مصنوعات و سنگ های قیمتی سنددار می شوند

مصنوعات و سنگ های قیمتی سنددار می شوند

مدیر کل صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت عنوان کرد: تفاهم نامه ای با اداره ثبت اسناد امضاء شده و به دنبال آن هستیم که مصنوعات و سنگ های گرانبها را با نظر کارشناسان سند دار کنیم.

پروانه کاوسی(خبرنگار)

1401/12/14 | 00:12

نظری ثبت نشده

مصنوعات و سنگ های قیمتی سنددار می شوند

مدیر کل صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت عنوان کرد: تفاهم نامه ای با اداره ثبت اسناد امضاء شده و به دنبال آن هستیم که مصنوعات و سنگ های قیمتی را با نظر کارشناسان سند دار کنیم. ایشان همچنیم خبر از راه‌اندازی شهرک های صنعتی طلا و جواهر در برخی از استان‌ ها داد و گفت: این موضوع به نتایج خوبی رسیده است و این قول را می‌دهیم که در آینده نزدیک این شهرک ها ساماندهی و راه اندازی شوند.

راه‌اندازی شهرک صنعتی طلا و جواهر تهران در آینده ای نزدیک

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا( گلدنیوز )؛ محمدرضا زارع ، مدیر کل صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت در سومین دورهمی فعالان صنعت طلا و جواهر گفت: دفتر صنایع خلاق و وزرشی وزارت صمت با هماهنگی اتحادیه طلا و جواهر در استان ها ، موضوع راه اندازی شهرک های طلا و جواهر را که چندین سال است به نتیجه نرسیده در دستور کار دارد و اقدامات خوبی در این راستا در استان ها انجام شده است.

وی افزود: راه اندازی شهرک طلا و جواهر در استان تهران دارای  مشکلاتی بود که  اقدامات خوبی هم برای رفع این مشکلات و راه اندازی شهرک طلا در تهران انجام شده است.

مصنوعات و سنگ های قیمتی سند دار می شوند

وی در ادامه اظهار داشت: در دفتر صنایع خلاق و ورزشی ، موضوع شناسنامه‌دار کردن مصنوعات ، محصولات فلزات و سنگ‌های قیمتی در دست اجرا است و در این راستا تفاهم نامه ای با اداره ثبت اسناد امضاء شده و به دنبال آن هستیم که مصنوعات و سنگ های گرانبها را با نظر کارشناسان سند دار کنیم.  

زارع با بیان اینکه دفتر صنایع خلاق و وزرشی وزارت صمت از ابتدای سال با هدف سرو سامان دادن به صنایعی مانند طلا و جواهر و اسباب بازی و... که به صورت غیر متمرکز در ادارات وزارت صنعت، معدن تجارت حضور داشتند در چارت وزارتخانه ایجاد شد گفت: در این مدت فعالیت های خوبی در زمینه واردات مواد اولیه ، تجهیزات و تسهیل صادرات مصنوعات طلا و جواهر  با هماهنگی و نظر متخصصان امر انجام شده است.

منتظری مدیر کل دفتر برنامه ریزی و پایش سازمان توسعه تجارت
محسن منتظری 
مدیر کل صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت
محمدرضا زارع

توسعه صنعت طلا نیازمند انتقال از بخش کارگاهی به صنعتی

دکتر محسن منتظری مدیر کل دفتر برنامه ریزی و پایش سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: برای توسعه صنعت طلا و جواهر انتقال از  بخشی کارگاهی به صنعتی ضرورت است و تا این مهم محقق نشود، توفیقی در صنعت طلا و جواهر حاصل نمی شود و در این راستا  با ایجاد شهرک های صنعتی طلا و جواهر این انتقال انجام می شود.

وی افزود: برند سازی  نیز از مهمترین اقدامات برای توسعه صنعت طلا و جواهر است که متاسفانه در صنعت طلا و جواهر کشور برند شناخته شده ای از ایران وجود ندارد و در حوزه برند سازی کار اساسی انجام نشده و بیشتر به کیفیت تولید پرداخته شده است.

منتظری با بیان اینکه کشور ترکیه در صنعت طلا و جواهر نسبت به ایران در جایگاه عقب تری قرار داشت ولی با اقدامات و ابتکاراتی که انجام دادند توانستند به یکی از برترین کشورهای صادر کننده طلا و جواهر دنیا تبدیل شوند.

ضرورت ارائه برنامه راهبردی صادرات طلا و جواهر

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و پایش سازمان توسعه تجارت بر ضرورت ارائه برنامه راهبردی 3 تا 5 ساله صادرات طلا و جواهر تاکید کرد و گفت:  دفتر برنامه ریزی و پایش سازمان توسعه و تجارت  آمادگی دارد این برنامه راهبردی را در کارگروه توسعه صادرات مصوب و هدف گذاری کند.

وی تصریح کرد: به دلیل اهمیت طلا و جواهر اولین جلسه شورای عالی صادرات غیر نفتی کشور به بررسی مشکلات صادرات  طلا و جواهر اختصاص داشت و نتایج و مصوبات جلسه به دستگاه ها ابلاغ شده است تا مشکلات این حوزه مرتفع شود  که در این راستا انتظار می رود که اتحادیه های طلا و جواهر نتایج الزامات تعیین شده در این جلسه را پیگیری کنند.  

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

پیشنهاد ویژه

شهرک تخصصی طلا و جواهر

دفتر صنایع خلاق

سومین دورهمی فعالان صنعت طلاوجواهر ایران

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت