چرا صادرات 800 میلیون دلاری طلا صفر شد؟

چرا صادرات 800 میلیون دلاری طلا صفر شد؟

رئیس انجمن طلاوجواهر اصفهان اعلام کرد: متاسفانه جدای از تحریم بین المللی با دستورالعمل های خلاف قانون ، صادرات ما از 800 میلیون دلار به صفر رسیده است.

علی اصغر کشانی(دبیر خبر)

1401/12/21 | 00:12

نظری ثبت نشده

چرا صادرات 800 میلیون دلاری طلا صفر شد؟

به گزارش گلدنیوز ، محسن طلائی مینائی رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلاوجواهر اصفهان در حاشیه سومین دورهمی فعالان صنعت طلاوجواهر ایران ، اصفهان را پایتخت طلای ایران دانست و با تاکید بر جایگاه اول تولید و صادرات برای این شهر عنوان داشت: تولیدات اصفهان پتانسیل تامین نیاز کل کشور را دارد.

ایشان با اشاره به صادرات سالهای گذشته گفت : در سال 1391 از 800 میلیون دلار کل صادرات طلاوجواهر ایران حدود 720 میلیون دلار آن متعلق به اصفهان بود، که با این گام رکورد صادرات طلا را شکستیم.

طلائی مینائی با ابراز تاسف اعلام کرد: متاسفانه جدای از تحریم بین المللی با دستورالعمل های خلاف قانون ، صادرات ما از 800 میلیون دلار به صفر رسیده است.

عضو اتحادیه طلاوجواهر اصفهان خاطرنشان کرد: به صراحت می گویم اگر تحریم های داخلی و خارجی نبود، اکنون بعد از نفت ، طلا می توانست ارز آوری برای کشور داشته باشد.

وی افزود: ظرفیت ما از نظر داخلی و خارجی بالاست چرا که ما 2 هزار کارگاه طلاوجواهر کد دار رسمی داریم و به همان اندازه هم کارگاه بدون کد داریم. اکثر این کارگاه ها تولید متناسب با نیازهای روز دنیا داشته اند که حیرت انگیز است.

محسن طلائی مینائی رئیس انجمن طلاوجواهر اصفهان

توسعه تولید و صادرات ، ثمره ی اکوسیستم متحد

طلامینائی با اشاره به همفزایی ایجاد شده در سومین دورهمی فعالان صنعت طلاوجواهر تاکید کرد: گردهمایی های بزرگ از جمله تشکیل میز کشوری طلا در اصفهان در طی این سالها باعث رسیدن جریان طلا به تصمیمات مهم بود.

ایشان ادامه داد: من از این فرصت استفاده می کنم و از گلدنیوز به خاطر ایجاد و زنده نگه داشتن این اکوسیستم با رقم زدن این گردهمایی هماهنگ با اتحادیه کشوری تشکر می کنم.  هر جای دنیا که به تولید و صادرات رسیده همکاران اگر دقت بفرمایند همیشه با هم متحد بوده و اتحاد عامل آن بوده است.

وی تصریح نمود: گردهایی های بزرگ باعث ایجاد شهرک های طلا در دنیا شده است هر چند ما خیلی چیزها از جمله شهرک طلا در ایران نداریم اما امیدوارم اولین شهرک طلا در اصفهان بوجود بیاید.

رئیس انجمن طلاوجواهر اصفهان با یادآوری نکات ارزنده مطرح شده در همایش عنوان کرد: این همگرایی ها باعث از بین رفتن اختلاف میان فضای تولید، شبکه توزیع و جریان صادرات می شود.

وی تاکید کرد: باید یکی شویم و مهمتر از آن خواسته هایی ای است که از این اتحاد ایجاد می شود تا خواسته ها به صورت قانونمند و متحدانه به مقامات کشوری و مسئولین دولت رسانده شود؛ چرا که این مسیر باعث دگرگونی تولید و تحول صادرات طلا خواهد شد.  

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

برتر

پیشنهاد ویژه

صادرات طلاوجواهر

سومین دورهمی فعالان صنعت طلاوجواهر ایران

انجمن طلاوجواهر اصفهان

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت