طلای جهانی تحت تاثیر بزرگترین ورشکستگی بانکی

طلای جهانی تحت تاثیر بزرگترین ورشکستگی بانکی

بر اساس جدیدترین نطرسنجی هفتگی کیتکو نیوز، بزرگترین ورشکستگی بانکی تاریخ از سال 2008 میلادی باعث افزایش تمایل به خرید طلا می شود و ممکن است هفته آینده قیمت طلا به 1900 دلار برسد.

امیر کشانی(سردبیر)

1401/12/20 | 00:12

نظری ثبت نشده

طلای جهانی تحت تاثیر بزرگترین ورشکستگی بانکی

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) ، بزرگترین ورشکستگی بانکی از زمان بحران مالی بزرگ سال 2008 ، حرکت صعودی جدیدی را در بازار طلای جهانی ایجاد کرده است ، زیرا تحلیلگران انتظار دارند این مسئله تقاضای امن برای افزایش قیمت ها در هفته آینده باشد.

در عین حال، نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا خوش‌بین هستند، حتی اگر چشم‌انداز محافظه‌کارانه قیمت را حفظ کنند.

احساسات صعودی قوی در بازار پس از آن رخ داد که قانونگذاران ایالتی کالیفرنیا کنترل بانک سیلیکون ولی را در روز جمعه به دست گرفتند و شرکت بیمه سپرده فدرال را به عنوان گیرنده تعیین کردند. SVB همچنین دومین بانکی بود که در این هفته پس از اینکه Silvergate Capital Corp اعلام کرد که به طور داوطلبانه فعالیت های خود را در روز چهارشنبه تعطیل می کند، با کاهش ارزش سهام روبرو شد.

به گفته تحلیلگران، طلا همچنان یک دارایی جذاب خواهد بود زیرا سرمایه گذاران از خود در برابر تورم و آشفتگی های مالی بالقوه محافظت می کنند. تحلیلگران همچنین خاطرنشان می کنند که سقوط SVB می تواند نشان دهنده پایان چرخه انقباض فدرال رزرو باشد.

نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز

خوش بینی تحلیلگران

این هفته، 21 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان ، 16 تحلیلگر یا 76 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت خوشبین بودند. در همان زمان، سه تحلیلگر، معادل 14 درصد، برای هفته آینده شرایط نزولی را پیش بینی کردند و دو تحلیلگر، معادل 10 درصد ، بی طرف بودند.

این در حالی است که در نظرسنجی های آنلاین 571 رای به صندوق ریخته شد. از این تعداد، 340 نفر یا 60 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 146 یا 26 درصد دیگر گفتند که قیمت طلا کمتر خواهد بود، در حالی که 85 رأی دهنده یا 15 درصد در کوتاه مدت بی طرف بودند.

در حالی که سرمایه‌گذاران خیابان اصلی نسبت به طلا خوش‌بین هستند، چشم‌انداز قیمت آن‌ها بسیار ضعیف است زیرا میانگین پیش‌بینی‌ها حاکی از پایان هفته طلا در حدود 1840 دلار در هر اونس است، مشابه پیش‌بینی هفته گذشته.

منبع: کیتکونیوز

اقدامات دولت آمریکا برای مقابله با ورشکستگی بانکی

روز یکشنبه، دولت ایالات متحده اقدامات اضطراری را برای تقویت اعتماد بانکی انجام داد ، سپرده‌ها را تضمین کرد و بانک وام دهنده تحت فشار Signature بانک در نیویورک را تعطیل کرد. فدرال رزرو همچنین تسهیلات جدیدی برای دسترسی بانک ها به وجوه اضطراری ایجاد کرد.

با این حال قیمت‌های آتی نرخ بهره ایالات متحده افزایش یافت و افزایش شدید اوراق قرضه کوتاه‌مدت ادامه یافت و خزانه‌داری‌های دو ساله را در مسیر بهترین رشد سه روزه خود از روز دوشنبه سیاه در سال 1987 قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

قیمت طلا

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت