گوشواره هایی خیره کننده!

گوشواره هایی خیره کننده!

یک جوینده گنج آماتور یک جفت گوشواره طلا جواهرنشان را در بین گنجینه‌ای از طلا و نقره، در آلمان کشف کرد.

علی اصغر کشانی(دبیر خبر)

1401/12/22 | 00:12

نظری ثبت نشده

گوشواره هایی خیره کننده!

 به گزارش گلدنیوز به نقل از لایوساینس،‌ یک جوینده گنج کارآموز که اخیرا در شمال آلمان مشغول کاوش بود، به شیء‌ایی برخورد که مربی او انتظار یافتن آن را نداشت؛ گنجینه‌ای از جواهرات طلا و سکه‌های نقره ۸۰۰ ساله.

این گنجینه بزرگ، مجموعه شگفت‌آوری از آثار تاریخی را شامل می‌شود. در این گنجینه،‌ دو گوشواره طلا بسیار باکیفیت مزین به گوهر،‌ یک سنجاق سینه طلاکاری شده شبیه سکه، حلقه‌های طلاکاری‌شده، یک قطعه از انگشتر، یک لوح سوراخ‌دار کوچک طلاکاری‌شده، یک سنجاق‌سینه حلقه‌ای و حدود ۳۰ سکه نقره وجود دارد که برخی از این سکه‌ها به شدت شکسته‌اند.

 چندین دهه است که باستان‌شناسان آماتور و حرفه‌ای برای بررسی منطقه «شلسویگ ـ هولشتاین» (Schleswig-Holstein )،‌ به‌ویژه محوطه میراث جهانی یونسکو «Haithabu» با یکدیگر همکاری می‌کنند. این مکان دومین شهر بزرگ شمال اروپا بود و بین قرن هشتم و یازدهم میلادی برای وایکینگ‌ها مهم بود. «Haithabu» در حدود سال ۱۰۶۶ میلادی نابود و متروک شد و به دوره وایکینگ‌ها در این منطقه پایان داد، اما یکی دو قرن بعد شخصی به عمد کیسه پر از اشیاء قیمتی را در همان نزدیکی دفن کرد.

بیشتر بخوانید:

کشف گنجینه ۱۰۰۰ساله با دستگاه فلزیاب

کشف جواهرات سلطنتی کامبوج در لندن

جوینده‌ها این گنجینه را در محوطه‌ای کشف کردند که پیش‌تر به خوبی مورد بررسی قرار گرفته بود. آن‌ها این یافته را به دپارتمان دولتی باستان‌شناسی (Schleswig-Holstein ) گزارش کردند و تیمی از باستان‌شناسان این محل را کاوش کردند تا اشیائی از جمله اشیاء نقره و طلا با قطعات نساجی حفظ شده که به آن‌ها چسبیده بود را کشف کنند.

شاید قابل‌توجه‌ترین اقلام موجود در این گنجینه دو گوشواره باشد. به گفته باستان‌شناسان احتمالاً قدمت این گوشواره‌ها به حوالی ۱۱۰۰ میلادی بازگردد که براساس طراحی سنتی زرگران بیزانسی خلق شده‌اند.

همچنین ۳۰ سکه نقره ای، که در زمان پادشاه دانمارک والدمار دوم ضرب شد، نشان می‌دهد که مدتی پس از سال ۱۲۳۴ میلادی این انبار دفن شده است.

کشف گنجینه تاریخی در این منطقه به ندرت اتفاق می‌افتد و مشخص نیست که آیا این اشیاء، دارایی شخص خاصی بوده،‌ یا دزدیده شده‌اند،‌ آیا قرار بوده به شخص دیگری تحویل داده شود و یا به دلایل آیینی دفن شده‌اند؟

بیشتر بخوانید:

گوشواره های بولگاری و شیفتگی قرن

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

پیشنهاد ویژه

گنجینه

گنج

عتیقه

گوشواره

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت