم تحقیقاتی، گنجینه ای از جواهرات تاج انگکوری به سرقت رفته کامبوج، طی دو سال گذشته در لندن کشف شده است.

حسین راشدی(مترجم)

1401/12/14 | 00:12

نظری ثبت نشده

کشف جواهرات سلطنتی کامبوج در لندن

گروه بین الملل پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)،به نقل از وبسایت جولری مگزین، این مجموعه شامل 77 قطعه جواهرات طلا و سنگ های قیمتی، از جمله تاج، طلسم، کمربند و گوشواره بود. یکی از موارد مورد توجه یک کاسه طلای مستحکم بود که گمان می رود مربوط به قرن یازدهم باشد.

این اقلام در تحقیقات در مورد قاچاقچی عتیقه بریتانیایی، داگلاس لچفورد کشف شد.

لچفورد که کارشناس و فروشنده مشهور آثار باستانی کامبوج و هند بود، در سال 2020 در حالی که در انتظار محاکمه در ایالات متحده به دلیل اتهامات مربوط به قاچاق بود، درگذشت.

برد گوردون، رئیس تیم تحقیقاتی کامبوج به بی بی سی گفت که وقتی برای اولین بار جواهرات را دید احساساتی شد.

او ادامه داد: «نماینده خانواده لچفورد با اتومبیل مرا به مکانی نامعلوم برد. خودرویی با چهار جعبه داخل آن در پارکینگ بود. احساس کردم میخواهم گریه کنم. فکر کردم - وای تاج جواهرات تمدن باستانی کامبوج در چهار جعبه بسته بندی عقب ماشین است.»

بر اساس گزارشی از ABC، کارشناسان بر این باورند که بسیاری از اقلام به دست آمده در طول دوره های جنگ، از جمله در دهه 1970 زمانی که این کشور تحت حاکمیت خمرهای سرخ بود، غارت شده است.

فوورنگ ساکونا، وزیر فرهنگ و هنرهای زیبای کامبوج، گفت: «بازگرداندن این گنجینه‌های ملی، عصر جدیدی از درک و دانش درباره امپراتوری آنگکوری و اهمیت آن برای جهان باز می‌کند.»

او افزود: «ما چنین بازگشت‌هایی (از آثار تمدنی) را اقدامی شریف می‌دانیم که نه تنها نشان‌دهنده کمک‌های مهم به فرهنگ یک ملت است، بلکه به آشتی و التیام مردم کامبوج کمک می‌کند که دهه‌ها جنگ داخلی را پشت سر گذاشتند و به شدت از تراژدی نسل کشی خمرهای سرخ رنج بردند.»

به گزارش ویکیپدیا، خِمِرهای سُرخ نام گروهی با تفکرات و ایدئولوژی مائویستی بود که از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹ بر کشور کامبوج حکومت می‌کرد. این حکومت برآمده از حزب کمونیست کامبوج بود و روش حکومتی آنها به گونه‌ای بود که در این سال‌ها منجر به نسل‌کشی و قتل‌عام ۱٫۷ میلیون نفر شد که ۲۱ درصد کل جمعیت کامبوج را شامل می‌شد. رژیم خِمِرهای سُرخ با حمله ارتش ویتنام سقوط کرد.

این مجموعه به پنوم پن، پایتخت کامبوج بازگردانده شده و قرار است در موزه ملی این کشور به نمایش گذاشته شود.

بیشتر بخوانید:

جواهرات سلطنتی ربوده شده،پیدا شد

منبع:

https://www.jewellermagazine.com/Article/12139/Stolen-Cambodian-royal-jewellery-discovered-in-London

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

جواهرات

جواهرات سلطنتی

کامبوج

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت